نیاز یحیی به نقل و انتقالات؛ پرسپولیس باید مهاجم بخرد

نیاز یحیی به نقل و انتقالات؛  پرسپولیس باید مهاجم بخرد

عملکرد مطلوب محمد عمری در دیدار اخیر پرسپولیس مقابل نساجی مازندران، آقای گل سال های اخیر فوتبال ایران را به وجد آورده است.

فرشاد پی ضمن تمجید از این جوان 22 ساله می گوید: ابتدا باید به دوست خوبم یحیی گل محمدی تبریک بگویم که به این جوان اعتماد کرد و ثواب آن امانت را گرفت. بازی در تیم های بزرگی مثل پرسپولیس برای جوانان سخت و دشوار است اما یحیی گل محمدی تصمیم درستی گرفت.

وی ادامه می دهد: از سوی دیگر محمد عمری جوان با نمایش های مطلوب خود در دو بازی اخیر مقابل نساجی مازندران و گل گهر سیرجان ثابت کرد که شایستگی زیادی دارد. چرا به جای خرید یا بازی با چند خارجی بی ارزش، با افرادی مثل محمد عمری که محصول فوتبال خودمان هستند بازی نکنیم؟ به جرأت می توانم بگویم ده ها محمد عمری منتظر فرصتی برای حضور در این فوتبال هستند، اما فوتبال نتیجه گرا و مدیران عجولانه باعث می شود مربی با بازیکنان جوان خود بسیار محتاطانه بازی کند.

ستاره خط حمله پرسپولیس در دهه 60 و 70 به عملکرد خط تیر آن تیم پس از رفتن لوکادیا نیز اشاره می کند: شکی نیست که یورگن لوکادیا یک مهاجم گلزن بود اما رفت. او به راحتی از قراردادش با پرسپولیس فسخ کرد و چون حتی نمی دانست این تیم چقدر بزرگ و محبوب است، رفت.

شاید جدایی یکی دو هفته ای او شوک منفی برای پرسپولیسی ها ایجاد کرد اما یحیی گل محمدی و کادر فنی این تیم بهترین تصمیم را گرفتند و با استفاده از هافبک های تکنیکی خود توانستند در 4 بازی بدون لوکادیا 9 گل به ثمر برسانند. این نشان می دهد که پرسپولیس به یک بازیکن وابسته نیست و هرگز هم نبوده است.

پیوس ادامه می دهد: همیشه اینطور بوده که پرسپولیس به یک بازیکن وابسته نبود. در آن تیم بزرگان زیادی بودند که از نظر فوتبالی در سطح بسیار بالاتری از یورگن لوکادیا بودند اما لژیونر شدند یا از آن تیم رفتند و هیچ اتفاقی نیفتاد. نفرات بعدی آمدند و جایشان را به خوبی پر کردند. از این رو پرسپولیس بدون لوکادیا به کار خود ادامه می دهد.

وی ضمن تاکید بر لزوم خرید مهاجم یادآور می شود: پرسپولیس در حال حاضر با 6 هافبک بازی می کند و نتیجه می گیرد اما این تیم نیاز به خرید مهاجم دارد. عیسی آل کثیر، طبق شنیده ها، به زمان نیاز دارد تا از نظر فیزیکی به اوج خود بازگردد. شیخ دیاباته هم رو به پیری است و بیشتر فصل مصدوم بوده است. مهدی عبدی و حامد پاکدل هم از فصل گذشته فاصله زیادی گرفته اند و به نظر می رسد پرسپولیس به یک مهاجم نیاز دارد اما نباید عجله خرید کند. پرسپولیس باید با دقت و وسواس خاصی خرید کند تا مبادا داستان یورگن لوکادیا یا قبل از آنتونی استوکس رخ دهد. باید با بازیکنان خارجی قراردادهای محکم بسته شود تا طرف نتواند پرسپولیس را در میانه راه رها کند و راه برود. خرید به هر قیمت یا بند فسخ و غیره. نه به افتخار باشگاه بزرگ پرسپولیس.

پی در خصوص قهرمانی نیم فصل پرسپولیس نیز گفت: شاید جامی به قهرمان نیم فصل ندهند اما این قهرمانی و مقام اول در لیگ برتر ما خیلی مهم است.تجربه نشان می دهد تیمی که قهرمان می شود. نیم فصل معمولاً در پایان فصل برنده می شود. این عنوان بدون جام (!) اعتماد به نفس زیادی به بازیکنان و تیم ها می دهد و برای پرسپولیس خیلی خوب بود. البته باید به یاد داشت که پرسپولیس در نیم فصل با شایستگی قهرمان شد. شاگردان یحیی گل محمدی شیک ترین فوتبال را در نیم فصل ارائه کردند و موفق شدند مقتدرانه پیش بیفتند. امیدوارم این تیم نیم فصل دوم را با همین قدرت ادامه دهد و بتواند در پایان فصل قهرمانی را جشن بگیرد چرا که شایسته آن است.

به هر حال پیشکسوت محبوب پرسپولیس درباره دیدار حذفی این تیم مقابل تیم وان پارس اصفهان نیز می گوید: خود یحیی گل محمدی قطعا به شاگردانش هشدار می دهد که دست کم گرفتن وان پارس یا هر تیم دیگری می تواند عواقب سنگینی داشته باشد. انشاالله بچه ها با قدرت و عشق بازی با نساجی مازندران و گل گهر سیرجان مقابل تیم وان پارس صف آرایی کنند و با حذف این تیم گام بلندی هم برای قهرمانی در جام حذفی بردارند. پرسپولیس در این فصل لیاقت قهرمانی در هر دو جام را دارد و انشالله هم لیگ برتر را می برد و هم سقوط را.

دیدگاهتان را بنویسید