تاکنون هیچ شکایتی از آزار و اذیت زنان در زندان ها وجود نداشته است


ساعت: 09:29
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920315

معاون نظارت بر دادسراها، دادگستری ها و امور زندان های دادسرای کل کشور درباره بازدید تیم قضایی از زندان نسوان کرجک گفت: تاکنون گزارش و شکایتی مبنی بر آزار و اذیت زنان در زندان ها از این شهرستان دریافت نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دفتر دادستان کل کشور، عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در خصوص شایعه آزار و اذیت برخی از زنان دستگیر شده افزود: در راستای اجرای دستور دادستان کل کشور، هیئتی متشکل از سه نفر به سرپرستی یکی از قضات دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان کرچک بازدید و با زندانیان گفتگو کردند.

وی بیان کرد: در این بررسی، هیأت قضایی با تمامی بازداشت شدگان در خصوص اغتشاشات صحبت کرده و علیرغم اعلام آمادگی برای رسیدگی به تمامی شکایات و ادعاها، شکایتی مبنی بر تجاوز و آزار جنسی دریافت نشده است.

معاون کل دادستان کل کشور افزود: تعدادی از بازداشت شدگان از بازرسی تقاضای تغییر قرار بازداشت موقت خود به قرار بازداشت موقت به ضمانت یا قرار بازداشت موقت را داشته اند که با بازپرسان و همکاری آنها موافقت شده است.

خرم آبادی یادآور شد: بر اساس دستور دادستان کل کشور، دادستان های سراسر کشور موظف شدند از زندان های محل نگهداری زنان بازدید و وضعیت آنها را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون گزارش و شکایتی مبنی بر آزار و اذیت زنان در زندان های شهرستان دریافت نشده است.

ستاد حقوق بشر سه شنبه هفته گذشته 15 آذرماه با اشاره به بازدید اخیر از زندان نسوان (قرچک) ضمن تکذیب ادعای آزار و اذیت جنسی زنان زندانی اعلام کرد: دبیر ستاد حقوق بشر و هیئت همراه از زندان نسوان بازدید کردند. از اداره زندانیان اخیراً بازدید و با آنها گفتگوی کلی انجام شد و با تعدادی از زندانیان به صورت انفرادی صحبت شد. در هیچ یک از این گفتگوها مقاله یا شکایتی در مورد آزار و اذیت جنسی وجود نداشت که بخواهند آن را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید