هجوم مردم به جاده ها در این آخر هفته کاهش یافت + جداول و نمودارها

هجوم مردم در جاده ها در تعطیلات آخر هفته + جداول و نمودارها کاهش یافت

روز جدید : سفرهای انسانی در هفته گذشته کاهش یافت و اگرچه ترافیک جاده ای هنوز کمتر از هفته قبل بود ، اما کارشناسان بهداشت می گویند که هنوز نگران کننده است و هنوز در زمان کامل نبودن واکسیناسیون همچنان بالا است.

بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سوی مرکز ملی مدیریت راه های کشور از وضعیت جاده ای وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 23 تا 29 مهرماه، میانگین تردد روزانه در محورهای مواصلاتی کشور به یک میلیون و 984 هزار و 584 وسیله نقلیه معادل شش درصد رسید. نسبت به هفته قبل نسبت به هفته مشابه سال قبل 21 درصد کاهش یافته اما 21 درصد افزایش یافته است.

نمودار 1

همچنین بر اساس شماره های ثبت شده در پلاک خوان ها، در بازه زمانی 23 تا 29 مهرماه 9 میلیون و 50 هزار دستگاه در محورهای برون شهری مشاهده شد که نسبت به هفته قبل از مطالعه 650 هزار خودرو کاهش داشته است. اما خودروهای تهران و البرز همچنان با سهم بالای 20 درصد بالاترین رتبه را دارند.

شکل 2

از سوی دیگر آمارها حاکی از آن است که مجموع ورود و خروج خودروهای مختلف در هفته گذشته متفاوت بوده و اکثر استان ها به جز خوزستان، هرمزگان و کرمانشاه افت سفر داشته اند.

در همین حال ، تردد در استانهای هرمزگان ، خوزستان و کرمانشاه به تنهایی در هفته گذشته به ترتیب 3 ، 1 و 1 درصد نسبت به هفته قبل از بررسی افزایش یافته است ، در حالی که سایر استانها شاهد کاهش سفر بوده اند. زنجان ، قزوین ، گلستان و گیلان با منفی 21 درصد ، منفی 14 درصد ، منفی 11 درصد و منفی 9 درصد بیشترین کاهش تردد را نسبت به هفته قبل دارند.

شکل 3

اما مقایسه ترافیک بین استانی با هفته مشابه سال گذشته نشان می دهد که زنجان تنها استانی است که یک درصد کاهش داشته است و این آمار برای استان های خوزستان، کوم، اصفهان و سمنان 37 درصد، 36 درصد 30 درصد و 29 درصد کاهش داشته است. این افزایش در بین استان های دیگر بیشترین میزان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید