نرخ تورم شهریور ماه زنجان با تورم کشور برابر است


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904213

در نشست توسعه صادرات استان زنجان موضوعات مختلفی از جمله کنترل تورم در ماه زنجان و صادرات تک محصولی در استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; خلیل قاسملو امروز در نشست توسعه صادرات استان زنجان با یادآوری عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، تجارت ایران با روسیه را افزایش می دهد.

وی با اشاره به سند صادرات استان زنجان گفت: سند صادرات استان زنجان باید به سند رشد اقتصادی استان پیوند بخورد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان امروز از ایجاد 30 هزار شغل در استان زنجان خبر داد و گفت: از دی ماه سال گذشته تا شهریور سال گذشته تورم در استان زنجان بیشتر از تورم کشور بوده است.

وی با اشاره به صادرات یک محصول در استان زنجان گفت: باید تنوع محصولات صادراتی را در دستور کار قرار دهیم و استان زنجان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات برقی دارد.


افزایش قیمت کالاهای صادراتی باعث افزایش صادرات استان شد

در ادامه این نشست علی یگانه فرد با اشاره به آمار مشکلات شرکت های بازرگانی و صادرکنندگان استان زنجان گفت: 250 واحد تجاری مشکل دار در استان زنجان بررسی و مشکلات آنها احصاء شده است.

وی در رابطه با آموزش های انجام شده برای بازرگانان و واحدهای تجاری تصریح کرد: دوره آموزشی سفیران اقتصادی در مجموع 210 ساعت به طول خواهد انجامید.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان 78 درصد صادرات استان را سرب و روی دانست و گفت: در نقشه راه صادرات استان زنجان 12 گروه کالا در نظر گرفته شده است که استان را از صادرات یک محصول خارج می کند.

وی با بیان اینکه 400 واحد تجاری از اتاق بازرگانی استان زنجان کارت بازرگانی دریافت کردند، ادامه داد: در نهایت 100 واحد تجاری و بازرگانی در حوزه صادرات فعال هستند.

یگان فرد با اشاره به افزایش ارزش دلاری صادرات استان و کاهش وزن صادرات گفت: افزایش ارزش دلاری صادرات استان تنها به دلیل افزایش قیمت کالاها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید