نگهداری از موی پیامبر (ص) در موزه حرم امام حسین (ع) + عکس

زمان: 14:28
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778844

موهای پیامبر گرامی اسلام (ص) در جام گنبدی قرار دارد ، فقط سالی یکبار در سومین روز شعبان و سالروز میلاد امام حسین (ع) به همه عاشقان و نمازگزاران نشان داده می شود. ائمه . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازه ، موزه حرم مطهر حسینی (علیه السلام) در طبقه دوم صحن مطهر سیدالشهدا واقع شده و در بالای باب القبله واقع شده است. و شامل چندین بنای تاریخی و اسلامی است.

این موزه شامل آثار تاریخی و اسلامی بسیار ارزشمندی است که در طول تاریخ توسط عاشقان ، عاشقان ، شاهزادگان ، شاهان و شخصیت های مختلف سیاسی ، اجتماعی و مذهبی به آستان مقدس حسینی (علیه السلام) اهدا شده است.به

در ادامه مطلب سید حسن شهرستانی مدیر موزه عتبه حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازآثار و هدایای موجود در این موزه شرح داده شده است.

وی با بیان اینکه آثار متنوع و ارزشمندی در این موزه نگهداری می شود، افزود: آثار نگهداری شده در موزه حرم امام حسین(ع) نه تنها ارزش مادی دارد، بلکه در بیشتر موارد از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر موزه حرم عتبه برخی از این آثار را نام برد و گفت: در این موزه آثاری مانند فرش های دستبافت و قدیمی، درهای نقره ای، شمعدان های نفیس و متنوع، شمشیر، سپر و سلاح های تاریخی و سکه ها ذخیره شده است.

شهرستانی وی موهای باقی مانده از پیامبر اکرم را مهمترین هدیه موزه امام حسین (ع) خواند و گفت: ریش پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به موی خوشبختی معروف است و در هنگام حمله به مدینه ، جایی که وسایل پیامبر اسلام و اهل بیت بود ، 3 تار موی پیامبر را پیدا کردند که 110 سال پیش توسط سلطان داوود پاشا یکی از این سه تار مو به حرم امام حسین اهدا شد.

5388ebbc 8b69 464c 8b44 04b7c288f030 خبر خاکستری

وی ارزش فرش های نگهداری شده در این موزه را مورد بررسی قرار داد و گفت: این فرش ها قدمت زیادی دارند و ارزش معنوی زیادی دارند چرا که فلسفه واقعی این ارزش معنوی به این سوال برمی گردد. این فرشها میزبان نمازگزاران سیدالشهدا بودند و غریبه ناشناخته حضرت صاحب الزمان (عج) بر روی این فرشها پا نهاده و در هنگام عبادت جدشان گریه می کردند.

مدیر موزه معبد آتابه حسینی وی در این رابطه ادامه داد: دومین نکته ارزش این فرش ها این است که اگر این فرش های نفیس زبان داشته باشند ، صدای ناله و فریاد و سخنان آنها را می شنویم که می گوید چرا ما که سالها به حرم خدمت کرده ایم از حضرت اباعبدالله (ع) جدا شدند.

شهرستانی در ادامه این شماره با یادآوری برخی از ابیات مولانا جلال الدین محمد بلخی گفت: این شاعر بزرگ در کتاب مثنوی و معنوی خود. می گویند (ستان حنانه از حج پیغمبر به عنوان صاحب عقل شکایت می کند / به پیغمبر گفت چه می خواهی ای رکن، گفت روح من از خون جدا شد) که وقتی برای پیامبر اسلام منبر ساختند. پیش از آن بر تنه درخت خرما تکیه کردند و سخن گفتند و شاعر از احساسات و گریه های این ستون می گوید و از آنها جدا می شود.

وی به تعداد قابل توجه بازدیدکنندگان از موزه اشاره کرد و افزود: این موزه حدود ده سال پیش شروع به کار کرد و تعداد بازدیدکنندگان از این موزه سال به سال متفاوت است اما در برخی از سال ها به 46 میلیون نفر رسیده است.

مدیر موزه معبد عتبه حسینی وی در خصوص ساعات کار موزه معبد امام حسین (ع) گفت: این مجموعه همه روزه از ساعت 8 تا 20 به جز نماز ، آماده پذیرایی از شهدا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید