نامه پوتین به کیم؛ روابط روسیه و کره شمالی در حال توسعه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح روز دوشنبه رسانه های محلی از نامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) با انتشار این خبر گفت که پوتین نامه مذکور را به مناسبت “روز آزادی کره شمالی” برای کیم ارسال کرده است.

به گزارش رویترز به نقل از این اطلاعیه، رئیس جمهور روسیه در این نامه نسبت به توسعه و تقویت روابط با کره شمالی و کمک به تقویت امنیت شمال شرق آسیا ابراز امیدواری کرده است.

پوتین در این نامه گفت: روسیه و کره شمالی با تلاش مشترک روابط دوجانبه همه جانبه و سازنده را گسترش خواهند داد. روابط نزدیکتر به نفع هر دو کشور خواهد بود و به تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک خواهد کرد.

کیم جونگ اون سه سال پیش در سفری به روسیه با پوتین ملاقات کرد و پایه و اساس توسعه روابط پیونگ یانگ و مسکو را گذاشت.

پس از آن سفر و تقویت روابط روسیه و کره شمالی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن متهم کردن روسیه به ارسال تجهیزات به برنامه موشکی کره شمالی، ارتباط یک شهروند این کشور با یک شرکت روسی را «کلید» خواند. منبع کالا و فناوری است. ادعای برنامه موشکی کره شمالی.

وزارت امور خارجه کره شمالی سال گذشته در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین این کشور و روسیه اعلام کرد که پیونگ یانگ نسبت به تقویت و توسعه بیشتر همکاری ها با مسکو اطمینان دارد. (اطلاعات بیشتر)

از سوی دیگر در چند روز گذشته برخی منابع غربی بدون ارائه اسناد مدعی شده اند که کره شمالی پیشنهاد اعزام 100 هزار جنگنده برای کمک به روسیه در عملیات نظامی این کشور در دونباس را داده است.

با این حال، ایوان نچایف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه گزارش های مربوط به پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبان برای شرکت در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ساختگی و دروغ خواند.

دیدگاهتان را بنویسید