قیمت انرژی در اروپا همچنان در رنج است. نخست وزیر ایتالیا استعفا داد


ساعت: 23:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883233

منابع خبری گفتند که نخست وزیر ایتالیا پس از نشانه هایی از انشعاب در کابینه ائتلافی از سمت خود استعفا خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری امروز اعلام کردند که ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا از سمت خود استعفا می دهد.

به گزارش دویچه وله، دراگی با وجود زنده ماندن از رای عدم اعتماد، گفته است که از سمت خود استعفا می دهد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که آینده دولت ایتالیا پس از آنکه یکی از احزاب متحد دولت در کابینه ائتلاف حمایت خود را از دولت پس گرفت.

روز پنجشنبه، مجلس سنای ایتالیا رای عدم اعتماد به دولت ایتالیا را تایید نکرد، اما این رای گیری توسط جنبش 5 ستاره، متحد اصلی کابینه، تحریم شد.

نمایندگان جنبش 5 ستاره به دلیل اختلاف بر سر لایحه کمک های مردمی در نتیجه افزایش شدید قیمت انرژی از شرکت در رای گیری خودداری کردند.

دولت ماریو دراگی نیز به دلیل افزایش قیمت انرژی استیضاح شد. با این حال، دراگی رای 172 بر 39 را به دست آورد، اما از دست دادن حمایت جنبش 5 ستاره تهدیدی جدی برای آینده دولت بود.

دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا، در فوریه 2021 به عنوان ششمین نخست وزیر ایتالیا در 10 سال گذشته قدرت را در دست گرفت. او بارها گفته است که جنبش 5 ستاره یکی از شرکای ائتلافی است و قصد ندارد بدون مشارکت آنها دولت را اداره کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید