نارضایتی مردم پابرجاست/ مردم با شورشیان فرق دارند


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912282

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شکایات مردم به قوت خود باقی است. من مطالبه مردم را پشت تریبون مجلس مطرح می کنم اما عملیات فریبکارانه دشمن هم مشهود است. هوشیاری مردم آنها را از همراهی منصرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران 20 درباره اتفاقات دو ماه گذشته و تغییر جنسیت فضا و همسویی جریان رسانه ای در عملیات تروریستی گفت: وی گفت: یکی از پیش نیازهای تغییر آرایش، افزایش سواد رسانه ای است. افراد، رسانه ملی و خبرگزاری ها نیز باید در این مسیر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر یکی دو ماه پیش حرفی می زد، می گفتیم آن فرد از ابعاد مختلف ماجرا بی خبر است، اما اکنون برنامه ها تنظیم شده است. مسئولین شورش های مهندسی وقتی به خواسته خود نمی رسند سعی می کنند روش دیگری را تکرار کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای افزایش احساس ناامنی وارد فضای کشتار در جامعه شدند. ابعاد مختلف ماجرا روشن می شود و می دانیم که گروهی خارج از مرزها در حال طراحی عملیات هستند. آنها فکر می کردند با اغتشاشات فضای رعب و وحشت ایجاد می شود و مورد حمایت مردم قرار می گیرند، حالا مشخص شده که مردم خط خود را جدا کرده اند و هزینه امنیت خود را می دانند.

و افزود: شکایات مردم به قوت خود باقی است. من مطالبه مردم را پشت تریبون مجلس مطرح می کنم اما عملیات فریبکارانه دشمن هم مشهود است. هوشیاری مردم آنها را از همراهی منصرف می کند. سناریوی دوم آنها اعمال خشونت بر اقشار مختلف مردم است. خشونتی که در عملیات تروریستی شاهچراغ، ایذه و اصفهان به کار بردند یک پیام دارد و آن توقف پیشرفت ایران و سلب آرامش از مردم است.

جدایی صفوف بدنه عمومی جامعه از یاغیان

مقتدایی گفت: تعداد افرادی که در اغتشاشات حضور دارند با وجود همه هیاهویی که پیش آمد، زیاد نیست. ما 85 میلیون نفر هستیم. مردم با شورشیان فرق دارند. مردم انتظاراتی دارند که برآورده نشده است. در اقتصاد و سایر رشته ها حرف های شنیدنی از مردم داریم.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی گفت: بعد از حادثه شاهچراغ مجلس بیانیه ای داد و این جنایت را محکوم کرد و گفت کسانی که داعشی می کنند باید به سزای اعمالشان برسند. یکدفعه از جایی گفتند که نمایندگان می خواهند اعدام کنند اما چنین چیزی نگفتند. آیا رسانه های خارجی رویکرد شورشیان را محکوم کردند که دست از کشتار برنداشتند؟ آنهایی که طغیان می کنند، آیا کارشان شبیه اعتراض است؟ آیا فردی که در دانشگاه از فحاشی استفاده می کند اصول اولیه یک فرد تحصیل کرده را دارد؟ آنها با بدنه عمومی جامعه ارتباط ندارند.

مقتدایی تصریح کرد: مجلس مجموعه ای از کمیته های تخصصی دارد که به نفع ملت است. کشور ما ساختارهای قانونی دارد. مجلس در این زمینه همه نکات را رعایت کرده و کوتاهی نکرده است. ما طرحی را در این زمینه ارائه کرده‌ایم و گفته‌اند که این طرح با برخی اصول اولیه قانونی مغایرت دارد و دولت باید برای اجرای آن لایحه بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال تامین منافع ملت است. این اقدام در قالب برنامه قابل انجام نیست و باید با دولت مشورت کنیم تا لایحه ای ارائه شود. خانه ملت وارد عمل شد و هنوز سرسخت است. به طور کلی، هر آنچه مجلس تشخیص داد، نتیجه نیازهای جامعه بود. افرادی که مجلس را دوست ندارند دوره آینده آن را تغییر می دهند. همین الان سازمان ملل تحت نفوذ قدرت های بزرگ قرار گرفته و قطعنامه ای صادر کرده که مبنای قانونی ندارد و سیاسی است.

وی گفت: همین الان رسانه ها به سازمان ملل فشار می آورند در حالی که ما قربانی تروریست ها هستیم. فشار سوم توسط سفارتخانه های خارجی در داخل ایجاد می شود. برخی از آنها به وضوح قابل مشاهده هستند و به آشفتگی در کف میدان فشار می آورند. جنگ احزاب رسانه ای در کنار احزاب سیاسی همین هدف را دنبال می کند و آن این است که افکار عمومی را به ناامن بودن ایران بپندارند. آنها نگران هستند زیرا ایران راهی برای اتصال به آسیا پیدا کرده است. کسی که گرفتار است از مردم نیست. مردم در کنار انتقاد، خود را از دشمن متمایز می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید