هدایت کی روش پنج اسکوچیچ عصبانی در تیم ملی!

روز گذشته بالاخره گمانه زنی های چند روزه خبرنگاران و سایت های ورزشی مبنی بر اخراج اسکوچیچ و بازگشت کی روش به تیم ملی به واقعیت پیوست و در صفحه اینستاگرام باشگاه عکسی خندان از سرمربی پرتغال در کنار او منتشر شد. یوز ایرانی فدراسیون فوتبال رسما کارلوس کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد

این اتفاق در حالی رخ داد که اسکوچیچ تا 48 ساعت قبل در حال آماده شدن برای اعلام لیست نهایی خود برای اردوی اتریش بود و در شرایطی که کمتر کسی انتظار داشت تغییرات به این سرعت انجام شود و حتی یک روز قبل از اخراج او برای تماشای حضور در ورزشگاه بازدید کرد. بازی پرسپولیس – هوادار که آخرین حضور او در میادین ورزشی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بود.

اگرچه شایعه برکناری اسکوچیچ از مدت ها قبل در فدراسیون به گوش می رسید و از زمان انتخاب این ارگان، با صدای بلند و فزاینده ای تکرار می شد، اما در روزهای گذشته بحث اصلی حول و حوش تیم ملی لیستی بود. سرمربی کرواسی که اگر توسعه به سمت دیگری می رفت و در سایت فدراسیون منتشر می شد جنجال می شد. لیستی که احتمالا نام 5 پیشکسوت در آن نیامده بود تا اعتراضات به اسکوچیچ به سطح دیگری برود.

با انتشار خبر از گوشه و کنار، مرتضی پورعلیگنجی، رامین رضایان، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد پنج بازیکنی بودند که دعوت نشدند. آنها این دو تیم را مقابل خود دیدند و سه بازیکن دیگر نیز با سابقه ملی طولانی خود، حمایت و نفوذ داخلی و خارجی قابل توجهی در تیم ملی داشتند.

اما در نهایت کار به گونه ای پیش رفت که در لیست تیم ملی قرار بگیرند تا 5 چهره خشمگین دراگان اسکوچیچ مهمترین تغییر را در لیست بعدی تیم ایران رقم زد. پورعلیگنجی یک بار دیگر برای دیدار مقابل لبنان دعوت شد و با توجه به بازگشت از مصدومیت حضور او در تیم ملی قابل تصور بود اما اسکوچیچ ترجیح داد بازیکنان دیگر را به خدمت بگیرد. حاج صفی بازیکن آاک آتن فیکس در صورت دعوت نشدن بازوبند خود را از دست می دهد و کریم انصاری فرد نیز که در دومین اردوی متوالی غایب است جای خود را به سایر بازیکنان می دهد.

این در حالی است که ماجرای جالب سعید عزت اللهی است که در دوران دراگان اسکوچیچ در اردوهای تیم ملی حضور داشت و پس از غیبت کوتاهی در دوران ویلموتس مهره کلیدی تیم ملی شد، اما سرمربی کرواسی با در نظر گرفتن عزت‌الهی که در آن مدت بدون تیم بود و در وایلا هم بازی نکرد، شماره شش را حداقل در این اردو به بازیکنی می‌داد که از نظر او آماده بازی است.

اما مهم ترین ناامیدی دراگان اسکوچیچ رامین رضاجان است که در زمان سرمربی کرواسی همه راه ها را برای رسیدن به تیم ملی امتحان کرد اما در بسته شد. او حتی بعد از اینکه متوجه شد ایسکو در حال واگذاری زمین به بازیکنانی است که در لیگ ایران بازی می کنند و در تیمش فیکس هستند، تصمیم گرفت به ایران برگردد و با پرسپولیس به پیراهن تیم ملی برسد، اما حتی این راه هم جواب نداد. برای او.

با تمام این تفاسیر باید منتظر اعلام لیست نهایی از سوی فدراسیون فوتبال و شاید کارلوس کی روش باشیم و ببینیم کدام بازیکنان در لیست قرار خواهند گرفت.

با این حال تیم ملی ایران با فهرستی جدید و چهره ای جدید برای اردوی اتریش و مقابل سنگال و اروگوئه آماده می شود. دو دیداری که با حضور کارلوس کی روش روی نیمکت و چند بازیکن جدید در زمین برگزار می شود و ایده های پرتغالی ها برای جام جهانی را روشن می کند. جامی که ایران برای سومین بار با هدایت یک پرتغالی در آن شرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید