نماینده حامی استیضاح وزیر صمت: قیمت غرور را ببینید; چگونه می توانید به مردم پاسخ دهید؟

نماینده حامی استیضاح وزیر صمت: قیمت غرور را ببینید;  چگونه می توانید به مردم پاسخ دهید؟

نماینده حامی استیضاح وزیر صمت: قیمت غرور را ببینید; چگونه می توانید به مردم پاسخ دهید؟
من شخصاً در مورد او که متعهد و متخصص است چیزی برای گفتن ندارم، اما درباره تیم او صحبت می کنم که کار را خراب کرد. شهادت می دهم که فاطمی امین سرباز است اما مدیریت و مهارت تیمی ضعیفی دارد و عملکرد خوبی ندارد.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از 10 هزار معدن دارای مجوز در کشور تنها نیمی مورد بهره برداری قرار گرفته است و بر اساس گزارش 6 ماهه استخراج سال 1401، وزارت صمت اقدام در این زمینه را متوقف کرده است.

به گزارش خانه ملت، احد آزادی خواه در جلسه علنی امروز (یکشنبه 20 اردیبهشت) شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با این طرح موافقت کرد. پژمان پشمچی زاده ضمن ابراز احترام به جایگاه دولت مردمی و خدماتی که این دولت برای تحقق اهداف نظام انجام داده است، به فاطمی امین گفت: طبق قوانینی که مجلس یازدهم تاکنون تصویب کرده است، شما موظف به تدوین پیش نویس هستید. 16 بند آیین نامه اجرایی که نکردید و نامه آنجاست. در اینجا ما در صدد تصویب قانون هستیم اما وزیر آیین نامه ای صادر نمی کند و من باید پاسخگوی مردم باشم و این دلیل شرعی است.
از سراسر وب

آیا می دانید راز جوانسازی صورت چیست؟!

نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی با اشاره به قوانینی که این وزارتخانه باید اجرا کند، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون رونق مسکن، قانون مبارزه با قاچاق کالا و اصلاح ارز، تولید دانش بر اساس قانون اضافه ولتاژ، قانون سازماندهی. صنعت خودرو و قانون حذف صنعت برق کشور از جمله قوانینی است که باید اجرا می شد و وزیر باید آئین نامه آن را تصویب می کرد اما 11 بند آن آن طور که خودشان به وجدان خود و مردم می دانند اجرا نشد.

وی با اشاره به تعهدات کتبی و شفاهی وزیر در خصوص سکوت گفت: در روز رای اعتماد 3 موضوع مطرح شد و ایشان متعهد به مدیریت بازار و تامین کالاهای اساسی شدند. عروس و داماد برای خرید یخچال با تورم 68 درصدی مواجه می شوند. شما حق رای دارید اما به خاطر شورای برادری می توانید جواب حوزه انتخابیه خود را بدهید؟

آزادی خواه ادامه داد: در حوزه راهبردها قرار بود وزیر با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان ساختار تولید و تجارت را اصلاح کند اما هنوز آیین نامه ای را ابلاغ نکرده است. در زمینه تنظیم بازار، وزیر قول داد که مواد اولیه را تامین کند. ماه ها و سال ها مردم مستضعف ملایر برای تامین نیاز کشور به 3700 تن مواد اولیه نیاز داشتند.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اظهارات مدیریت درباره سال رشد تولید گفت: امسال سال مانع تولید شد و رشدی نداشت. برای خودم نوشتم و کسی جوابم را نداد و دیشب آقای برجی با من تماس گرفت و گفت که این سقف را برمی داریم. الان وقتشه؟ 6 ماه داشتم گلویم را پاره می کردم، مرا انسان نمی دانستند، الان وقتش است؟ ما و شما نمایندگان مسئول هستیم و باید به حوزه انتخابیه خود برگردیم و پاسخگوی مردم باشیم، ببینیم می توانید پاسخ دهید؟

وی با اشاره به حوزه حمایت و جلوگیری از اختلال در فعالیت موسسات تولیدی، گفت: مواردی که مشکلات شخصی وجود داشته باشد قابل اغماض است. واردات 3000 تن موادی که 42 واحد تولیدی آن مورد تایید شرکت تابعه خودتان است و استانداردهای کیفی آن مورد تایید سازمان حمایت است و نیاز کشور را تامین می کند، چه توجیهی دارید؟ متاسفم که کارخانه ای که کارگر از آن درآمد کمی دارد به دلیل واردات بی رویه این اسناد بسته شد و به فاطمی امین گفتند که قصد سنگ اندازی دارند که مایه شرمساری است.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه شما قول داده‌اید هر روز خودرو تحویل دهید، گفت: من شخصاً از او متعهد و متخصص صحبت نمی‌کنم، بلکه درباره تیم او صحبت می‌کنم که کار را خراب کرده است. شهادت می دهم که فاطمی امین سرباز است اما مدیریت و مهارت تیمی ضعیفی دارد و عملکرد خوبی ندارد.

نماینده مردم استان همدان همچنین با بیان اینکه وعده کاهش 20 درصدی قیمت خودرو تا پایان سال را داده اید، گفت: قیمت پراید را ببینید؟ چگونه به مردم پاسخ می دهید؟ در تلویزیون گفتند منظورم قیمت است، قیمت تمام شده است. این کلمه چیست صحبت در مورد بهبود کیفیت تولید خودرو، آیا کیفیت خودرو بهبود یافته است؟ برای رونق تولید داخلی از مدیریت سفارشاتی داشته ایم اما می بینیم 3 هزار تن مواد وارد می شود.

وی در خصوص بخش معدنی بی ضابطه نیز گفت: بر اساس اطلاعات موجود 10 هزار و 404 معدن دارای مجوز در کشور داریم و 5 هزار و 647 معدن فعال است. پس وزارت صمت چه می کند؟ بر اساس بند 1 بند 7 قانون بودجه، وزارت حراست باید پروانه های معدنی را مستند و ارائه کند که وزارت حراست در گزارش اعتبارات 6 ماهه 1401 این کار را انجام نداده و از قلم افتاده است.

آزادی با اشاره به آمار گفت: در سال 1400 خودروسازان بزرگ 67 هزار دستگاه خودرو بیشتر از تولید خود فروختند، یعنی طلاهای همسرم را فروختم و وام گرفتم و از نان همسر و فرزندانم برای خرید استفاده کردم. یک ماشین به خرید برای خانواده افتخار می کنم. چون تولید خودرو کمتر از تحویل بود گفتند اول مهر تحویل ما می دهند اما آخر مهر بود. من شخصاً ده ها نامه به حاجی حسینی دادم. پایان مهر به پایان آذر، اواخر بهمن، پایان اسفند و سال بعد می رسید. این خانواده چه گناهی کردند؟

این کاندیدای استیضاح وزیر صمت ادامه داد: امروز روز استیضاح آقای فاطمی امین نیست، امشب اولین شب از قبر من است. چه جوابی به خدا بدهم؟ من نمی توانم جواب مردم را بدهم. پروردگارا تو شاهد هستی، اگر نگاه پوپولیستی در سخنان من هست، مدیون مردم هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه در 19 ماهه وزارت فاطمی امین، بازار 2 تا 3 برابر شده است، اظهار داشت: اختلاف قیمت در مهر 1400 بین 10 تا 80 درصد بیشتر بوده که در سال 1402 به 490 برابر رسیده است. قدرت خرید مردم به نصف رسیده است. قانون.

آزادی ها ادامه داد: مگر وزیر را در قبال قانون ساماندهی صنعت خودرو سکوت نکردیم چرا اجرا نشد؟ برخی گفتند قانون ناقص است. وقتی قانون تدوین شد، نماینده دولت نبود، چرا نگفت فلان جا خلأ است؟ برخی از همکاران چیزی را می دهند که نماینده انقلابی کسی است که تقلب نمی کند. یعنی چه اشکالی دارد. چرا دستورات آقا را مصادره می کنید؟ او حتی می‌گوید از دوستانی که مسئولیت کالاهای اساسی و لوازم خانگی را بر عهده دارند، شکایت دارد. ما از شما پشتیبان گرفته ایم و نام هایی آورده ایم و شنیده ایم که قیمت برخی از اقلام دو برابر شده است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: حضرت آقا فرمودند همه حمایت ها از خودروسازی در کشور شده است اما کیفیت خوب نیست و مردم ناراضی هستند که درست است زیرا این صنعت نتوانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

وی در خصوص شایعه واگذاری خودرو به نمایندگان ادامه داد: من افتخار می کنم و به مسئولان نظارتی و نمایندگان و مردم می گویم اگر از من سوء استفاده و اجاره ای می دانید به آنها مدیون نیستید. برای گزارش آن این فضاسازی ها به این مجلس انقلابی پایبند نیستند. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید اعلام کند و بگوید چه نمایندگانی این خودروها را برده اند و به صراحت بگوید که من شک ندارم که هیچکس چیزی نگرفته است.

آزادی با بیان اینکه در دور قبل به رئیس جمهور کمک کردیم اما وعده ها عملی نشد، می گویند اگر به استیضاح او رای بدهیم، دولت فرد ضعیف تری می آورد. این تحلیل درستی نیست اگر نماینده مردم باشیم به فرد ضعیف اعتماد نمی کنیم. می گویند کار وزارت عقب می افتد، پس چرا وقتی رئیس جمهور خودش 3 وزیر را جابجا می کند، کار وزارت عقب می افتد، اما وقتی مجلس قانوناً کنترل می کند؟ شما باید از حقوق خود به نفع مردم استفاده کنید و پاسخگوی مردم باشید.

وی با بیان اینکه می گویند چرا وزیر دیگری را استیضاح نمی کنید، خاطرنشان کرد: استیضاح وزرا با رای استیضاح است. ما امروز فاطمی امین را استیضاح می کنیم و اگر فردا به این نتیجه رسیدیم که فرد دیگری برای کمک به دولت و کشور نیاز است، استیضاح می کنیم، البته پایان پرونده ما استیضاح است.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی در نهایت می گوید فاطمی امین بازار گناهی ندارد. پس کیست؟ آیا بازار لوازم خانگی و خودرو مقصر نیست وزیر صمت؟ پیشنهاد من این است که امروز یک فیلم واضح از رای خود بگیرید و به حوزه انتخابیه خود بفرستید و برای مردم توضیح دهید که به چه چیزی و چرا رای داده اید.

دیدگاهتان را بنویسید