نظر نهایی هیات امنا درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک به دولت ابلاغ می شود/ درخواست های فدراسیون کشتی را پرداخت می کنیم.

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783574

فلسفه کمیسیون ورزشکاران این است که صدای آنها شنیده شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برخی از مطالبات فدراسیون باقی است که در اسرع وقت پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ کیکاووس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه دومین دوره انتخابات کمیته ورزشکاران گفت: کمیته ورزشکاران کمیته ملی المپیک از دوره قبل اولین کمیسیون تشکیل شد و در مسیر قانونی قرار گرفت. سازمان بر اساس اولین اقدام، اقوام منتخب تلاش و هم افزایی نسبی را شکل دادند، اما ورزشکاران باید در مورد موفقیت این کمیسیون قضاوت کنند.

وی همچنین گفت: فلسفه تشکیل این کمیسیون شنیدن صدای ورزشکاران و رسیدگی به مشکلات آنان است. به همین دلیل دستورالعمل جداگانه ای از IOC دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در این دوره از انتخابات اصلاحاتی در قوانین قبلی انجام شد و ترکیب اعضای کمیسیون مشخص شد که 15 نفر از سوی رئیس کمیته ملی المپیک در فرم انتخابات و 4 نفر برای تعادل جنسیتی و انضباط. دستورالعمل مربوطه مشخص شده است و یکی از این 15 نفر باید مسابقه دهنده زمستانی و 4 نفر از آنها زن باشند.

سعیدی همچنین تایید کرد: ورزشکاران فدراسیون های واجد شرایط برای انتخاب 15 نفر از بین 56 کاندید باید در مرحله رای گیری شرکت کنند. یکی از موضوعاتی که در اولین جلسات کمیسیون جدید مطرح می شود این است که 6 نفر از نامزدها برای عضویت در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک معرفی شوند و یک نفر نیز به عنوان نماینده کمیته ورزشکاران انتخاب شود. شورای اجرایی

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که این انتخابات به صورت کاملا شفاف و به دور از هرگونه نقص و در سلامت کامل برگزار شود و ورزشکاران شایسته ای وارد کمیته دو و میدانی کمیته ملی المپیک شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تایید انتخابات پیش رو تصریح کرد: انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک قطعا طبق تاریخ قبلی انجام می شود و انشاالله از دهه اول آذرماه مراحل ثبت نام را آغاز خواهیم کرد و اقدامات لازم را طبق قانون اساسی انجام دهد. اساسنامه جدید کمیسیون تقریبا نهایی شده و تا قبل از انتخابات اعلام خواهد شد.

وی در خصوص ابهامات موجود گفت: این اساسنامه به تصویب شورای اجرایی کمیته ملی المپیک، شورای دولت و کمیته بین المللی المپیک رسیده و ابهامات اعلام شده از سوی هیات امنا با همکاری آنها رفع شده است. باز هم در چند مرحله دوطرفه اساسنامه برای نظر نهایی به دولت ارسال شد.

ساعدی در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون گفت: کارکنان وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک، انتخابات فدراسیون برگزار شود.

وی درباره گلایه های رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزش ملی ماست و نیاز به حمایت همه جانبه دارد. ما معتقدیم که باید از همه فرصت ها برای حمایت از مبارزه استفاده کرد، اگرچه رشته های المپیک دیگری نیز وجود دارد. بودجه متوازن را بر اساس شاخص ها به هیات اجرایی تصویب کردیم، اما با توجه به اینکه 90 درصد بودجه پرداخت شده، کمک های موردی دیگری نیز لحاظ شده است و باز هم با توجه به ظرفیت بودجه و منابع کمیسیون به فدراسیون کمک خواهیم کرد تا مبارزه کند.

سعیدی ادامه داد: دبیر سخت کوش است و محصول همفکری و تلاش درخشش قهرمانان ما در مسابقات گذشته است.امیدواریم این رشته در آینده یکی از درخشان ترین و مدال آورترین پروازهای ایران باشد. بازی های آسیایی و المپیک. بازی ها.

وی در پایان گفت: تا پایان سال بخشی دیگر از مطالبات فدراسیون کشتی را پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید