هدف رژیم صهیونیستی تسلط بر مسجد الاقصی و تبدیل آن به معبد یهودیان است.

محمد آشتیه در کنفرانسی با موضوع وضعیت تاریخی مسجد الاقصی در کرانه باختری گفت: رژیم صهیونیستی برای تسلط بر الاقصی از دوری مانند تقسیمات زمانی، فضایی، هوایی و مواردی از این دست فاصله دارد. -مسجد اقصی و تبدیل آن به معبد یهودیان.

وی گفت: 55 سال حفاری های رژیم صهیونیستی هیچ نشانی از «معبد سلیمان» نشان نداده است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد که هماهنگی گسترده ای بین فلسطین و اردن برای حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در اورشلیم وجود دارد.

اششه در نشست اختتامیه همایش اسناد اموال و وضعیت تاریخی مسجدالاقصی که در مقر هلال احمر در مرکز کرانه باختری برگزار شد، گفت: ما در طول تاریخ خود از بیت المقدس دیدن کرده ایم و به مردم او وفادار خواهیم ماند. مؤسسات و زیارتگاه های اسلامی و مسیحی.

وی گفت: ما به شهر قدس وفادار هستیم و باید کشورهای عربی را در این زمینه بسیج کنیم و از همه کشورها و احزابی که به ما کمک کردند قدردانی می کنیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: ما از برادران خود در کشورهای اسلامی و عربی به ویژه اردن برای انجام مسئولیت جمعی خود در قبال شهر قدس سپاسگزاریم.

وی خاطرنشان کرد: همه چیز مربوط به قدس نبض راهبرد ما برای مقابله با اشغالگران صهیونیست است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: حقایق تاریخی به ما نشان داده است که ما ریشه در شهر بیت المقدس داریم و هیچ یهودی نمی تواند ما را به خاطر ماهیت فلسطین به چالش بکشد.

وی افزود: هماهنگی اردن و فلسطین در بالاترین سطح وجود دارد که نه تنها شامل توافقات امضا شده، بلکه شامل اقدامات و اقدامات روزانه برای حفاظت از این اماکن است.

گفتنی است صهیونیست ها با تشدید تجاوزات و حملات خود به مسجدالاقصی به دنبال ایجاد زمینه برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هستند. در واقع رژیم صهیونیستی در تلاش است تا بخشی از مسجد الاقصی را در اختیار بگیرد تا آن را به زمان و مکان تقسیم کند تا پروژه نهایی خود را در طول زمان برای به دست گرفتن کنترل کامل مسجدالاقصی انجام دهد.

اما این هدف صهیونیست ها تاکنون محقق نشده و نتوانسته اند زمان و مکان مسجدالاقصی را بر اساس برنامه ریزی های چند سال اخیر تقسیم کنند. هدف دیگری که صهیونیست ها از طریق تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به دنبال آن هستند، سلب هویت اسلامی مسجد و تسریع در روند یهودی سازی است.

این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که حتی نهادها و سازمان های بین المللی نیز بر هویت اسلامی مسجد الاقصی تاکید دارند. در این زمینه می توان به سازمان یونسکو اشاره کرد که پیش از این با صدور قطعنامه ای بر هویت اسلامی مسجد الاقصی تاکید کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید