نگرانی از سلامتی ثاله باکفارف در ششمین روز از “اعتصاب غذای شهادت”/ تجمع اعتراضی جوانان در مارنئولی، گرجستان


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854762

ششمین روز اعتصاب غذای حاج طالب روحانی و مبارز اسلام گرا از جمهوری آذربایجان در زندان کوبوستان؛ بسیاری دیگر از زندانیان مذهبی در حمایت از این اعتراض به «اعتصاب غذای شهید» پیوستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، ششمین روز از اعتصاب غذای روحانی و مبارز اسلام گرای جمهوری آذربایجان حاج طالب در زندان کوبوستان; بسیاری دیگر از زندانیان مذهبی در حمایت از این اعتراض به «اعتصاب غذای شهید» پیوستند.

عباس حسین اف، یکی از مبارزان مذهبی و ضد صهیونیستی جنبش وحدت مسلمین، از اولین کسانی بود که به اعتصاب غذا در 6 ژوئن پیوست. وی در پرونده نارداران به 20 سال حبس در کوبستان محکوم شد.

فولاد اصلانوف روزنامه نگار اسلام گرا و جبار جباروف، فیرودین زینالوف و علی علی اف از فعالان جنبش وحدت اسلامی و ساکنان نارداران امروز به اعتصاب غذا پیوستند.


برگزاری تجمع اعتراضی علیه سلامتی ثالث بکارف

پس از اعتصاب غذا، بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان اعتراض و انزجار خود را از این اقدام در صفحات اینستاگرام و فیسبوک خود به اشتراک گذاشتند و نسبت به سلامت حاج طالب بکرف ابراز نگرانی کردند و خواستار پایان شکنجه و توهین شدند. برخی از کاربران نیز از تظاهرات روز گذشته جوانان مذهبی مارنئولی گرجستان خبر دادند که طی آن کمیته دولتی همکاری با تشکل های مذهبی جمهوری آذربایجان به این شهر سفر کرد و تجمع اعتراضی برگزار کرد که ویدئوی آن بازتاب گسترده ای داشت.


ماجرای این اعتصاب غذا از کجا شروع شد؟

گفتنی است «بانتدول» یا مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته آذربایجان از دیرباز با اقدامات وحشیانه به محل شکنجه بسیاری از شخصیت های برجسته مذهبی این کشور شهرت داشته است.

همین چند روز پیش، در جریان محاکمه رازی هماتوف، فعال اسلام‌گرای کشور، تعدادی از متدینین در اعتراض به دادگاه او تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند و او توسط پلیس دستگیر و بازداشت شد. این در حالی است که برخی از مقامات دولتی ضمن شکنجه زندانیان به حرمت آنها توهین کردند و افکار عمومی را جریحه دار کردند.

مایل کریموف، اسلام‌گرای بازداشت شده گفت: «در باندوتدل شلوارم را درآوردند و لباس‌های زیرم را پاره کردند و سعی کردند با قمه به من تجاوز کنند، که به خدا قسم خوردم که منزجرکننده بود». انجامش نده مدام فحش و کتک می خوردم و اصرار می کردم که در نزدیکی دادگاه حاضر نشوم و در آنجا سعی می کردند با بازداشت شدگان ابراز همبستگی کنند. «با اطاعت از عدم حضور در دادگاه، موافقت کردند که تجاوز را متوقف کنند، اما تهدید کردند که در صورت تکرار حضورم در دادگاه‌هایی که زندانیان محاکمه می‌شوند، مرا بازداشت و مجدداً تجاوز خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید