نقد پیشکسوت پرسپولیس از خرید شیخ دیابته

نقد پیشکسوت پرسپولیس از خرید شیخ دیابته

فرزاد آشوبی بازیکن پارسال پرسپولیس در خصوص حضور شیخ دیابته در جمع بازیکنان این تیم، بازی قبلی مقابل صنعت نفت آبادان و سایر موارد مربوط به این باشگاه و تیم ملی اظهاراتی را بیان کرد.

درباره حضور شیخ دیابته و اتفاقات احتمالی که در خط حمله پرسپولیس رخ خواهد داد، چه صحبتی دارید؟

به نظر من دیابات می تواند گزینه خوبی برای پرسپولیس باشد البته اگر توانایی ها و ویژگی های قبلی را داشته باشد بدون شک. اما با توجه به اینکه پرسپولیس لوکادیا را دارد که خودش فوتبالیست باهوشی است و می تواند یک مهاجم هدف کامل باشد و از طرفی در مهدی عبدی حضور دارد، نتیجه شخصی من این است که مهاجمی که توانایی خوبی برای بازی در خارج از محوطه جریمه داشته باشد. انتخاب بهتری باشد فردی که بتواند تنوع بیشتری به کارت های پرسپولیس بدهد، اگر چنین مهاجمی به جمع مهاجمان پرسپولیس اضافه شود، می تواند اختلافات بیشتری ایجاد کند.

شیخ دیابات با جثه قد بلند و حجیم خود نشان داده که فوتبالیستی است. این ویژگی را در لوکادیه هم دیده ایم که می تواند توپ را هم کنترل کند و دریبل بزند. آیا این دو نفر می توانند زوج خوبی برای پرسپولیس باشند یا از نظر هجومی مکمل یکدیگر باشند؟

استدلال من هم دقیقاً همین است. با حضور دو بازیکن با خصوصیات مشابه در بین مهاجمان پرسپولیس، ممکن است زمان ببرد تا این دو نفر مکمل مناسبی برای یکدیگر شوند. البته لوکادیا نشان داده که می تواند در خارج از محوطه جریمه بازیکن موثری باشد اما قطعا نه به عنوان مهاجم سایه چون او فردی است که می تواند در فضاهای خالی حرکت کند و می توان از او انتظار تحرک بسیار بالایی داشت. اما همچنان معتقدم که ترکیب لوکادیا با مهاجم قلابی می توانست ترکیب بهتری را به همراه داشته باشد. باز هم باید صبور باشیم تا ببینیم کادر فنی پرسپولیس برای استفاده بهینه از این دو مهاجم چه برنامه ای در سر خواهد داشت.

صنعت نفت و پرسپولیس و نیمه اول و دومش چطور؟

پرسپولیس در نیمه اول فوق العاده بود. یک بازی کاملا استاندارد را در سطح بالایی به نمایش گذاشت. بازی ای که فاصله بین خطوط به خوبی حفظ شد. به محض از دست دادن توپ، بازیکنان صنعت را به شدت تحت فشار قرار می دادند و مرحله ریکاوری آغاز می شد. در واقع 45 دقیقه بسیار جالب بود. بدون توجه به گل هوشمندانه لوکادیا، الگوی بازی پرسپولیس بسیار جذاب بود. البته این مدل به دلیل نداشتن یک مدافع چپ کلاسیک متخصص باعث شد برخی پرسپولیسی ها در فاز هجومی با برنامه کمتری بیایند، اما واقعا وضعیت خوبی داشتند.

نیمه دوم چطور بود؟

فکر می کنم در 45 دقیقه دوم بازیکنان به پرسپولیس باختند. به خصوص لوکادیا که البته می دانیم که وضعیت جسمانی اش هنوز در حد مطلوب نیست. در مجموع اکثر بازیکنان از عهده وظایف خود بر نیامدند و پرسپولیس برای دقایقی کنترل بازی را از دست داد اما با تعویض ها شرایط دوباره به سود پرسپولیسی ها تغییر کرد. در مجموع به عنوان چهارمین بازی فصل و برای تیمی که تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت، پرسپولیس باید نتیجه خوبی بگیرد.

به نظر شما حضور بانوان چه تاثیری در این بازی داشت؟

حضور بانوان نباید روی فوتبال پرسپولیس تاثیر بگذارد. زنان یک حق کاملاً طبیعی و معقول را تجربه کرده‌اند که به خودشان داده می‌شود و ظاهراً این امر ادامه خواهد داشت که مایه خوشحالی است. به نظر من این یک اتفاق بسیار ابتدایی و یک درخواست عادی بود.

بازی با شاگردان و هواداران ساکت الهامی را چگونه پیش بینی می کنید؟

سرنوشت پرسپولیس این است که در هر بازی تمام انگیزه، اشتیاق و تلاش بازیکنان را برای موفقیت مقابل حریفان داشته باشد. آنها باید هواداران را یک رقیب محترم بدانند و با تمام انرژی برای کسب سه امتیاز بازی کنند.

نظر شما در مورد صحبت های اخیر درباره بازگشت کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی و رفتن اسکوچیچ چیست؟ با این حرکت موافقید؟

من موافق ادامه همکاری با اسکوچیچ هستم. چون کی روش بیش از 7 سال است که در فوتبال ما حضور دارد و هر آنچه باید به این فوتبال داده می شد و می توانست در این مدت اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد. عملکرد کی روش قابل دفاع و قابل احترام است، اما به نظر من با توجه به نام بزرگ کارلوس کی روش و انتظاراتی که از او داشت، از نظر فنی چیزی برای فوتبال ما به ارمغان نیاورد و از طرفی به نظرم اسکوچیچ عالی کار کرد. با تیم ملی. او این فرصت را داشت و شایسته است که به عنوان سرمربی در جام جهانی شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید