نگاه به ورزش ناشنوایان در ایران تغییر کرده است


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882994

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه:

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: کسب مقام سوم در المپیک برزیل نه تنها نگاه تیم ایران را تغییر داد، بلکه شرایطی را فراهم کرد که الگوی خوبی برای سایر کشورها و فدراسیون جهانی باشد. میزبان رویدادهای بیشتر برون سپاری به ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش ناشنوایان، رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: کسب مقام سوم در بازی های المپیک برزیل نه تنها نگاه تیم ایران را تغییر داد، بلکه شرایط را نیز فراهم کرد. که الگوی خوبی است باید برای سایر کشورها باشد و فدراسیون جهانی میزبان های بیشتری را به ایران اختصاص دهد.

وی از برگزاری مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان جوانان و بزرگسالان به میزبانی ایران خبر داد و گفت: ارتقای جایگاه ایران در المپیک ناشنوایان شرایط خوبی را فراهم می کند تا ایران برای دومین بار در آینده میزبان مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان باشد. سال ایران رویداد بسیار خوبی برای فدراسیون ناشنوایان محسوب می شود.

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بانوان به میزبانی ایران در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت‌ها و موفقیت‌های ورزش بانوان ناشنوایان در سطح بین‌المللی، برگزاری مراسم بزرگداشتی و برگزاری کارگاه آموزشی پیشنهاد می‌شود. به مناسبت روز جهانی زن، تمرینات ورزشی با حضور 100 نفر از بانوان مدیر بین المللی ورزش در راستای توسعه و پیشبرد اهداف ورزش بانوان به همت کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان و به میزبانی فدراسیون امسال برگزار می شود.

دکتر پرگر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا میزبانی بازی های آسیایی 2024 از سوی کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا به ایران داده شده است؟ وی افزود: با موافقت کنفدراسیون آسیا و دکتر حمید سجادی وزیر ورزش این میزبانی به ایران داده شد که این مسابقات در 20 رشته ورزشی برگزار می شود و ستاد بازی های آسیایی را تشکیل می دهیم.

وی گفت: امیدوارم در آینده از فرصت های ناشنوایان ایران در رشته های مختلف از جمله کشتی، فوتبال، کاراته و … استفاده کنیم و صاحب سالن های بین المللی بیشتری شویم.

دکتر پرگر در پایان از برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس روی میز ناشنوایان آسیا به میزبانی ایران خبر داد و گفت: با جایگاه خوبی که ورزش ناشنوایان ایران در آسیا و جهان پیدا کرده است، شاهد رشد و توسعه ورزش ناشنوایان و تخصیص آن خواهیم بود. در آینده میزبان بیشتری به ایران خواهد آمد.» این بود.

انتهای پای من

دیدگاهتان را بنویسید