نخست وزیر انگلیس استعفا داد


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904708

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی و فشار هم حزبی هایش رسما استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا کمتر از دو ماه پس از روی کار آمدن خود استعفا داد و بسیاری در بریتانیا از برنامه های اقتصادی او خشمگین شدند.

به گزارش اسکای نیوز، لیز تراس در یک سخنرانی گفت که تصمیم خود برای استعفا را به پادشاه انگلیس اعلام کرده و تا زمان انتخاب رهبری جدید حزب محافظه کار به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی همچنین گفت که حزب محافظه کار تا یک هفته آینده رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد. لیز تراس چهارمین نخست وزیر انگلیس در شش سال گذشته است که به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به استعفا شده است.

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا روز گذشته در آخرین ضربه به دولت تازه تاسیس لیز تراس پس از زیر پا گذاشتن قوانین این وزارتخانه استعفا داد.

استعفای امروز لیز تراس در حالی است که وی با حملات شدید حزب رقیب و درخواست استعفای خود در جلسه التهابی دیروز (چهارشنبه) پارلمان مواجه شد و او در پاسخ گفت: من یک جنگجو هستم و اهل کناره گیری نیستم. .

وی همچنین گفت: یک بار دیگر از اشتباهات اقتصادی پیش آمده عذرخواهی می کنم اما از اشتباهات دیگران عذرخواهی نمی کنم. ما اقداماتی را برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی انجام داده ایم.

در همین راستا، موسسه “YouGov” نیز روز سه شنبه نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان داد اکثریت اعضای حزب محافظه کار خواهان کناره گیری لیز تراس از رهبری این حزب و نخست وزیر انگلیس هستند.

اسکای نیوز همچنین نوشت که تنها شش هفته پس از انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر توسط اعضای حزب محافظه کار، آنها می خواهند تراس استعفا دهد و اولویت آنها برای جایگزینی او بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس است.

امروز پس از اعلام استعفای نخست وزیر بریتانیا، کایر استارمر، رهبر حزب کارگر نیز خواستار برگزاری انتخابات فوری فوری شد.

لیز تراس قربانی سیاست های اقتصادی او شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیاست های مالی نادرست او باعث ویرانی بازارهای مالی و محبوبیت او در نظرسنجی ها شده است. انگلیس سال هاست در چرخه بی پایانی از بدبختی های مختلف بوده و به نظر می رسد قصدی برای رهایی از آن ندارد. این کشور سال ها درگیر بحران برکسیت بود و در حالی که هنوز از آن خارج نشده بود، وارد بحران کرونا و مشکلات اقتصادی فراوان ناشی از آن شد و همزمان با تلاش برای خروج از پیامدهای آن. از زمان بحران کرونا، ضربات مهلک اقتصادی ناشی از جنگ در اوکراین به دولت وارد شده است. ، وارد این کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید