واکنش آمریکا به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما با هرگونه اقدام یکجانبه ای که این وضعیت تاریخی در اماکن مقدس را تغییر دهد، مخالفیم. این اقدامات غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا پیش از این بر لزوم حفظ وضعیت فعلی اماکن مقدس در بیت المقدس تاکید کرده است.

این مقام آمریکایی گفت واشنگتن اقداماتی را برای کاهش تنش انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر راه حل دو کشوری، گفت: ما نگران هرگونه اقدام یکجانبه هستیم و خواهان کاهش تنش بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها هستیم و انتظار داریم کابینه بنیامین نتانیاهو به تعهدات خود برای حفظ وضعیت تاریخی کنونی در مسجد الاقصی عمل کند.

پرایس با بیان اینکه آمریکا هیچ ارتباط مستقیمی با این وزیر صهیونیست نداشته است، گفت: ما به شدت نگران سفر وزیر اسرائیلی به مسجدالاقصی هستیم. این عمل توانایی تشدید تنش و خشونت را دارد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که تغییر وضعیت اماکن مقدس اورشلیم غیرقابل قبول است.

ایتامار بن گوئر وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به همراه تعدادی از صهیونیست ها با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی حمله کرد.

این اقدام بن گره واکنش های قابل توجه فلسطینی ها و عربی را برانگیخت و علاوه بر شخصیت ها و گروه های مقاومت فلسطینی، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان سعودی، سازمان همکاری اسلامی و وزارت امور خارجه ترکیه او را محکوم کردند. کشورهای مذکور نیز وارد عمل شدند و بن گر به عنوان اقدامی تحریک آمیز تلقی شد.

دیدگاهتان را بنویسید