نقش مستقیم آمریکا درکشتار غزه با وتوی قطعنامه آتش‌بس آشکارتر شد

رئیس جلسه شورای دولت:

رئیس جمهور در جلسه شورای وزیران، وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش بس غزه را تاسف بار و سند دیگری از نقش مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار عصر امروز یکشنبه کابینه وی ضمن تشکر صمیمانه از مردم شریف استان البرز برای استقبال و میزبانی از کاروان دولتی مردمی، تصریح کرد: لطف و محبت مردم به خادمان، مسئولیت دولتمردان را برای رسیدگی بیشتر به امورشان خطیرتر می کند.

رئیس‌جمهور همچنین با یادآوری مسئولیت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای سیاست‌ها و قوانین مصوب به‌ویژه موضوعات مهم از جمله هوای پاک و جوانان، رفع این مشکلات را مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها دانست. و از معاونت اجرایی رئیس جمهور خواستار هماهنگی دستگاه های اجرایی و اجرایی شد و در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

رئیسی همچنین از اعضای دولت خواست در بازدید از دانشگاه ها علاوه بر شفاف سازی مشکلات، وظایف و سیاست های دولت به راهکارهای ارائه شده توسط دانشجویان برای رفع مشکلات و مطالبات مطرح شده از سوی آنان توجه کنند.

رئيس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات آمریکا در وتو کردن قطعنامه اشاره کرد آتش بس در غزه وی آن را تاسف بار و سندی دیگر از نقش مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه دانست و افزود: حوادث غزه نقاب نفاق را از چهره آمریکا برداشته و چهره ظالم، ضد انسانی و غیرانسانی آمریکایی را نشان داده است. دولت.” در جهان.”

رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز همه دنیا ضرورت پایان یکجانبه گرایی در عرصه بین الملل را درک کرده اند، تصریح کرد: این بیداری ملت ها قطعا زمینه ساز تغییر شرایط جهان خواهد بود و نوید پایان یکجانبه گرایی و ایجاد یک کشور را می دهد. سیستم عادلانه مبتنی بر چندجانبه گرایی در جهان.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از سخنان رئیس جمهور از تحویل 40 دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی کرج و 80 دستگاه تاکسی برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت خواهد داشت.

معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان همچنین از تولید داروی ویژه شیمی درمانی در کشور و ایران خبر داد که به 5 کشور تولیدکننده این دارو در جهان می پیوندد و افزود: تولید داروی تزریقی. داروی “سیکلوفسفامید” که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان انجام شده و به زودی وارد بازار می شود، علاوه بر رفع نیاز 400 هزار نفر در کشور و صرفه جویی 5 میلیون دلاری، به متقاضیان این دارو که قبلا تا مدل خارجی خود را به 10 برابر قیمت بخرد.


آیا این خبر مفید بود؟