نقد ستاره ملی پوش مستقل از نقد اسکوچیچ

نقد ستاره ملی پوش مستقل از نقد اسکوچیچ

امید ابراهیمی ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه به خصوص در دیدار مقابل مراکش بود.

دعوت اسکوچیچ از امید ابراهیمی در حالی صورت گرفت که فوتبال ایران در لیگ برتر و همچنین در بین لژیونرها از هافبک های دفاعی پرباری برخوردار است و اکنون ابراهیمی در 34 سالگی جایگاه خود را در بین ستاره های این پست بازپس گرفته و تلاش برای حضور در تیم ملی برای جام جهانی. چند روز پس از پایان اردوی ماجراجویی در قطر که با شکست مقابل الجزایر همراه بود، نظر امید ابراهیمی را در مورد مسائل مختلف جویا شد.

در ادامه این گفتگو را می خوانید:

* بعد از مدت ها به تیم ملی برگشتی. آیا شما در مورد این تجربه صحبت می کنید؟

وقفه کوتاهی بود که در خدمت تیم ملی نبودم و دوباره برگشتم. برای هر بازیکنی باعث افتخار و خوشحالی است که بتواند پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد و به تیم ملی خدمت کند. از تمام وجودم راضی بودم و سعی کردم در این اردو تمام تلاشم را به کار بگیرم تا بتوانم در تمرینات بهترین عملکردم را داشته باشم تا اگر بازی کردم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. تمام تلاشم را کردم و امیدوارم کادرفنی از من راضی باشند.

* سوالاتی در مورد کیفیت الجزایر مطرح شده است. با توجه به اینکه شناخت کافی از بازیکنان این تیم شاغل در قطر دارید، نظرتان در مورد کیفیت این تیم چیست؟

در مورد تیم الجزایر صحبت های زیادی شده است اما می خواهم بگویم همه الجزایری ها بازیکنان باکیفیتی هستند و بازیکن اصلی و ذخیره ای وجود ندارد. این تیم بازیکنانی از ناپولی، بشیکتاش، لیگ فرانسه داشت. فکر نکنید که همه بازیکنان تیم الجزایر در لیگ الجزایر بازی می کنند. همه در بهترین تیم های اروپایی بازی می کنند و من شخصا قبل از بازی می دانستم که بازی سختی داریم زیرا بازیکنان الجزایر بسیار خوب هستند و در بهترین مسابقات قهرمانی اروپا بازی می کنند. تیم بسیار محترم و باکیفیتی است و فکر می کنم این بازی دوستانه می تواند معیار بسیار خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد تا در آینده شرایط بهتری داشته باشد.

* در مورد اردوی قطر، گرما و شرایطی که پشت سر گذاشتید هم صحبت کنید. آیا به طور کلی این اردو را مثبت می دانید و آیا شرایط اردو مناسب بود یا خیر؟

قبل از شروع اردو، قرار بود چند بازی دوستانه در کانادا برگزار شود، اما این اتفاق افتاد که مسابقات لغو شد و این اتفاقات غیرقابل پیش بینی بود. این کار را سخت می کرد چون تقصیر ما نبود و او کنسول طرف مقابل بود. بعد از این اتفاق بازی در فیفادی برای ما سخت بود چون همه تیم ها از قبل برنامه ریزی کرده بودند و تیم های ملی هم بازی های مقدماتی و دوستانه داشتند. تنها گزینه ما این بود که به قطر بیاییم و اینجا تمام تلاشمان را بکنیم و در تمرینات تمرینی و تاکتیکی انجام دهیم و یک مسابقه انجام دهیم و در نهایت بازی با الجزایر با تلاش همه برگزار شد.

سوال به نظر شما بازی تدارکاتی با الجزایر ایده خوبی بود و چنین دیداری می تواند به تیم ملی کمک کند؟
به نظرم مسابقه خیلی خوبی بود و مطمئنا این دیدار می تواند در راه صعود به جام جهانی کمک زیادی به ما کند تا بتوانیم در دیدارهای سختی که در گروه خود داریم عملکرد بهتری داشته باشیم. آنها تیم خوبی بودند و ما توانستیم استاندارد خوبی داشته باشیم، اما نباید از این موضوع غافل شد که 3-4 بازیکن اصلی خود را در دفاع و سایر پست ها در اختیار نداشتیم. تیم کامل نبود و هوا کمی گرم بود. همه ما کیفیت تیم ملی و انتظاراتی را که وجود دارد می دانیم، اما بازی های دوستانه باعث می شود نقاط ضعف خود را کشف کنیم و روی آنها کار کنیم تا در آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

* در شرایط فعلی و با باخت از الجزایر انتقادات زیادی متوجه کادرفنی شده است. نظر شما در مورد آن سوال چیست؟

از دیروز هجمه های زیادی علیه مقر تیم ملی صورت گرفته و به نظرم این فشار منصفانه نیست. ما قبل از آقای اسکوچیچ شرایط سختی داشتیم و هیچکس باور نمی کرد که با این شرایط تیم ملی به این راحتی به جام جهانی برسد اما با تلاش کادرفنی و تلاش بازیکنان این اتفاق افتاد. بازی الجزایر هم یک بازی دوستانه است و همین بازی هاست که باعث می شود نقاط ضعف خود را بشناسیم و در آینده بهتر باشیم. این بازی هم در شرایطی بود که 14 روز در اردو بودیم و مطمئن نبودیم بازی را انجام می دهیم یا نه. چند بازیکن مصدوم داشتیم و تیم اصلی نداشتیم. فکر می کنم فشار روی آقای اسکوچیچ و کادرفنی منصفانه نیست و ما باید مثل همیشه از مربی خود حمایت کنیم. او واقعا مربی خوبی است و توانست تیم ملی را از این شرایط سخت به جام جهانی برساند. ما مسابقات مهم جام جهانی را داریم و باید از کادرفنی حمایت کنیم تا از این پس برنامه ریزی کنند و عملکرد بسیار خوبی در مسابقات جام جهانی داشته باشند.

* به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی از نظر آمادگی برای این دوره تفاوت دوره های قبل با آمادگی برای جام جهانی 2018 یا 2014 چیست؟

یکی از تفاوت های دوره قبل و فعلی این است که در دوره قبلی ما شرایط اردوها و برنامه ها از چند ماه قبل از بازی ها مشخص بود اما الان متاسفانه شرایط سخت شده و برنامه ریزی کاملی انجام نشده است. انجام شده. به هر حال همه ارگان ها از وزارتخانه گرفته تا فدراسیون و… باید تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام دهند تا بتوانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم و بتوانیم در فیفا بعدی بازی های دوستانه خوبی داشته باشیم و آمادگی خوبی برای جام جهانی داشته باشیم. . البته شرایط جام جهانی سخت است اما تنها تفاوتی که با دوره قبل داشت این بود که قبلا همه چیز انجام می شد و کارها خوب پیش می رفت، اما حالا شرایط سخت تر شده است زیرا هنوز مشخص نیست در جام جهانی بازی خواهیم کرد یا خیر. فیفا بعدی یا نه

* یکی از بحث ها این است که می خواستیم مقابل الجزایر فوتبال تهاجمی بازی کنیم، در حالی که فصل گذشته سعی کردیم یک بازی فشرده با بلوک های دفاعی انجام دهیم. آیا می توان این دو را با هم مقایسه کرد؟

با این حال سرمربی بر اساس تفکر و تحلیل خود برای هر مسابقه برنامه های مشخصی دارد. ما سعی کردیم آنچه را که ستاد می خواهد در مقابل الجزایر انجام دهیم. آنها تیم بسیار خوبی بودند. کادرفنی البته نه تنها دیدار مقابل الجزایر، بلکه هر بازی دوستانه و رسمی دیگر جام جهانی را آنالیز می کند و شرایط فنی را در نظر می گیرد تا با برنامه ریزی درست به نتیجه مطلوب برسیم.

* اینکه در این دوره می توانستیم بازی کنیم اما از فرصت بازی محروم شدیم چقدر روی شرایط تیم ملی تاثیر گذاشت؟

می توانستیم از این فیفادی استفاده کنیم که زمان خوبی برای انجام 3-4 بازی بود، اما به دلایلی مسابقات لغو شد و این اتفاق نیفتاد. اگر این اتفاق می افتاد کمک بیشتری به تیم ملی می شد و می توانستیم نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسیم و تست های بیشتری انجام دهیم اما این اتفاق افتاد و کاری نمی توان کرد. باید تمرکز داشته باشیم و سعی کنیم به مسابقات مهم افتخار کنیم.

* از آینده خود برای ما بگویید. گفته می شود او در استقلال است. آیا در قطر می مانید؟

فصل گذشته با الوکرا قرارداد دو ساله بستم اما یک فصل گذشت و در فصل جدید در خدمت الوکرا هستم. طبق قراردادم باید بمانم و تمرینات فصل جدیدمان از فردا آغاز می شود.

* در نهایت اگر با هواداران فوتبال ایران صحبتی دارید، می خواستم از این فرصت استفاده کنم و اگر منطقی بود به ما اطلاع دهید.

هواداران عزیز تیم ملی همیشه عاشق این تیم بوده اند و در سخت ترین و بدترین شرایط همیشه حمایت های لازم را از تیم ملی انجام داده اند و بدانید که بازیکنان تیم ملی نیز برای سربلندی و شادی این پیراهن را به تن می کنند. از این افراد و طرفداران انرژی خود را سرمایه گذاری می کنند. چند ماه تا جام جهانی باقی مانده و شرایط حساسی داریم و هواداران باید مثل همیشه حمایت خود را از بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون نشان دهند تا در کنار هم موفق شویم و باعث افتخار مردم کشورمان و همه باشیم. .

دیدگاهتان را بنویسید