عفت مرعشی: مسمومیت دانش آموزان دختر ممکن است کار تندروهای «فرگان» باشد/ انقلاب باید به اهداف خود بازگردد.

عفت مرعشی: مسمومیت دانش آموزان دختر ممکن است کار تندروهای «فرگان» باشد/ انقلاب باید به اهداف خود بازگردد.

عفت مرعشی نوشت: متأسفانه در جمهوری اسلامی نقش همسران شخصیت ها دیده نمی شود و جالب اینجاست که همواره هزاران تعریف و تمجید از آیت الله مطهری شده است بدون اینکه حرفی از تمام مشکلاتی که این امر به وجود می آورد. بانو از فرزندان و خانواده خود حمایت و مدیریت می کند و از رشد همه جانبه مراقبت می کند، باید گفت که او صاحب فرزند شده است.

به گزارش پایگاه خبری مدرا; اعتماد نوشت: عفت مرعشی در یادداشتی با عنوان «برای خانم علیا روحانی (مطهری)» به بیان خاطراتی از همسر شهید مطهری پرداخت: وقتی ناگهان خبر فوت یکی از عزیزان را می دهند، خاطرات و روزهایی که با او گذرانده اید به سرعت از بین می رود. چشم.و حس اشتیاق فوراً تو را فرا می گیرد، می خواهی یاد او را به هر طریقی زنده کنی. اولین دیدار من با عالیه خانم به سال ها قبل از پیروزی انقلاب برمی گردد. آشیخ اکبر را در سال 1340 به زندان بردند و آیت الله مطهری و همسرش به دیدار ما رفتند و اولین بار بود که با هم آشنا شدیم. ظاهراً در سن 14 سالگی با شهید مطهری ازدواج کرده اند و در کمتر از 30 سال به گمانم صاحب هفت فرزند شده اند، نه چندان دور. من هم به فاصله یک سال سه فرزند داشتم.

شهید مطهری فردی وارسته و آگاه بود که با آشیخ اکبر ارتباط بسیار نزدیک داشت. او یک رویاپرداز واقعی بود. خانم مطهری می گفت که شب آخر عمرش نیمه شب از خواب بیدار شده است. گریه می کرد و بر زمین می کوبد و می گفت من همین الان پیامبر را در خواب دیدم، به من گفت فردا مهمان ما هستی. خود خانم مطهری هم خواب هایی می دیدند که شبیه خواب های صادق بود و حتی بعد از شهادت آیت الله مطهری هم بارها می گفتند ایشان را در خواب می بینند و هدایت زندگی و فرزندانشان را از عالم دیگر دارند. چه در میانسالی و چه در پیری به شوخی و جدی به هم می گفتیم که اگر ما نبودیم با این همه فرزند و مشکلات زندگی، امکان موفقیت شرکایمان در اهدافشان وجود نداشت. متأسفانه در جمهوری اسلامی نقش همسران شخصیت ها دیده نمی شود و نکته جالب اینجاست که همواره هزاران تعریف و تمجید از آیت الله مطهری انجام شده است بدون اینکه سخنی از مشکلاتی که این بانوی فرهیخته متحمل شده و فرزندان خود را اداره کرده است. متأسفانه پس از پیروزی انقلاب، آیت الله مطهری در سن میانسالی (حدود 59 سال) توسط گروهک انحرافی فرقان کشته شد. همین افکار افراطی که امروزه در انظار عمومی دیده می شود، مسمومیت دختران مدرسه ای می تواند یکی از مصادیق او باشد.

ما هیچ وقت ندیدیم که خانم مطهری علناً یک گله خادم داشته باشد و بگوید در دوره طاغوت به آیت الله مطهری تهمت زدند و خدا خواسته است که ایشان اینگونه رسالت خود را انجام دهند. امام هم فرمودند که مطهری پاره تن اوست و اعمالش بدون استثنا خوب است، این را در مورد هیچ شخص دیگری نگفته است.

خانم مطهری با تمام رنج هایی که کشیده بود، همیشه خاطرات و رویاهای خود را شیرین تعریف می کرد، حتی اگر گاهی تکرار می شد، اما آنقدر شیرین توصیف می شد که حال مخاطب را خوب می کرد.

با مرور خاطرات سالهای اخیر به یاد آوردم که خانم مطهری و شهید عراقی از طرف انصارالمجاهدین به طور ناشناس به سرکشی چند صد خانواده رزمنده رفتند و در طول مسیر خانم مطهری از برخی اظهارات این رزمندگان گلایه کردند. دوستان مطهری و برای قهرمانان. انقلاب از جمله آیت الله هاشمی دستورات زیادی برای امنیت و حراست داشت. من برخی از نگرانی های خود را در مورد صداوسیما از طریق ایشان به آقای علی آقا لاریجانی می رساندم، البته شنیده بودم که وقتی فرزند ایشان آقای علی مطهری و داماد ایشان آقای لاریجانی در انتخابات رد صلاحیت شدند، ایشان به طور جدی رد صلاحیت شده اند. از بزرگان شکایت کرد

به هر حال او بانویی مؤمن بود و وظایف زناشویی و خانوادگی خود را انجام می داد و فرزندان خود را به کمال می رساند و جز عمل صالح از او چیزی ندیدم. اگرچه در اوایل احمدی نژاد به دلیل مصاحبه یکی از فرزندانش که بر اساس شایعات انجام شده بود، کمی از هم جدا شدیم و بعد به دلیل کهولت سن این رابطه کاهش پیدا کرد، اما خوشبختانه رابطه دوستانه خانوادگی حفظ شد. .

وقتی مریض شد به بیمارستان رفت، اما متاسفانه به دلیل کهولت سن و ناتوانی در حرکت نتوانستم او را در بیمارستان ملاقات کنم. من هم از این دیدگاه متاسفم و به همین دلیل احترام خود را با این قید ابراز کردم.

اکنون با این فضای جامعه و دور شدن بخش مهمی از نسل جوان از انقلاب، جای شهید مطهری و اندیشه و سخنان او بیش از گذشته خالی است. نظرات خود را بیان می کنند و در جامعه کار می کنند، نه اینکه دو نفر از خانواده شهید مطهری رد صلاحیت شوند، بلکه از خانواده هاشمی، دخترم در زندان است و خانواده شهید بهشتی، خانواده مرحوم. منتظری و مرحوم طالقانی هم از تجربیات تلخی جان سالم به در بردند. .

اگر قرار است انقلاب بقای خود را حفظ کند، باید به اهداف و برنامه های فکری رهبران خود وفادار باشد. همسر شهید مطهری در مظلومیت و فشار به سراغ نزدیکانش رفت، اما باید قدر فرصت باقی مانده را دانست و انقلاب را به اهدافش بازگرداند، راهی که مردم می خواستند و انتظار آزادی و امنیت دین و دنیای خود را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید