وتو قطعنامه آتش بس در غزه ننگ بزرگی برای آمریکاست

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به وتوی طرح آتش بس غزه از سوی آمریکا، گفت: مخالفت آمریکا با آخرین قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به معنای مسئولیت همه جنایات اسرائیل و مشارکت مستقیم در کشتار فلسطینیان بیگناه است.

وی افزود: اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا در جنایات صریح رژیم صهیونیستی شریک است اما این روزها دیگر شراکت نیست و تسلیحات و نیروهای زبده ارتش آمریکا در نبرد حضور دارند. اما در عرصه بین المللی، وتوی قطعنامه ها، به اسرائیل برای جنایات بیشتر چراغ سبز نشان می دهد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کشته شدن 700 انسان بی گناه در یک روز و کشته شدن نزدیک به 20 هزار نفر در دو ماه که نیمی از آنها کودک و زن و بسیاری از آنها هنوز زیر آوار هستند، جنایت شوم آمریکاست. رژیم صهیونیستی

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام جنایات 75 ساله اسرائیل را باید به گردن آمریکا و اروپا انداخت، گفت: زمانی مناخیم بگین نخست وزیر سابق اسرائیل 150 فلسطینی را با دستان خود در دیر یاسین به قتل رساند. پاره کرد و با تمسخر گفت: می‌خواهم بدانم جنین این زنان مرد است یا ماده!

آیت الله عاملی افزود: وتوی طرح آتش بس غزه توسط آمریکا در شورای امنیت، شرمساری بزرگی در تاریخ آمریکاست زیرا اسرائیل را به کشتن زنان، کودکان و بی گناهان تشویق می کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این اقدام ثابت کرد که تمام ادعاهای آمریکا در مورد دموکراسی و حقوق بشر دروغ و ریا بیش نیست.

آیت الله عاملی افزود: این اقدام قطعاً به منافع آمریکا در مناطق مختلف خاورمیانه ضربه می زند، زیرا خشونت فقط خشونت می آفریند و در داخل آمریکا نیز اثرگذار خواهد بود. انتخابات آتی ایالات متحده کاملاً تماشایی خواهد بود. به خصوص در غزه، آنها دچار تفرقه بزرگی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: با این وتو ثابت شد که تروریست اصلی دنیا خود آمریکاست که هفت هزار نوزاد و نوزاد نارس را کشته است و با این وتو آمریکا با صدای بلند به دنیا اعلام کرد. که این یک رژیم تروریستی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با این وتو تمام ارزش های انسانی را زیر پا گذاشت، خاطرنشان کرد: استدلال آمریکایی ها برای استفاده از حق وتو در موضوع آتش بس در غزه درست مانند استدلال آمریکایی ها برای استفاده است. از انرژی اتمی بمب در ژاپن زمانی که آنها گفتند کار ما تمام می شود. ما مجبور بودیم از بمب اتم برای جنگ استفاده کنیم.

خطیب جمعه اردبیل گفت: پس از وتوی آمریکا، نتانیاهو بلافاصله از بایدن تشکر کرد! با این حساب از هیچ نهاد بین المللی و دادگاه بین المللی هراسی نخواهند داشت و جرم خود را توجیه می کنند.

آیت الله عاملی گفت: اسرائیل با جنایات خود روی نازی ها را سفید کرد و اکنون مردم مدافع وطن خود را به نازیسم متهم می کند، این توهین به شعور مردم جهان است.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اسرائیل این روزها به دلیل افزایش ننگین و ننگین کشته های خود در غزه دست به انواع جنایات می زند اما بیشتر در باتلاق فرو می رود. حوادث غزه نشان داد که ارتش اسرائیل هیچ مهارت نظامی ندارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نظامیان اسرائیلی در این هفته گروهی از مردم عادی را اسیر کردند، سپس آنها را برهنه کردند و در کنار خندق جمع کردند تا با ایجاد ترس، مردم غزه را متقاعد به خروج کنند. این اقدام آنها جنایت نیست، بلکه برای ارتش اسرائیل و روسیه بزرگ برای آمریکایی ها و اروپایی ها مایه ننگ و شکست بزرگ است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر بایدن مبنی بر اینکه افکار عمومی جهان هر لحظه ممکن است علیه اسرائیل معطوف شود، گفت: این اظهارات نشان می دهد که او در یک حصار کامل زندگی می کند و کاملا از اوضاع جهان و افکار عمومی بی اطلاع است. علیه اسرائیل و آمریکاست.

وی در ادامه گفت: در حادثه غزه هر لحظه اندیشه نژادپرستی و قوم گرایی تجلی می یابد. یک مقام اسرائیلی می گوید اسیران فلسطینی را باید زنده به گور کرد زیرا نه انسان هستند و نه حیوانی انسان نما، از انسان پایین ترند!

آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر بخواهیم عجیب ترین فاجعه غزه را بفهمیم باید به حساسیت اروپا و آمریکا نسبت به اسرای اسرائیلی بپردازیم، اگر یک هزارم حساسیت آنها نسبت به اسرای اسرائیلی روی کلمه “مرد” بود، هیچکس. در غزه به شهادت می رسید و این نژادپرستی وحشتناک است.

وی با بیان اینکه امت حضرت محمد مصطفی(ص) جز در زمان مغول هرگز اینگونه ذلیل نشده اند، بیان کرد: علت این وضعیت حاکمان از طرف آمریکا هستند که بر مسلمانان مسلط شده اند. و کاملاً در اختیار آمریکا و اسرائیل هستند

وی بیان کرد: این حاکمان گاهی مذمت می کنند اما با هزاران ترس و نگرانی که آیا آمریکا و اسرائیل ناراحت می شوند یا این حرف ها را می زنند تا رأی مردم را از دست ندهند، چنین حاکمانی محکوم نمی شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: زمانی کل روم و اروپا مثل بید در برابر امت اسلامی و امپراتوری های اسلامی می لرزیدند، اما الان تغییر کرده است.

امام جمعه اردبیل افزود: دلیل دوم عدم آشنایی ملت های مسلمان با نظام سیاسی اسلام است، نظام سیاسی اسلام عبادت را در دستگاه های طاغوت جایز نمی داند و عبادت را به شرط کفر به طاغوت می پذیرد.

آیت الله عاملی در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به حادثه تروریستی امروز فرماندهی انتظامی راسک، ضمن تسلیت شهادت پرسنل نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: شهادت 12 نفر از افسران عزیز نیروی انتظامی و جان باختن 12 خانواده از ملت بزرگ ایران ماست. این مصیبت وارده را به خانواده بزرگوارشان و حضور پدر ملت، رهبر کبیر انقلاب تسلیت عرض نموده و در برابر عظمت شهدای نیروی انتظامی سر تعظیم فرود می آوریم.

وی با بیان اینکه برای عزت اقتدار کشور هزینه بسیار زیادی داده ایم، ادامه داد: دشمن در میادین مرکزی همه چیز را از دست داده و به همین دلیل دست به رعب و وحشت زده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تروریسم نشانه قطعی شکست و درماندگی دشمن است، زیرا انسان توانا نیاز به ترور ندارد، لذا رسول خدا (ص) فرمودند: اسلام نهی می کند. ترور (یعنی اسلام ترور را منع کرده است).

آیت الله عاملی گفت: وقتی رامسفلد می گوید آرزوی من این است که شب بخوابم و صبح از خواب بیدار شوم تا ببینم ایران از نقشه جهان حذف شده و دیگر کشوری به نام ایران وجود ندارد، این را می توان به وضوح فهمید. که آنها هزاران توطئه به سراغ ما خواهد آمد.

وی تصریح کرد: 12 درد دل به ما می دهند و ما باید دردشان را بیشتر کنیم، بزرگترین درد در روز انتخابات با حضور حداکثری خواهد بود، دردشان از این بالاتر نیست، همیشه در سال انتخابات اشتباهات بزرگی انجام می دهند. و انگیزه بزرگی برای ملت ما هستند.” آنها در حال آماده شدن برای رای دادن در صندوق های رای هستند.