وزیر کشور انگلیس استعفا داد


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904561

در آخرین بحران در دولت انگلیس، وزیر کشور انگلیس از سمت خود استعفا داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه ها از استعفای وزیر کشور انگلیس عصر چهارشنبه به وقت تهران خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، در جدیدترین ضربه به دولت تازه تاسیس لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا، استعفا داد. براورمن که در 6 سپتامبر به این سمت منصوب شد، پس از نقض قوانین وزارتخانه استعفا داد.

او در نامه ای به لیز تراس که در توییتر منتشر کرد، گفت: اشتباه کردم، مسئولیت را می پذیرم و استعفا می دهم.

براورمن همچنین گفت که نگرانی های اخیر در مورد توانایی دولت برای عمل به وعده هایی که در انتخابات گذشته به رای دهندگان داده بود، وجود دارد.

او دومین وزیر کابینه بریتانیا است که در روزهای اخیر پس از استعفای داوطلبانه وزیر دارایی کواسی کوارتنگ به دلیل کسری بودجه فاجعه بار از دولت تراست استعفا می دهد.

سایت پولیتیکو نیز در این زمینه می نویسد، در نشانه دیگری از آشفتگی در دولت بحران زده لیز تراس، براورمن در نامه ای به نخست وزیر استعفا داد. وی دلیل این اقدام را اشتباه در رسیدگی به اسناد رسمی دولتی اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری بریتانیا بدون اشاره به جزئیات، اخراج براورمن را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در جلسه پرحاشیه پارلمان با حملات تند حزب رقیب خود و درخواست استعفای خود مواجه شد.

کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان گفت: وعده های نخست وزیر حتی یک هفته هم دوام نیاورد و حالا که وزیر خزانه داری استعفای خود را اعلام کرده چرا تروس نمی گوید. انجام کار مشابه؟

لیز تراس در پاسخ طرف رقیب را به نداشتن طرح و ایده جایگزین متهم کرد و گفت: من یک مبارز هستم و تسلیم نمی شوم.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به اصلاحات لازم در اقتصاد انگلیس گفت: حمایت نظامی از اوکراین باید ادامه یابد و بازگشتی وجود ندارد.

تراس با ادعای اینکه حزب کارگر با واقعیت ارتباط ندارد، گفت: «یک بار دیگر به خاطر اشتباهات اقتصادی که رخ داد عذرخواهی می کنم، اما برای اشتباهات دیگران عذرخواهی نمی کنم. ما اقداماتی را برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی انجام داده ایم.

دفاع نخست‌وزیر بریتانیا از کار دولتش حتی در حالی ادامه دارد که حدود صد نفر از اعضای حزب خود در پارلمان خواستار برکناری او شده‌اند.

نتیجه آخرین نظرسنجی در میان اعضای حزب حاکم محافظه کار انگلیس نشان می دهد که اکثریت آنها خواهان استعفای لیز تراس از سمت نخست وزیری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید