بازیکنان استقلال مانند بازیکنان بارسلونا رفتار کردند

بازیکنان استقلال مانند بازیکنان بارسلونا رفتار کردند

علی خطیر پس از حضور در جلسه امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:

جلسه بسیار خوبی بود. دوستان نظر خودشان را گفتند. ما هم موظف به پاسخگویی بودیم. ما پاسخ های قانونی خود را به کمیته انضباطی داده ایم. خداوند در این مورد تصمیم عادلانه ای بگیرد.
محدودیت بودجه در سیستم سازمان لیگ ثبت می شود
وی درباره اینکه 6 پرونده تخلف برای باشگاه استقلال تشکیل شده است، گفت.

شاید رسانه ها و هواداران از بحث فنی سقف بودجه بی اطلاع باشند. رقم سقف بودجه در جایی از سیستم سازمان لیگ ثبت شده که زیر نظر باشگاه استقلال نیست. اس ام اس و این مشکلات ربطی به این مشکل نداره. این سامانه با این شماره به صورت قانونی برای باشگاه استقلال باز است، من خودم در تلویزیون اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال 325 میلیارد تومان است و هیچ ریالی این سقف را زیر پا نگذاشته است.
سامانه به ما اجازه ثبت قرارداد هاشمی نسب را نداد
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه آیا این موضوع برای سایر باشگاه ها نیز اعمال شده است، گفت:

این مورد برای همه 16 باشگاه است. یعنی در سیستم سازمان لیگ برای شما تعیین می کنند و باشگاه ها مدارک خود را آپلود می کنند. تا جایی که درپوش اجازه می دهد آپلود کنید. مثلا به قرارداد مهدی هاشمی نسب رسیدم دیدم داره پیغام خطا میده. این نشان می دهد که شما از سقف عبور کرده اید. دیگر نتوانستیم قرارداد هاشمی نسب را ثبت کنیم. ما منتظر بودیم تا قراردادهای دیگران را کاهش دهیم و اصلاح کنیم تا سیستم به ما اجازه بارگذاری قرارداد را بدهد.
خطیر در خصوص اینکه آیا رضایت خالدآبادی نیز ثبت شده است، گفت:

ما دلایل قانونی خود را برای رضایت این بازیکن داشتیم و به دوستانمان ارائه کردیم. ما معتقدیم که کار ما کاملا قانونی بوده است.
وی در مورد قرارداد یاماگا گفت:

ما اعلام کردیم که قرارداد او برای نقل و انتقالات این فصل نیست.
مدیرعامل باشگاه استقلال درباره سابقه خدمات اجتماعی بلانکو گفت:

این در مورد تعهد ما به آپارتمانی است که بلانکو در آن زندگی می کند. قول دادیم ماهانه 45 میلیون تومان پرداخت کنیم.
فقط قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ معتبر است
حثیر در خصوص اینکه وکلای پرسپولیس معتقدند قرارداد مهری در نیم فصل دوم تغییر خواهد کرد، گفت:

خودمان گفتیم که تغییر خواهد کرد. از همان ابتدا که قرار بود قرارداد مهری ثبت شود، فقط 160 میلیون تومان داشتیم. او هم قبول کرد. امسال فقط قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ معتبر است. در غیر این صورت قرارداد باطل است. توافق ما با مهری از ابتدا این بود که قرارداد بقیه بازیکنان را کم کنیم و طبق معمول قراردادش را افزایش دهیم.
برخی تحریک شدند تا پای استقلال را برای این ماجراجویی ها باز کنند
مدیرعامل استقلال گفت: خیالش راحت شد:

ما مسئول رعایت این قانون هستیم. من بارها اعلام کرده ام که قانون باید اجرا شود و دور زده نشود، باشگاه استقلال تخلف نکرده و نخواهد کرد. من خودم در تدوین این آیین نامه مشارکت داشتم. من معتقد بودم که این به فوتبال در کشور کمک می کند. به دلیل رعایت قانون است نه تخلف، بارها گفته ام و معتقدم. قانون باید اجرا شود. باشگاه استقلال هیچ تخلفی نکرده است، حالا بنا به دلایلی یک سری افراد تحریک شدند که باشگاه استقلال را باز کنند که تقصیر ما نیست.
وی درباره شکایت از درویش گفت:

من و او با هم دوست هستیم.
سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در باشگاه مستقر هستند
حثیر در خصوص اینکه بخشی از مردم فوتبال حرف او را نپذیرفتند، گفت:

چرا قبول نمیکنی؟ مدارک باشگاه استقلال موجود است. ما یک دولت هستیم. سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در باشگاه مستقر هستند. شما اصلا نمی توانید تخلف داشته باشید. استقلال مثل باشگاه های دیگر نیست که شما ۴ شرکت اقماری داشته باشید و بخواهید پولتان را پس بگیرید. باشگاه پرسپولیس هم همینطور. گفتار ما بر اساس قانون است. چرا قبول نمیکنی؟
بازیکنان و مربیان استقلال مشکلات باشگاه را درک کردند
وی درباره همکاری بازیکنان و مربیان استقلال با این باشگاه گفت:

باز هم لازم می دانم به بازیکنان و کادر فنی که مشکلات را درک کردند، درود بفرستم. همدردی و درک مشکلات خوب است. کمک به حل مشکلات. این نشان می دهد که ما تیم خوب و منسجمی هستیم. این اتفاق فقط در استقلال رخ نداد، عجیب است که بگوییم برای اولین بار در دنیا تیمی وجود دارد که بازیکنان به خاطر مشکلات مالی باشگاه قراردادشان را عوض می کنند.
بازیکنان 4-3 بارسا نیز شاهد قطع قرارداد بودند
مدیرعامل استقلال گفت:

بارها باشگاه های دیگر در سراسر جهان و در شرایط مختلف این کار را انجام داده اند. در زمان کرونا، بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا نیز قراردادهای خود را کاهش دادند. قرارداد 4-3 بازیکن برجسته باشگاه بارسلونا، از جمله دروازه بانان آنها، سال گذشته به دلیل اختلاف فیرپلی مالی قطع شد. من نمی گویم این طبیعی است، اما غیر طبیعی هم نیست. از بازیکنان و کادرفنی استقلال بابت این همکاری تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم به عنوان یک تیم منسجم به دستاوردهای خوبی برسیم.
بازیکنان پرسپولیس جو را قبل از دربی متشنج کردند
هاثیر از انتشار عکسی پس از حذف پرسپولیس از آسیا گفت.

ما کاری به باخت پرسپولیس نداریم. اتفاقا از نیامدن نماینده ایران ناراحت شدیم. حالش خوب بود و می توانست صعود کند. این عکس به این دلیل منتشر شد که ما تیم خوبی هستیم. این نشانه وحدت درونی ماست. وصل نبود گاهی محتوا منتشر می شود و رسانه ها می توانند انواع و اقسام فرضیات را مطرح کنند. دوستان در باشگاه پرسپولیس چندین بار این کارها را انجام داده اند. مصاحبه کردند و متاسفانه جو را در آستانه بازی بزرگ دربی متشنج کردند اما هدف باشگاه استقلال این است که با آرامش به جلو برود.