نیاز فوری پرسپولیس به نقل و انتقالات

نیاز فوری پرسپولیس به نقل و انتقالات

عباس اقعی که در لیگ هفتم به عنوان هافبک بیشترین گل را برای پرسپولیس به ثمر رساند، با اشاره به قهرمانی تیمش گفت: در لیگ هفتم یک فرمانده قدرتمند در میانه میدان داشتیم به نام آقا کریم باقری. او نه تنها از نظر فنی و کیفی منحصر به فرد بود، بلکه از قدرت رهبری بالایی نیز برخوردار بود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته احمد نورالهی و کمال کامیابی نیا تا حدودی همین وظیفه را بر عهده داشتند اما این بازیکنان نیاز به اضافه شدن هایی مانند محسن مسلمان و سروش رفیعی داشتند. میلاد سرلک هم عالی بود مخصوصا در لیگ بیستم اما فکر می کنم این تیم برای فصل بعد هافبکی مثل کریم باقری را می خواهد.

هافبک سابق پرسپولیس افزود: باید به جای آن دروازه، دفاع و حمله پرسپولیس را تقویت کرد اما خط هافبک این تیم هم نیاز به بازسازی دارد. امیدوارم باشگاه بتواند احمد نورالهی را برگرداند اما اگر این هافبک ملی پوش نتواند بیاید باید به فکر خریدهای ایده آل حتی خارجی باشیم. مرکز خط هافبک یا هافبک قلب تیم است و هر تیمی برای مبارزه برای عنوان قهرمانی به یک قلب مطمئن و ریتمیک نیاز دارد.

ایگیوس با تمجید از خریدهای جدید پرسپولیس گفت: خرید بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی یا دانیال اسماعیلی فر و …. می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند. به نظر می رسید یحیی گل محمدی نقاط ضعف تیمش را شناسایی کرده و در این زمینه بازیکن خریده است. اگر پرسپولیس تابستان گذشته شرایط مناسبی داشت و خریدهای درستی انجام می داد، می توانست جشن قهرمانی بگیرد اما مشکلات این تیم در فصل گذشته زیاد بود.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص ابقای یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم گفت: کارنامه یحیی گل محمدی مشخص است. این که او در فصل گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد ممکن است به عوامل زیادی برگردد. خود مربی نمی تواند قهرمان یا جام حذفی شود. شما باید ابزار و پشتیبانی لازم را داشته باشید. متاسفانه پرسپولیس در فصل گذشته با تغییرات عجیب مدیریتی، مشکلات مالی و گلایه های خارجی ها مواجه شد که شاهکار مدیران قبلی بود. پنجره نقل و انتقالات این تیم بارها بسته شد و نیاز به تمرکز و مجوز برای تقویت این تیم داشت.

وی در خصوص خریدهای خارجی پرسپولیس در فصل گذشته نیز گفت: شاید وحدت حنانف یا منوچهر صفروف به دلیل جوان بودن یا ارزان بودن آنها را خریدند اما این دلیل خوبی برای جذب آنها نیست. وقتی صحبت از جوانی می شود، ما در این فوتبال ایران جوانان باوقارتر و با استعدادتری داریم. ارزان بودن دلیلی برای خرید نیست. تجربه نشان می دهد که سکس ارزان کارایی لازم را ندارد یا حداقل یک بازیکن معمولی یا ارزان قیمت در پرسپولیس کارساز نیست. شیرزد تمیروف بیشتر یک دونده است تا یک مهاجم. او زیاد می دود و می جنگد، اما همه انتظار دارند یک مهاجم گل بزند. اگر اشتباه نکنم فقط یک گل به پرسپولیس زد که آمار خوبی نیست.

از یکی از آقایان درباره حذف تیم امید ایران از مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا پرسیدیم که او پاسخ داد: این تیم هم از یکسری مشکلات فدراسیون، عدم همکاری باشگاه ها و عدم تمرین و بازی دوستانه رنج می برد. مهدی مهدوی کیا یک چهره بزرگ و شناخته شده در فوتبال ماست و چوب این مشکلات را هم خورد. امیدوارم فدراسیون فوتبال با حمایت بیشتر مهدی مهدوی کیا، آمادگی و رسیدگی مناسب به این تیم و البته از همه مهمتر وادار کردن باشگاه ها به همکاری بیشتر، به تیم امید کمک کند. مشکلات این تیم را همه می دانند اما متاسفانه بعد از حذف جدید به فکر رفع مشکلات افتادیم.

دیدگاهتان را بنویسید