نام مهدی طارمی در بین سه نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا

مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش تیم ملی فوتبال ایران در کنار «کائورو میتوما» از ژاپن و «کیم مین‌جائه» از کره جنوبی نامزدهای بهترین لژیونر فوتبال آسیا شده اند.


به گزارش خبرگزاری موج، مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش تیم ملی فوتبال ایران در کنار «کائورو میتوما» از ژاپن و «کیم مین‌جائه» از کره جنوبی نامزدهای بهترین لژیونر فوتبال آسیا شده اند.

اما کدام یک از این بازیکنان شانس بیشتری برای کسب این عنوان دارند؟ این جایزه که «جوایز سالانه آسیا ۲۰۲۲» نام دارد، روز ۹ آبان به بهترین‌های قاره کهن اهدا می‌شود. اما وضعیت این سه بازیکن برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ آسیا چگونه است؟

 

مهدی طارمی

مهدی طارمی ۳۱ ساله است و در فصل ۲۰۲۲ در لیگ پرتغال و تیم پورتو بازی می‌کند. در فصل ۲۰۲۲ پورتو در لیگ برتر پرتغال دوم شد. این تیم در جام حذفی پرتغال موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و در لیگ قهرمانان اروپا هم در مرحله یک هشتم پایانی از اینترمیلان شکست خورد و حذف شد.

طارمی در این فصل در لیگ برتر پرتغال ۳۳ بازی انجام داد و ۲۲ گل و ۷ پاس گل به ثبت رساند. او در لیگ قهرمانان اروپا هم ۷ بازی و ۵ گل ثبت کرد. در جام حذفی ۲۰۲۲ پرتغال هم ۵ بازی و ۲ گل در کارنامه دارد. در سوپرکاپ پرتغال هم به میدان رفت و موفق به ثبت ۲ گل شد. این ملی‌پوش ایرانی همچنین در ۳ بازی جام جهانی موفق به زدن ۲ گل و یک پاس گل شد.

 

«کیم مین جائه»

«کیم مین جائه» ۲۶ ساله است و فصل پیش در لیگ ایتالیا و تیم ناپولی بازی می‌کرد. ناپولی در فصل گذشته با اقتدار قهرمان سری‌آ ایتالیا شد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل میلان شکست خورد و حذف شد و در جام حذفی ایتالیا هم در مرحله یک هشتم مقابل کرمونزه بازی را واگذار کرد.

او در پست مدافع بازی می‌کند و فصل پیش ۳۵ بار برای ناپولی در سری‌آ به میدان رفت و ۲ گل ثمر رساند. او در لیگ قهرمانان اروپا هم در ۹ بازی حضور داشت و یک بار هم در جام حذفی بازی کرد. او در هر ۳ بازی تیم کره جنوبی در جام جهانی قطر حاضر بود.

 

«کائورو میتوما»

«کائورو میتوما» ۲۶ ساله است و در فصل ۲۰۲۲ در لیگ انگلیس برای برایتون توپ می‌زد. برایتون فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس رتبه ششم را کسب کرد. این تیم در جام حذفی انگلیس در مرحله نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی از منچستریونایتد شکست خورد و موفق به حضور در بازی پایانی نشد.

این بال چپ ژاپنی فصل پیش ۳۳ بار برای برایتون در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت و ۷ گل و ۵ پاس گل به ثبت رساند. او ۳ بازی هم در جام حذفی انجام داد و موفق به ثبت یک گل شد. او در جام جهانی قطر هم چهار بازی در ترکیب ژاپن حاضر بود و توانست یک پاس گل بدهد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید