سیستان و بلوچستان دروازه رونق اقتصادی است/ بیش از 550 هزار تن کالا از پایانه های مرزی صادر شد


ساعت: 08:11
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902204

ایوب کرد مدیر کل حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پایانه های مرزی ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند و راه حلی برای مقابله با تحریم ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، پایانه های مرزی می توانند نقش بسزایی در صادرات کالاهای تولیدی منطقه و به دنبال آن رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در آن منطقه داشته باشند.

مجاورت سیستان و بلوچستان به منطقه ژئوپلیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همسایگی با شبه قاره هند و همچنین فرصت های اقتصادی بالقوه، موقعیت ممتاز تجارت فرامرزی را ایجاد کرده است. برای استان

در این میان مرزهای میلک و میرجاوه که مهمترین مرزهای سیستان و بلوچستان هستند می تواند مکمل منطقه آزاد و بندر چابهار باشد.

در همین راستا ایوب کرد مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما از جابجایی 550 هزار و 812 تن کالا از 23 هزار و 577 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاو در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

وی بیان کرد: گاز مایع، قیر، هیدروکربن و سیمان عمده ترین کالاهای صادراتی پایانه های مرزی میلک و مریاو است.

کرد گفت: 376 هزار و 934 تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و 173 هزار و 878 تن از طریق مرز میلک جابجا شد.

وی ادامه داد: گاز مایع، قیر، هیدروکربن و سیمان عمده ترین کالاهای صادراتی پایانه های مرزی میلک و میرجاوه است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، توان اصلی توسعه سیستان و بلوچستان تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل است و مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی 356 هزار و 848 تن کالا از 15 هزار و 124 کامیون است. ..

این مسئول ادامه داد: در راستای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه، توجه به مبادی ورودی و خروجی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید تردد در پایانه های مرزی تسهیل شود.

کرد پایانه های مرزی استان را پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رونق اقتصادی مرزها یکی از راهکارهای مهم مقابله و کاهش اثر تحریم ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید