هافبک استقلال: بهتر از پرسپولیس و سپاهان هستیم

هافبک استقلال: بهتر از پرسپولیس و سپاهان هستیم

استقلال این روزها در بهترین فرم ممکن خود قرار دارد و 3 برد متوالی آبی پوشان تهرانی را به جمع مدعیان قهرمانی بازگردانده است. استقلال تا چند هفته پیش با تیم برتر 8 امتیاز فاصله داشت اما این فاصله به کمترین حد ممکن رسیده تا شاگردان ریکاردو ساپینتو به قهرمانی مضاعف امیدوار باشند. بعد از برد آبی ها مقابل نفت مسجد سلیمان با سعید مهری هافبک دفاعی استقلال گفت و گو کردیم. بازیکنی که البته در مقطعی از فصل مورد انتقاد رسانه ها و استقلالی ها قرار گرفت، موضوعی که ماتا، سرمربی استقلال نیز درباره آن صحبت کرد و انتقاد از مهری و آرش رضوند را ناعادلانه دانست. مهری به سوالات جامعه ورزش درباره برد مقابل نفت مسجد سلیمان و مسائل مختلف پاسخ می دهد.

از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان شروع می کنیم که یک برد مهم دیگر برای استقلال به همراه داشت.

بعد از باخت به سپاهان، وضعیت تیم ما به گونه ای بود که برای بازگشت به کورس قهرمانی فقط باید 3 امتیاز کسب می کردیم. خدا را شکر در هر 3 بازی گذشته 3 امتیاز مهم گرفتیم و در بازی با نفت مسجد سلیمان عملکرد خوبی داشتیم. آنها هم تیمی قابل احترامی هستند اما ما فوتبال بهتری بازی کردیم و در نهایت 3 امتیاز را گرفتیم.

بعد از فاصله 8 امتیازی با بالای جدول، فکر می کردید به این زودی به صدر نزدیک شوید؟

قبل از جام جهانی که لیگ تعطیل شد شرایط خوبی داشتیم اما محرومیت 2 ماهه تیم ما را تحت تاثیر قرار داد. بعد از جام جهانی شرایط بهتری برای بازی پیدا کردیم و تراکتورسازی را در جام حذفی شکست دادیم. در بازی با سپاهان نتوانستیم شکست بخوریم و خیلی خوب بازی کردیم. اکنون از نظر امتیازی شرایط خوبی در جدول داریم و می خواهیم خیلی زود به بالای جدول برسیم و فاصله خود را با سایر رقبا افزایش دهیم. ما فقط به بالا بودن فکر نمی کنیم، بلکه می خواهیم زمانی که در بالای جدول هستیم کار را به گونه ای تمام کنیم که فاصله ما با سایر تیم ها بیشتر شود.

در مقطعی نتایج خوبی نگرفتی و حتی در مورد اخراج ساپینتو از استقلال هم سوال مطرح شد. جو تیم در آن زمان چگونه بود؟

رسانه ها و هواداران از استقلال توقع زیادی دارند چون ما یکی از تیم های بزرگ آسیا هستیم. یکی از مشکلاتی که استقلال را به شدت آزار داد، مصدومیت بازیکنان باثبات و تاثیرگذار این تیم بود که منجر به بسته شدن دست ساپینتو شد. وقتی سؤالاتی در رسانه ها مطرح شد، باشگاه به خوبی از کادر فنی حمایت کرد و بعداً دیدید که چقدر خوب عمل کردیم.

کار با ساپینتو چگونه است؟ چرا اینقدر عصبانی است؟

ساپینتو مربی ماهر و حرفه ای است که سعی می کند به بازیکنان انرژی و انگیزه بدهد. من از این مربی چیزهای زیادی یاد گرفتم. هر مربی ویژگی های رفتاری خودش را دارد و ساپینتو گاهی اوقات در کنار زمین عصبانی می شود، اما این اصلا شبیه این نیست که بگوییم او مربی بدی است. ساپینتو همیشه می خواهد تیمش در بهترین حالت خود باشد و رابطه نزدیکی با بازیکنان حفظ می کند.

به نظر می رسد این روزها در بهترین فرم ممکن به سر می برید، اما در مقطعی به خاطر عملکردتان مورد انتقاد قرار گرفتید. در این مورد چه خواهید گفت؟

در استقلال و پرسپولیس انتظارات از بازیکنان در همه پست ها بالاست و هر بازیکنی قابل انتقاد است. اعتراف می کنم که شاید در برخی بازی ها آن چیزی نبودم که خودم و دیگران انتظار داشتیم، اما هرگز دوست ندارم به نقطه ای برسم. من همیشه به دنبال یادگیری و پیشرفت هستم و دوست دارم کیفیت فوتبالم را بالا ببرم. مهمترین چیز تحقق خواسته کادر فنی در زمین است و فکر می کنم در این چند دیدار شرایط خوبی داشتم.

سرمربی استقلال ماتا بعد از بازی از شما تمجید کرد.

او با من مهربان است. من همیشه سعی می کنم بهترین کار را انجام دهم.

فکر می کنی در آینده نزدیک به تیم ملی دعوت شوی؟

حضور در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و من هم دوست دارم پیراهن تیم ملی را بپوشم اما در حال حاضر تمرکزم را بر این دارم که استقلال برای دومین فصل متوالی قهرمان شود.

سپاهان و پرسپولیس رقبای اصلی شما برای قهرمانی چه کسانی هستند؟

هر دو تیم جزو تیم های خوب و باکیفیت فوتبال ایران هستند اما معتقدم استقلال بهترین فوتبال لیگ را ارائه می دهد. می دانیم در مسابقات بعدی کار سختی داریم اما می توانیم این قهرمانی را تکرار کنیم.

برخی احساس می کنند که کیفیت مسابقات در این فصل لیگ پایین آمده است. نظر تو چیست

هر فصلی شرایط خاص خودش را دارد. امسال تیم ها خیلی به هم نزدیک هستند و این باعث شد که همه مسابقات در نوع خود سخت و حساس باشند. شاید برخی فکر کنند که کیفیت فنی لیگ خوب نیست، اما من اینطور فکر نمی کنم. گلزنی برای همه تیم ها سخت شده است و این ممکن است به برخی افراد این فکر را بدهد که لیگ ایران بی کیفیت است، اما من این نظر را ندارم.

هم سپاهان و هم پرسپولیس جزو تیم های خوب و باکیفیت فوتبال ایران هستند، اما معتقدم استقلال بهترین فوتبال لیگ را ارائه می دهد. شاید برخی فکر کنند که کیفیت فنی لیگ خوب نیست، اما من اینطور فکر نمی کنم. نتیجه گرفتن برای همه تیم ها سخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید