نقشه تندروهای آمریکایی علیه ایران

نقشه تندروهای آمریکایی علیه ایران

قانون تحریم های ایران، که باید به طور مستمر توسط کنگره تحت یک بند غروب اجباری تمدید شود، به قوه مجریه آمریکا اجازه می دهد تا بخش انرژی ایران را به بهانه اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است، تحریم کند.

گروهی از قانونگذاران تندرو آمریکا متشکل از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها پیش‌نویس طرحی را به مجلس نمایندگان و سنا ارائه کردند که در صورت تصویب به رئیس‌جمهور این کشور اجازه می‌دهد تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران را دائمی کند.

به گزارش ایرنا، وب سایت هیل روز دوشنبه به وقت محلی نوشت: «طرح تثبیت تحریم های ایران» ارائه شده توسط مایکل مک کال (آر-تگزاس)، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، قانون تحریم ایران را مصوب 2018 1996 می داند. ISA) که در سال 2026 منقضی می شود.

این طرح توسط یک گروه دو حزبی متشکل از 24 نماینده از جمله سوزی لی و میشل استیل حمایت می شود.

به گزارش هیل، قانون تحریم‌های ایران که باید به طور مستمر توسط کنگره تحت بند غروب اجباری تمدید شود، به قوه مجریه آمریکا اجازه می‌دهد بخش انرژی ایران را به بهانه اینکه ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است، تحریم کند.

مک کال در بیانیه‌ای اعلام کرد: قانون تحریم‌های ایران یکی از مهم‌ترین ابزار در قوانین آمریکا برای وادار کردن ایران به دست کشیدن از رفتار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده‌اش است.

وی افزود: این طرح گام مهمی برای حذف بند غروب (لغو خودکار) از قانون تحریم ایران برمی‌دارد تا تنها در صورتی تحریم‌ها لغو شود که ایران رفتار تهدیدآمیز خود را متوقف کند. ایران نمی تواند از قوانین آمریکا فرار کند.

استیل استدلال کرد که ایران “به وضوح اعلام کرده است که هیچ علاقه ای به مشارکت در جامعه بین المللی یا تلاش برای دستیابی به صلح ندارد.”

این نماینده مجلس در بیانیه ای گفت: دولت ایران به تهدید دموکراسی ادامه می دهد و فعالانه از تروریسم در سراسر جهان حمایت می کند. ما می توانیم از طریق این لایحه دو حزبی و دو مجلسی، از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و به خطر انداختن بیشتر صلح جهانی جلوگیری کنیم.

یک لایحه همراه به زودی توسط تیم اسکات، مگی حسن و جکی روزن در سنا ارائه خواهد شد.

طرح تثبیت تحریم‌ها علیه ایران که روز دوشنبه ارائه شد، توسط گروه‌های ضدایرانی، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) حمایت می‌شود.

مارشال ویتمن، سخنگوی آیپک در بیانیه‌ای گفت: «قانون تثبیت تحریم‌های ایران یک تلاش مهم دوجانبه برای تثبیت تحریم‌های مهم علیه دولت ایران در زمانی است که تهران به طور خطرناکی برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد و نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهد. می دهد.”

به گزارش ایرنا، وب سایت محافظه کار واشنگتن فری بیکن روز جمعه 28 آوریل گزارش داد که جمهوری خواهان ارائه 6 لایحه برای گسترش تحریم ها علیه ایران و محدود کردن توانایی کاخ سفید برای لغو تحریم ها در هر گونه توافق با ایران که در تهران تدوین شده است را آغاز می کنند. این لوایح که توسط اعضای کمیته مطالعات جمهوری خواه محافظه کار حمایت می شود، ارتش، رهبران دولتی و بخش مالی ایران را هدف قرار می دهد.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، اگرچه دولت بایدن علناً ادعا کرده است که مذاکرات با ایران به بن بست رسیده است، قانونگذاران آگاه بر این باورند که کاخ سفید همچنان در پشت پرده برای تضمین توافق هسته ای جدید کار می کند. این گفت‌وگوها ممکن است دلیل افزایش اقدامات نظامی و حملات تهران علیه اهداف آمریکایی در منطقه باشد.

کوین هرن، رئیس کمیته تحقیقات محافظه‌کار جمهوری‌خواه، گفت این شکایت هشداری به کاخ سفید است که جمهوری‌خواهان «تلاش‌های مداوم دولت بایدن برای مذاکره مجدد درباره توافق ایران را فراموش نکرده‌اند».

واشنگتن فری بیکن نوشت که به دلیل عدم تمایل چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای مداخله در دیپلماسی کاخ سفید با ایران، تصویب این لوایح در سنای تحت کنترل دموکرات ها احتمالا به چالش کشیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید