خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک در سایپا آذربایجان افتتاح شد

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1923096

با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گروه سایپا:

با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک در شرکت آذربایجانی سایپا افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ، مدیرعامل به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ضمن بازدید از خطوط تولید دو شرکت سمتکو و سایپا آذربایجان، پمپ تولیدی پمپ فرمان هیدرولیک را افتتاح کرد. خط شرکت سایپا آذربایجان.

محمدعلی تیموری در حاشیه این افتتاحیه گفت: در چند ماه اخیر برای حدود 100 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم در این دو شرکت شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این بازدید به منظور بررسی کیفیت محصولات این دو شرکت بود و خوشبختانه با پروژه هایی که از طریق شرکت مگاموتور برای آنها در نظر گرفته شده بود تمامی ایراداتی که در سال های گذشته در خودرو وجود داشت به طور کامل برطرف شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با بهبود کیفیت محصولات ایجاد شده در چند ماه گذشته تعداد نمایندگی های پیشنهادی در مدت گارانتی اکثر محصولات گروه سایپا حدود 500 درصد کاهش یافته است و تاکنون حدود در این منطقه 100 برنامه با کیفیت انجام شده و 124 برنامه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی دلیل بقای شرکت ها و یکی از اولویت های گروه سایپا است، گفت: تمامی شرکت های قطعه سازی و خودروسازی گروه سایپا برنامه ریزی های لازم را در این زمینه ها انجام و اجرا کرده اند.

تیموری در خصوص حضور گروه سایپا در نمایشگاه خودرو تبریز گفت: در این نمایشگاه تمرکز گروه سایپا بر خودروهای تجاری است و دو محصول جدید به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: تبریز از گذشته بستر خوبی در صنعت قطعه سازی دارد و از نظر دانش فنی با فناوری بالا و کادر مجرب زیرساخت های مناسبی وجود دارد و این شهر نیز از دانشگاه فنی بسیار خوبی برخوردار است و رویکرد سایپا برای مشارکت در این نمایشگاه عرضه محصولات جدید مبتنی بر ارتباط با شرکت های دانش بنیان و دانشجویان این استان است تا بتوانند ایده های خود را برای بهبود محصول ارائه دهند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه زیرساخت قطعه سازی و دانش قطعه سازی در استان آذربایجان شرقی دارد، گفت: تلاش گروه سایپا این است که دو شرکت اصلی قطعه سازی و 60 شرکت همکار این دو شرکت در تبریز بخشی از زنجیره تامین قطعات شرکت مگاموتور باید در تامین قطعات موتور، محور و گیربکس فعال تر باشد و هدف اصلی ما توسعه این شرکت ها است.

وی تاکید کرد: در دنیا توسعه قطعه سازی بر توسعه تولید خودرو ارجحیت دارد و تا زمانی که توسعه قطعه سازی نشود، صنعت خودرو رشد نخواهد کرد و با توجه به اینکه 6 شرکت خودروسازی در گروه سایپا فعال هستند. ، تلاش می کنیم ظرفیت این سایت های تولیدی را که سال گذشته 25 درصد فعال بودند، افزایش دهیم، امسال به 50 درصد ظرفیت رسیدیم و برای رسیدن به ظرفیت 80 درصد برنامه ریزی کردیم.

تیموری افزود: گروه سایپا در یک سال گذشته با افزایش تولید به سمت کاهش وابستگی به قطعات خارجی حرکت کرده است که افتتاح خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک که یکی از قطعات ایمنی خودرو است یکی از این موارد است. معیارهای.

وی گفت: این محصول در گذشته دو آزمایش داخلی داشت و نزدیک به 50 درصد ظرفیت تولید به دلیل عدم ظرفیت سازی در ایران وارد می شد و با راه اندازی این خط برای نزدیک به 30 نفر و با تکمیل آن اشتغال ایجاد می شود. داخلی سازی در یک سال تا 100 نفر در آینده مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با افتتاح این خط تولید 12 درصد صرفه جویی ارزی در این قسمت انجام شده است که در صورت داخلی سازی آن نرخ ارز به 90 درصد کاهش می یابد.

وی گفت: برنامه سایپا در سال جاری تولید 650 هزار دستگاه خودرو است که 10 هزار دستگاه آن تعهد صادرات داریم و 100 هزار خودرو وارد و مونتاژ می شود و حدود 540 هزار خودرو نیز در داخل تولید می شود و تمامی فرآیندها در محل انجام می شود. تولید محلی

تیموری بیان کرد: تا هفته گذشته حدود 400 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است و برای تنظیم بازار تولید در سال جاری 92 هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

وی افزود: بازارهای صادراتی گروه سایپا در سال جاری عراق و ونزوئلا است و اولین محموله ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار خودرو به عنوان CKD به عراق ارسال شده است و بسته اول یک هزار خودروی به ونزوئلا ارسال شده است و بسته دوم دو هزار خودروی در دست آماده سازی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروی جدیدی به نام P90 در حال آماده سازی است که بر روی پلت فرم ساندرو ساخته شده و استانداردهای 85 را پاس می کند. موتور این خودرو ME16 است، در حال راه اندازی خط تولید در مگاموتور هستیم، اولین نمونه ها تولید شده و خط تولید در بهمن ماه افتتاح می شود و بازار هدف این خودرو روسیه است.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته خودروهای گروه سایپا از قرعه کشی حذف شده است، گفت: هر زمان که فروش محصولات در سامانه سایپا بر اساس مجوز تولید اعلام شود، مردم می توانند تمامی خودروهای ما را ثبت نام کنند.

تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت تمام شده دستمزد نزدیک به 57 درصد است، ترخیص قطعات و خودرو از نرخ ارز 4200 تومانی به 28500 تومان افزایش یافته و قیمت مواد اولیه نیز افزایش چشمگیری داشته اما قیمت محصولات افزایش نیافته و تمامی خودروهای سایپا بر اساس قیمت گذاری سال گذشته است.

در این مراسم روح الله زینلی مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان نیز در خصوص خط تولید جدید گفت:

ظرفیت سالانه خط تولید در فاز اول 150 هزار دستگاه است و در فاز دوم که سال آینده افتتاح می شود، 300 هزار پمپ فرمان هیدرولیک برای خودروهای خانواده X100 و X200 شامل خودروهای پراید، تیبا، کوئیک تولید می شود. و ساینا و عرضه به بازار لوازم یدکی انجام شده است.

زینالی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری انجام شده 150 میلیارد ریال است، افزود: این خط برای 30 نفر در سه شیفت کاری اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و در تلاش هستیم این شرکت را به عنوان هاب فرمان و پمپ هیدرولیک سایپا در منطقه معرفی کنیم. ، برای تولید جعبه فرمان مکانیکی و برقی و ستون فرمان.

وی تاکید کرد: در تولید این محصولات چشم انداز صادرات نیز وجود دارد و از سال 1377 در زمینه صادرات به بازار عراق فعالیت می کنیم و امسال یک میلیون دلار صادرات داشته ایم و تا پایان سال سالانه یک میلیون و نیم دلار محصول صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید