ترس در بازار فارکس / آیا نمودارها دلار را گاو نر می بینند یا خرس؟

ترس در بازار فارکس / آیا نمودارها دلار را گاو نر می بینند یا خرس؟

برخی بر خلاف نکات فنی و با توجه به اخباری که به بازار تزریق می شود، معتقدند کاهش نرخ نیروی کار بازارساز است نه اصلاح. به گفته آنها، خبر مذاکره در پایین قیمت ها و جنگ و خونریزی در بالا است.

بررسی روز گذشته بازار ارز نشان می‌دهد که پس از مدت‌ها در روز سه‌شنبه که تعطیلات بود، یک سری اخبار از برجام به بازار منتقل شد که رعب و وحشتی را در دل بازار ایجاد کرد.

دلار هرات کاهش یافت

دلار هرات در پشت خط سقوط کرد و از 52 هزار تومان سقوط کرد. در اواخر معاملات روز سه‌شنبه، گفته می‌شود که همه از هرات و سلیمانیه گرفته تا دوبی و ترکیه به فروشنده تبدیل شده‌اند و این تاجران بارها از قطعی شدن کاهش قیمت دلار یاد کرده‌اند.

قیمت دلار هرات از روز چهارشنبه از 51 هزار و 500 تومان آغاز شد و در ابتدای کار با نوسان صعودی تا مقاومت 51 هزار و 800 تومانی مواجه شد و سپس کاهش یافت. در نهایت بازار هرات پس از 12 ساعت روز چهارشنبه حمایت 51 هزار و 200 تومانی را از دست داد و همانطور که پیش بینی می شد در سطح حمایتی بعدی 50 هزار و 700 تومان به مرز 51 هزار تومان بازگشت.

محدودیت های حمایت را می شکند

تاجران می گویند که دلار هرات از ابتدای هفته شروع به کاهش کرده است و هر روز یک خط حمایتی را می شکند و پس از زدن حمایت بعدی، نوسان صعودی می دهد. از آنجایی که این یک روند نزولی است و خط مقاومت را در بازده نمی شکند، سعی می کند حمایت روز قبل را بشکند و آن سطح حمایت از بین می رود.

بر اساس این تحلیل، اگر قیمت دلار در روز پنجشنبه در هرات به زیر 51 هزار و 200 تومان برسد و این شمع خرسی در آن روز تثبیت شود، حجم اصلاح بازار افزایش می یابد و نرخ ارز 50 هزار و 700 تومان کاهش می یابد.

از سوی دیگر می گویند که اگر دلار هرات در روز پنجشنبه بالای 51 هزار و 200 تومان تثبیت شود، تلاش می کند تا 52 و سپس 52 هزار و 200 تومان را بشکند.

اصلاح نرخ دلار ضروری بود زیرا …

با رسیدن قیمت دلار به بالاتر از این سطح، معامله گران متقاعد شده اند که دلار ثابت است. این گروه معتقدند اصلاح مسیر این هفته برای شروع موج صعودی ضروری بود تا فنر فرو نریزد.

نمودار بورس در بازار فارکس

نموداری در بازار دست به دست می شد که روند دلار هرات از خرداد 1401 وارد کانال صعودی شد و همچنان در این کانال ادامه دارد. این روزها قیمت دلار به انتهای کانال صعودی نزدیک شده و این مشکل بازار را پر ریسک کرده است.

توصیه های مهم از معامله گران کهنه کار فارکس

بزرگان به شما هشدار می دهند که فعلا مراقب باشید. در صورت شکستن و تثبیت کف این کانال، شاهد فشار فروش در محدوده 40 خواهیم بود، اما از آنجایی که هر بار به پایین و بالا رفت، اکنون این سطح به نقطه خطری برای بازار تبدیل شده است.

اما برخی برخلاف نکات فنی و اخباری که به بازار تزریق می شود، معتقدند کاهش نرخ نیروی کار بازارساز است نه اصلاح. به گفته آنها، خبر مذاکره در پایین قیمت ها و جنگ و خونریزی در بالا است.

این گروه می گویند روزی که با خبرسازی و اخاذی آغاز شود، یعنی بازارساز در آن روز قدم می گذارد تا کاهش دهد. اما پیشکسوتان بازار می گویند بیش از دو سال است که خبر مذاکرات و توافق به بازار آمده است. تا خبر نهایی برسد.

آیا دلار محدوده 50 هزار تومانی را از دست می دهد؟

به گفته آنها، اگر اخبار قطعی مثبت باشد، نرخ می تواند بیشتر سقوط کند و دلار محدوده 50 را از دست بدهد، حتی اگر منفی باشد، دلار به همان اندازه که در این هفته کاهش پیدا کرد، بهبود می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید