نه معاونان و نه وزرای من خط قرمز من نیستند

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781284

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با شدت و جدیت با فساد مبارزه خواهد کرد، گفت: مردم فقر و سختی و معیشت را تحمل می کنند اما فساد را نمی پذیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد شرط رای مردم به این دولت است، گفت: باید نسبت به احتمال فساد حساس باشیم و به هیچ وجه از مبارزه با آن غافل نباشیم. نمونه های او.

رئیس جمهور با بیان اینکه کم و بیش در همه دستگاه ها زمینه و زمینه فساد وجود دارد، افزود: یکی از زمینه های فساد، بحث استفاده از نیروی انسانی است، بنابراین در جذب نیرو باید صرفاً روی کارآمدی و صلاحیت قانونی تمرکز کنیم. و همکاران ما نیز باید تاکید کنند که صرف نظر از شایستگی از استخدام افراد صرفا جهت آشنایی و دوستی خودداری کنیم.

رئیسی خطاب به اعضای کابینه تاکید کرد: باید بسیار مراقب و مصون باشید تا فسادی در واحد شما ایجاد نشود.

رئیس جمهور گفت: در جاهایی که فضای انتصابات وجود دارد، اگر این شرایط مناسب نیست، از عملکرد خود دفاع کنید، اما در نظر داشته باشید که شایسته سالاری در دولت سیزدهم فقط یک شعار نیست، بلکه اساس و اساس کار است و اگر انتقاد یک کارکرد یا قرار ملاقات شما را تصحیح کرد، باید به سرعت آن را تنظیم کنید.

رئیسی با تاکید بر لزوم کسب نظرات ناظران مختلف قبل از استخدام افراد، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و توجه به شایسته سالاری از اصول اساسی حاکمیت در عمل است. اما جایی که کارمان را به درستی انجام داده ایم، نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در مجموعه دولت فسادی وجود دارد، مسئولان باید ابتدا با متخلف برخورد کنند و سپس به قوه قضائیه معرفی کنند، گفت: خط قرمز ندارم؛ اگر در مجموعه دولت فساد وجود داشته باشد، مسئولان باید ابتدا با متخلف برخورد کنند و سپس به مراجع قضایی معرفی شوند. نه کابینه ام، نه معاونانم و نه وزرا برای من خط قرمز نیستند.

رئیسی افزود: سعی کردم همکارانم را از بین افراد صادق و ضد فساد انتخاب کنم. من تا الان به صفای مردم دور این میز رسیده ام و باید همچنان نظارت و مراقبت کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در انتصابات در سطوح بالا علاوه بر استعلام از دستگاه های اطلاعاتی، استعلام از سایر دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز مورد توجه قرار می گیرد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح جمع آوری و اقدامات حمایتی از متکدیان گفت: دولت موظف است از کودک آزاری و آسیب های روحی و روانی در اموری مانند تکدی گری جلوگیری کند. به همین دلیل ما از شهرداری ها برای حل این وضعیت حمایت می کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اقدام بیشتر در زمینه اجرای مجوز سفر در استان ها، گفت: نتایج و ثمرات سفرهای استانی در اجرای مصوبات این سفرها اعلام می شود و لازم است اجرای این مصوبات با جدیت پیگیری شود. “

رئیسی با اشاره به ظرفیت کارخانه کاغذ مازندران افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین کاغذ در کشور وجود دارد و از سوی دیگر توانمندی های کشور در زمینه تولید کاغذ، نیازهای کاغذ مازندران را به دنبال دارد. کارخانه و کارخانه دیگری در استان فارس وجود دارد که برای رفع مشکلات بازار کاغذ تهیه می شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری اینکه همواره بر لزوم دیدار و گفت و گو با اقتصاددانان از جمله کارشناسان اقتصادی که حتی نظرات مخالف دولت را دارند تاکید کرده ام، گفت: با کارشناسان اقتصادی جلسات مشورتی برگزار کنید و نظرات و انتقادات آنها را دریافت کنید. اقدام مبارکی که می تواند تصمیمات و اقدامات دولت را بالغ تر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید