نمایشگاه بزرگ کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی در آران و بیدگل افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی در سفید شهر آران و بیدگل افتتاح شد.



 ، نمایشگاه بزرگ (از تولید به مصرف) کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی با محوریت معرفی ، عرضه و فروش هنرهای دستی و تولیدات بانوان کار آفرین  با حضور علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل ،سرهنگ ابوالفضل حسین دوست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و حجت الاسلام سید سعید طبایی امام جمعه و شهردار سفید شهر،شهرستان آران و بیدگل  افتتاح شد.

این نمایشگاه دستاوردی از بانوان کار آفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی است که بانوان  در ۲۸ غرفه آثار خود را در حوزه مشاغل خانگی و رشته های هنرهای صنایع دستی ، تولیدات پوشاک و مواد غذایی در معرض دید عموم قرار دادند .

در حاشیه این افتتاح فرماندار آران و بیدگل ضمن بازدید از دستاوردهای کار آفرینی از نزدیک در جریان فرآیند برپایی این نمایشگاه قرار گرفت.

هم چنین غرفه داران نیز با بیان پیشنهادات،دغدغه ها و چالش های پیش رو خواستار برطرف کردن موانع موجود و ایجاد تسهیلات در عرصه کسب و کار شدند تا بتوانند با بهبود کیفیت محصولات و زمینه سازی برای رقابت با محثولات مشابه و در نهایت رونق اشتغال زنان کار آفرین شدند .

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار موج اصفهان، بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینی به منظور معرفی توانمندی های زنان کار آفرین، اشتغال زایی و بازاریابی محصولات تولید شده، فراهم نمودن زمینه های گسترش اشتغال و کار آفرین و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تبادل دانش و مهارت برپا شده است.

رضایی هم چنین بیان کرد: هدف از تشکیل این نمایشگاه ترویج مشاغل خانگی ،ارائه توانمندی های بسیج بانوان در عرصه های اقتصاد مقاومتی می باشد . 

این مقام مسئول در خصوص اعطای تسهیلات و فروش محصولات بانوانان کار آفرین گفت: با توجه به تدابیری که در سطح شهرستان و استان اتخاذ شده است این تسهیلات به صورت وام های اقتصاد مقاومتی با سود ۴ درصد و باز پرداخت بلند مدت در اختیار افرادی که در عرصه مشاغل خانگی دنبال تولید و ایجاد کار آفرینی هستند و با راهنمایی هاو راهبرد های اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تسهیلات دریافت خواهند نمود .

وی در حوزه فروش محصولات افزود: امید است با برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی تولید کنندگان با هم در سطح ملی و استانی محصولات به نحوه شایسته و با کاهش هزینه های تولیدی به فروش برسد.

به گزارش موج؛ این نمایشگاه در حسینیه اعظم سفید شهر با همت شهرداری و شورای اسلامی و با مشارکت حوزه مقاومت امام محمد باقر از ۲۸ آبان ماه تا ۳ آذر از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای بازدید عموم شهروندان دایر می باشد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید