نام پنهانی درگیری بازیکنان استقلال با سرمربی را فاش کردند

نام پنهانی درگیری بازیکنان استقلال با سرمربی را فاش کردند

روزهایی که با محمود فکری کار می کردم از روزهای بد فوتبالم بود.» گفتن این جملات از طرف سیاوش یزدانی باعث شد محمود فکری در گفت و گو با خبرزاشی بار دیگر شوخی های قبلی خود را درباره کم کاری و خیانت برخی مطرح کند. بازیکنان استقلال در دورانی که او سرمربی این تیم بود. ادعایی که فکری چندین بار آن را به صراحت بیان کرده و مدعی است در هفته های پایانی فصل 1392-1392 تعدادی از بازیکنان استقلال برای اخراج او از سرمربیگری این تیم تلاش کافی نکرده اند! ادعای خیانت بازیکن به سرمربی استقلال موضوع جدیدی نیست و در سال های اخیر چند مربی این تیم مدعی شده اند که برخی از بازیکنان استقلال عمدا در تعویض سرمربی کوتاهی کرده اند.

به من خیانت کردند
ناصر حجازی در اردیبهشت 78 پس از شکست عجیب استقلال مقابل سایپا از این تیم کنار گذاشته شد. چند روز بعد از آن بازی فراموش نشدنی، ناصرخان صراحتا اعلام کرد که چند بازیکن استقلال به او خیانت کردند تا زمینه اخراج او را فراهم کنند! ادعایی که البته هیچ یک از بازیکنان وقت استقلال آن را تایید نکردند و مدیران وقت باشگاه هم زیر بار چنین مشکلی نرفتند اما حجازی تا آخر عمر مدعی بود بازی با سایپا یک دام محسوب می شود. برای جدایی او از استقلال.

راز انزلی
استقلال در آخرین هفته از اولین دوره لیگ برتر به مصاف ملوان انزلی رفت که حتی یک تساوی هم می توانست این تیم را قهرمان کند اما یک نمایش عجیب باعث شد استقلال در استان گیلان ناکام بماند و پرسپولیس قهرمان شود. پس از این دیدار بود که منصور پوحیدری از سمت خود استعفا داد و تا پایان عمر از هدایت استقلال خودداری کرد. اگرچه منصور پورحیدری تابستان 90 در گفت و گو با خبروشی اعلام کرد که تنها در صورتی اتفاقات بازی ملوان را فاش می کند که بخواهد برای همیشه ایران را ترک کند، اما چند بازیکن آن دوران استقلال در مصاحبه های خود مدعی شدند که برخی از هم تیمی هایشان در … انزلی عجیب کمتر از حد انتظار ظاهر شدند و عملکرد بسیار ضعیفی ارائه کردند که اصلا در منطق فوتبال نمی گنجید! البته منصورخان تا آخرین روز زندگی اش حاضر به صحبت در مورد پشت صحنه بازی میلوان کرداد در سال 1981 نبود.

تقابل با آلمانی ها
رولاند کخ در فصل دوم لیگ برتر سرمربی استقلال بود اما عمرش در این تیم به یک فصل هم نرسید و در بهار 1381 از سمت خود برکنار شد و در آخرین روزهای سرمربیگری اش. این مربی صراحتا اعلام کرد که تعدادی از بازیکنان استقلال به دلایل غیر فنی به او تکیه نمی کنند و در زمین به حرف های او گوش نمی دهند! علی فتح زاده، مدیرعامل وقت باشگاه استقلال زمستان سال گذشته در گفت و گو با خبروزه به افشاگری جالبی درباره این ماجرا پرداخت و گفت: متأسفانه در آن زمان برخی از بازیکنان استقلال به شدت در تیم و به دلیل نداشتن تجربه کافی کار می کردند. و هیجان آنها این اشتباه را مرتکب شدند.»

کمی کار جدایی
محمود فکری سال گذشته آخرین اقدام را در نمایش خیانت بازیکنان استقلال به مربیان روی صحنه برد. این مربی که در زمستان 99 به دلیل کسب نتایج ضعیف در چند هفته آخر حضورش در استقلال، سرانجام با توافق از این تیم جدا شد، بهار سال گذشته برای اولین بار از عملکرد ضعیف برخی از شاگردانش در این مرحله خبر داد. و اعلام کردند که نمی خواهند من به عنوان سرمربی تیم بمانم پس کمتر کردند! این ادعا بارها توسط فکری تکرار شد و البته استقلالی های وقت هم به او طعنه های خاصی زدند. هیچکس نمی تواند علناً کسی را در این مورد مقصر بداند اما واقعیت این است که رابطه بخش قابل توجهی از بازیکنان استقلال با محمود فکری در چند هفته اخیر سرمربی اش اصلا خوب نبود.

داستان دنباله دار
این اتفاقات نه تنها در استقلال بلکه در اکثر تیم های پرطرفدار دنیا و حتی گاهی در تیم های ملی مطرح می شود اما بدون سند نمی توان کسی را مقصر دانست و این سردی تا مدت ها و حتی گاهی تا آخر ادامه دارد. . از زندگی یکی از آنها

دیدگاهتان را بنویسید