نحوه کار آسانسور هیدرولیک

زمان: 18:19
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775335

به طور کلی ، بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که مایع را از طریق تونل یا سیلندر یا چیزی مشابه برای انجام عملیات بالابر پمپ می کند. این مایع می تواند مایع و آب باشد ، می تواند بخار آب باشد و حتی می تواند روغن هیدرولیک باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سال 1800 ، پس از تولید فولاد ، انقلاب بزرگی در ساختن ساختمانهای بلند رخ داد. ساختار این نوع ساختمان ها با کمک فلزات ساخته شده است و مهندسان و معماران موفق شده اند آسمان خراش ها و برج های بسیار بلند به طول چند صد متر بسازند.

اما همانطور که همه می دانیم ، این برج ها بدون اختراع دستگاهی به نام آسانسور هرگز نمی توانستند مورد استفاده قرار گیرند. آسانسورهای مدرن و جدید به گونه ای ساخته شده اند که مردم می توانند به راحتی و با خیال راحت به طبقه بالای آسمان خراش ها صعود کنند.

امروزه شهرهای شلوغ مانند نیویورک به دلیل ساختمانها و برجهای بلند در چنین شهرهایی به شدت به آسانسور وابسته هستند.

به طور کلی ، بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که مایع را از طریق یک تونل یا سیلندر یا چیزی مشابه برای انجام عملیات بالابر پمپ می کند. این مایع می تواند مایع و آب باشد ، می تواند بخار آب باشد و حتی می تواند روغن هیدرولیک باشد. در هر صورت ، اصول عملکرد همه آسانسورها کم و بیش یکسان است.

در این قسمت با سیستم های حرکت و کنترل آسانسورهای هیدرولیک آشنا می شویم.

آسانسورها

عملکرد و نگهداری آسانسور بسیار ساده است. آسانسور شامل یک کابین متصل به سیستم آسانسور و یک کابل متصل به یک جعبه است.

البته آسانسورهای مدرن و جدید پیچیده تر از اینها هستند. آسانسورهای جدید برای حفظ وزن کابین و سرنشینان و اطمینان از ایمنی آنها به یک سیستم مکانیکی پیشرفته نیاز دارند.

امروزه بیش از دو نوع آسانسور استفاده می شود: آسانسور هیدرولیک و آسانسور کابلی یا کابلی

آسانسورهای هیدرولیک

در سیستم آسانسور هیدرولیک ، بار توسط فشار پمپ های هیدرولیک جابجا می شود.

سیستم آسانسور هیدرولیک از سه قسمت تشکیل شده است:

  • مخزن نفت
  • پمپ یا پمپ که توسط موتور الکتریکی هدایت می شود
  • دریچه ای که بین سیلندر و مخزن قرار دارد

پمپ روغن را از مخزن به سیلندر هدایت می کند. هنگامی که شیر باز است ، روغن به راحتی به موقعیت قبلی خود برمی گردد. اما اگر شیر بسته باشد ، روغن وارد سیلندر فشار قوی می شود.

با تجمع روغن در سیلندر ، فشار به پیستون منتقل می شود و کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می کند. هنگامی که آسانسور به طبقه نزدیک می شود ، سیستم کنترل آسانسور سیگنالی به موتور می فرستد تا پمپ به تدریج متوقف شود.

برعکس ، هنگامی که آسانسور می خواهد به طبقه همکف بازگردد ، سیستم کنترل آسانسور سیگنالی به سوپاپ می فرستد و شیر باز می شود.

وزن کابین و سرنشینان پیستون را به داخل سیلندر حاوی روغن هل می دهد و روغن به مخزن باز می گردد. هر بار که آسانسور در پایین متوقف می شود ، سیستم کنترل دوباره شیر را می بندد.

کار با این دستگاه بسیار ساده است ، اما اشکالاتی وجود دارد که ما قصد داریم آنها را در نظر بگیریم.

خرابی سیستم هیدرولیک

مهمترین مزیت سیستم هیدرولیک این است که می تواند به راحتی با پمپ کم انرژی زیادی تولید کند ، به طوری که آسانسور را می توان به راحتی بالا برد. اما این سیستم دو اشکال اصلی دارد.

مهمترین مسئله اندازه تجهیزات است. اگر آسانسور می خواهد طبقه های زیادی بالا برود ، به پیستون بالاتر نیاز دارد ، پیستون بالاتر به فضای بیشتری احتیاج دارد ، به عنوان مثال ، اگر بخواهیم از این سیستم برای یک ساختمان 10 طبقه استفاده کنیم ، باید حداقل 9 مورد از حفاری پایین را داشته باشیم. از چاه برای قرار دادن در پیستون

نحوه کار آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک بر اساس سیلندرهای هیدرولیکی کار می کنند. کاربرد و استفاده از سیلندرهای هیدرولیک بسیار متنوع است. احتمالاً نمونه هایی از این خروجی ها را در دستگاه های کوچکتر دیده اید. سیلندرهای هیدرولیک با فشار روغن کار می کنند. در مورد استفاده از این جک ها در بالابر هیدرولیک ، باید گفت که فشار روغن توسط دستگاهی به نام پاریونیت تامین شده و به پیستون جک ها منتقل می شود.

از نظر ساختاری ، سیلندرهای هیدرولیک در پایین کابین آسانسور قرار دارند و از نیروی هیدرولیکی برای بلند کردن آسانسور استفاده می کنند. در واقع ، پمپ نصب شده در واحد قدرت ، روغن را تحت فشار به پیستون های سیلندر هیدرولیک می فرستد و بنابراین آسانسور را به ارتفاع می رساند. هنگامی که روغن پیستون به طور کامل تخلیه شود ، آسانسور پایین می آید. البته با تعیین میزان دقیق نشت روغن می توانید محل دقیق آسانسور را در هر طبقه مشخص کنید.

آسانسورهای هیدرولیک از نظر موقعیت جک ها به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

ویژگی های آسانسور هیدرولیک

اولین مزیت این آسانسور این است که نیازی به محفظه ماشین در پشت بام نیست. این ویژگی نصب این نوع آسانسورها را در خانه های قدیمی بدون آسانسور آسان می کند. ساختار سبک ، فضای محدود لازم و وجود کابین های مختلف از دیگر مواردی است که آسانسور هیدرولیک را بهتر از رقبای خود می کند.

اما این آسانسورها نقاط ضعفی نیز دارند که می تواند برای گروه کوچکی از افراد قابل توجه باشد. سرعت اولین و مهمترین مشکل این آسانسورها است. در حقیقت ، آسانسورهای هیدرولیک کندتر از رقبای قدیمی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید