برای برخی از مدیران و معاونان دو وزارتخانه شکایتی تشکیل شده است


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833901

مدیرکل نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و سامانه های ارزی از طرح شکایت از وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی به دلیل عدم تکمیل کل سامانه معاملات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دهگانی نیا، مدیرکل ستاد مبارزه با پولشویی و پولشویی گفت: این موارد به وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، گمرک و برخی سازمان ها گزارش شده است. “

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی علیه سه نماینده سابق مجلس به دلیل قطع و تاخیر در ارسال اطلاعات شکایت کرده است. حکومت محکوم به فناست.

دهگانی نیا افزود: در وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه در گمرک نیز همین اتفاق افتاد و برای رئیس کل سابق گمرک به اتهام ارسال اطلاعات نادرست، ناقص و معوق به سامانه جامع تجارت حکم قطعی صادر و اجرا شد. “

مدیر سامانه مجتمع معاملات با اشاره به تکمیل زیرساخت های نرم افزاری در حوزه تجارت خارجی و داخلی گفت: متاسفانه در حوزه تبادل اطلاعات که نیازمند تعامل بین دستگاه ها است، هنوز به حد قابل قبولی نرسیده ایم. درصد.”

شیرازیان با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی، سازمان غذا و دارو، گمرک و دبیرخانه مناطق آزاد به طور کامل وارد چرخه شناسایی محصول نشده اند، افزود: فرصت بیشتری وجود دارد.

وی نبود زبان مشترک را یکی از موانع یکپارچگی سیستمی عنوان کرد و افزود: ما باید در تبادل اطلاعات قدم به قدم پیش برویم و اکنون به سطحی از یکپارچگی رسیده‌ایم، اما فکر نمی‌کنیم که چنین باشد. قابل قبول “

شیرازیان درباره اینکه کدام دستگاه ها در تکمیل چرخه سامانه عقب مانده اند، بیان کرد: در حوزه وظایف ادواری دبیرخانه مناطق آزاد نتوانسته سه وظیفه از پنج وظیفه گمرک، سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد را انجام دهد. -e-کشاورزی نیز خارج از برنامه است.بعضی از آنها هنوز عقب هستند.

رئیس فناوری اطلاعات گمرک همچنین گفت: پس از اظهار کالا به گمرک، بلافاصله اطلاعات را از طریق خدمات تبادل اطلاعات به کل سامانه معاملات ارسال می کنیم.

باقری پور با توجه به اینکه گمرک چند درصد کار را انجام داده است، افزود: در حال حاضر حدود 70 درصد اطلاعات در حوزه محتوا داریم و در سایر موارد نیاز به تعیین شماره شناسه کالا است.

رئیس فناوری اطلاعات گمرک با بیان اینکه گمرک تکمیل این سامانه را به عهده گمرک گذاشته است، گفت: متأسفانه برای مابقی کارها قرارداد توسعه منعقد نشده است و همچنان در زمینه تبادل اطلاعات مشکل داریم. پیمانکار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید