از تبدیل فدراسیون قایقرانی به 2 فدراسیون تا درخواست دبیر کل کمیته ملی المپیک از نماینده کشور.


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903947

مجمع عمومی عادی و سالانه فدراسیون قایقرانی با تصمیماتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجمع سالانه فدراسیون قایقرانی امروز (دوشنبه) در قالب وبینار در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمد پولادگر نایب قهرمان وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته المپیک در این مجمع حضور داشتند.

احمد دنیا مالی، نماینده پارلمان و عضو شورای حاکم فدراسیون نیز در این نشست شرکت داشت.


* اگر فرصت و پول باشد مدال های بیشتری از مبارزه می گیریم

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون در ابتدای این جلسه اظهار داشت: اهداف فدراسیون را بررسی می کنم، بخشی از برنامه اجرا شد، اما بخشی دیگر به دلیل ویروس کرونا و منابع مالی اجرا نشد. امیدوارم بعد از پایان دوره چهار ساله ام همه حاضر شوند به فدراسیون کمک کنند.

وی ادامه داد: راه اندازی پیست استاندارد نیاز مبرم ما است، با توجه به نتایج درخشانی که در مسابقات بین المللی کسب کرده ایم، در صورت داشتن پیست استاندارد شاهد رقابت زیباتری خواهیم بود و همچنین می توانیم اردوها را از مجموعه پیر آزادی حذف کنیم. . تولید قایق و پارو در ایران انجام می شود و امیدوارم بتوانیم به خوبی در بین استان ها گسترش پیدا کنیم و امکان برگزاری مسابقات قاره ای و بین المللی را داریم و این به جذب حامیان بیشتر کمک می کند.

سهرابیان در ادامه به گزارشی از عملکرد فدراسیون پرداخت و تصریح کرد: اردوهای مختلفی در داخل داشتیم و فدراسیون قایقرانی نیز در زمان شیوع ویروس کرونا اردو برگزار کرد و نتیجه آن رقابت در مسابقات مختلف بود که نتایج آن به شرح زیر است. به نظر من مطلوب است زیرا من یک فرد فنی هستم، من خودم یک تیم ملی بودم. 86 مسابقه داخلی در رشته های مختلف برگزار کردیم که به نظرم با توجه به مشکلات مالی و تورم بی نظیر است. در پنج رشته موفق به کسب 19 مدال طلا، 9 نقره و 8 برنز شدیم و انتظار نتایج بهتری را در آینده داریم. برای اولین بار در مسابقات جهانی کانو مدال طلا گرفتیم. همچنین 19 ماموریت برون مرزی در هفت رشته داشتیم.

وی افزود: در بازی های آسیایی 2023 قدرت خود را نشان خواهیم داد و باعث افتخار همه روسای گذشته فدراسیون و خانواده قایقرانی خواهیم شد. اگر قایقرانی امکانات و منابع مالی لازم را داشته باشد با احترام به نزدیکان کشتی مدال های بیشتری در این رشته کسب خواهیم کرد.

پس از صحبت های سهرابیان، حسابرس گزارش مالی فدراسیون قایقرانی را قرائت کرد که طبق اساسنامه قبلی فدراسیون، گزارش مالی باید به تایید 9 نفر از اعضای هیات مدیره می رسید، اما 6 نفر آن را تایید کردند.

خزانه دار فدراسیون گزارش مالی سال 1400 را ارائه کرد و گفت: 6 میلیارد و 900 میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش، یک میلیارد و 600 میلیون تومان از کمیته ملی پارالمپیک، 3 میلیارد و 300 میلیارد از کمیته ملی المپیک و 450 میلیون تومان کمک شده است. تومان به عنوان کمک به درآمد.

کل مبلغی که دریافت کردیم حدود 12 میلیارد و 300 میلیون تومان بود در حالی که کل هزینه ها و هزینه های فدراسیون اعم از برگزاری اردوها، مسابقات، سمینارها، هزینه های عملیاتی، حقوق و کمک به هیئت های استانی بالغ بر 14 میلیارد و 300 میلیون بوده است.

از مجموع اعتبار دریافتی وزارت ورزش، مبلغ 448 میلیون تومان فقط برای آنالیز مدال آوران و اعطای سهمیه المپیک توکیو است. حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات بودجه کمیته ملی المپیک فقط برای جشن گرفتن سهمیه المپیک توکیو، کمک به پیشکسوتان، بورسیه قایقرانان و حق الزحمه مربی خارجی تیم ملی است.

اساسنامه جدید فدراسیون نیز به تصویب مجمع رسید.

پولادگوئر در پایان گفت: از همه اعضای مجمع فدراسیون تشکر می کنم. از آقای سهرابیان تشکر می کنم که دوستانی را که سابقه دریانوردی دارند و از دانش و تجربیاتشان استفاده می شود اینجا جمع کردند.

وی ادامه داد: قایقرانی گران است و همه ما آن را می دانیم. این اتفاق بعد از مدت ها می افتد که بحث دو فدراسیون قایقرانی مطرح شد و آقای وزیر تاکید کردند که جدایی این فدراسیون برای رشد و ارتقاء است، برای فدراسیون دیگری که جدا شد، هرج و مرج به وجود آمد که من تعجب کردم. این کار را انجام دهید زیرا در جهت پیشرفت است. بارها گفته شده که پایه مادی فدراسیون برای همه این رشته ها کافی نیست. الان این اتفاق می افتد و حتی قایقرانی می تواند به بیش از دو فدراسیون برسد. یاد روزی می افتیم که باور نمی کردیم در بازی های آسیایی در این رشته مدال طلا بگیریم اما حالا منتظر مدال المپیک هستیم و حالا با تلاش هایی که وجود دارد این موضوع دور از دسترس نیست. برنده مدال

پولادگوئر در خصوص کمک مالی فدراسیون گفت: وقتی مدال گرفته شود، سر اسپانسرها هم پیدا می شود. در گزارش آقای سهرابیان دیدم که در حال توافق برای ساخت تجهیزات در ایران است و این اتفاق خوبی است، تفرقه در فدراسیون کار خوبی است. امیدوارم در بازی های آسیایی و المپیک شاهد مدال های رنگی قایقرانی باشیم.


التماس مناف هاشمی از دنیای مالی برای کمک به بودجه ورزش ایران

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک خطاب به دنیای مالی گفت: در هیات مدیره قایقرانی افراد بزرگواری هستند که می توانند علاوه بر قایقرانی به سایر رشته های ورزشی کمک کنند و امیدوارم در فصل بودجه جدید، به آنها کمک کنند. نگاهی به رشته های ورزشی کشور و کمیته ملی المپیک خواهد داشت. فدراسیون ها نیز باید برای حامیان مالی با ظرفیت موجود وارد بحث شوند زیرا بودجه های دولتی کم است و انتظار می رود فدراسیون ها برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وارد بحث شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که کمیته ملی المپیک در بحث بودجه چه حمایتی می تواند انجام دهد، گفت: مجلس بیشترین نقش را در تصویب بودجه دارد، هرچند لایحه دولت باید برای وزارت ورزش و کمیته المپیک قوی باشد. . ما دو رویداد بزرگ در پیش داریم که به منابع بزرگ و انتظارات و انتظارات زیادی نیاز دارد و باید گام برداریم. انتظار داریم دولت لایحه ما را در برنامه هفتم بررسی کند.

و ادامه داد: کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و کمیسیون تلفیق می توانند در بودجه به ما کمک کنند. کمیسیون ساخت و ساز همچنین می تواند به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بحث تاسیسات، تجهیزات و تکمیل اماکن ورزشی کمک کند. در فصل بودجه تیم مشترک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با هم کار را زیر نظر خواهند داشت.

در پاسخ به این سوال شنیده شد که یکی از روسای فدراسیون ها از یکی از منتخبان کمیته ملی المپیک گلایه کرده و با ارسال پیامک به اعضای هیات اجرایی اعلام کرده که در نشست خبری حضور خواهد داشت. اگر موضوع پیگیری نمی شد گفت: چیزی نشنیدم.

دیدگاهتان را بنویسید