نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره ایران به فرانسه می رود


ساعت: 22:19
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880937

منابع خبری از سفر نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به فرانسه برای گفتگو درباره ایران خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یایر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای ایران به فرانسه سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که لاپید در این سفر نگرانی های تل آویو را در مورد “از سرگیری احتمالی توافق هسته ای و خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی در ایالات متحده آمریکا” بیان خواهد کرد.

در آوریل ۲۰۱۸، دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) قرار داد. این اولین بار بود که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را در فهرست “سازمان های تروریستی” قرار داد. پس از این تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران، مقر فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

پیش از اقدامات دولت ترامپ در این زمینه، کارشناسان در آمریکا نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و سعی کردند در مورد آن به کاخ سفید هشدار دهند. روزنامه نیویورک تایمز به عنوان اولین رسانه ای که در ماه مارس 2017 از مقاصد دولت آمریکا خبر داد، هنگام ارائه این طرح با مخالفت مقامات پنتاگون و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مواجه شد.

یدیعوت آحارونوت در گزارش خود نوشت که یایر لاپید و «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «روابط عالی» با یکدیگر دارند و نخست وزیر اسرائیل، مکرون را نزدیک ترین فرد به خود در میان سران کشورهای اروپایی می داند.

سال هاست که فرانسه به دلیل نقش سنتی اش در به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای با ایران از طرف رژیم صهیونیستی، به عنوان «گربه سیاه» این مذاکرات شناخته می شود.

پس از مذاکرات وین و دوحه، کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به‌جای اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای کامل برجام، به بهانه‌های مختلف برای مقصر دانستن ایران متوسل شدند.

این کشورها در ماه های اخیر برای اولین بار موضوع مذاکرات را به جنگ اوکراین مرتبط کرده و مدعی شده اند که روسیه مانع از پیشبرد مذاکرات شده است.

پس از اینکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران گفت که موضوع درخواست مسکو برای تضمین همکاری با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه مذاکرات نیست، کشورهای غربی تاکید کردند که به موضوع ایران پرداخت و مدعی شد که درخواست تهران برای حذف نام سپاه از فهرست سازمان های موسوم به تروریستی، مذاکرات را به بن بست رسانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید