هشت مدیر دولتی متخلف در انتخابات عزل شدند/۹۵ کاندید انتخاباتی انصراف دادند

به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج


معاون سیاسی استاندار و رئیس جمهور ستاد انتخابات کرمانشاه وی در نشست خبری با برشمردن مصادیق تخلفات انتخاباتی در این منطقه غرب ایران گفت: تاکنون در مجموع 8 رئیس دستگاه های اجرایی استان به دلیل دخالت در انتخابات و حمایت یا آسیب رساندن به نامزدها برکنار شده اند و تعدادی دیگر مورد توبیخ و یا خیانت مقامات قضایی قرار گرفته اند.

علی شعبانی افزود: در دوره قانونی تبلیغات انتخاباتی نظارت دقیقی از سوی شورای نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه و تمامی موارد تخلف داوطلبان، مداحان و مسئولان اجرایی که مداخله، لطف و یا استفاده از اموال دولتی داشتند، وجود داشت.

وی بیان کرد: در این رابطه علاوه بر عزل 8 نفر از مدیران کشوری، 14 نفر دیگر از مدیرانی که از اموال دولتی (به نفع یا ضرر کاندیداها) استفاده کرده بودند به مرجع قضایی و سه نفر از اعضای شوراهای اجرایی متخلف معرفی شدند. 4 نفر از کاندیداهایی که اعلانات غیرقانونی یا زودهنگام داشتند و یا اعلامیه آنها مغایر با قانون بود به قوه قضائیه معرفی شدند.

شرکت HQ انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 21 نفر از مدیران استانی تذکر کتبی دریافت کرده اند، افزود: آمار برخورد با تخلفات انتخاباتی (در کرمانشاه) نشان می دهد که هیچ استانی مانند کرمانشاه به سلامت انتخابات توجه نکرده است، بنابراین این استان در واقع پیشرو در انتخابات است. یکپارچگی انتخابات کشور است

شعبانی با بیان اینکه تعداد مدیرانی که در کرمانشاه به دلیل تداخل انتخاباتی برکنار شده اند در هیچ استانی گزارش نشده است، یادآور شد: استاندار و ستاد انتخابات کرمانشاه به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها به دنبال سلامت و رقابت انتخاباتی هستند. با مشارکت قوی انسان در نهایت، قابلیت اطمینان، ایمنی و سلامت مهم و اولویت بندی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرگز سرمایه اعتماد مردم به نظام و حاکمیت مردم را در جریان رقابت های انتخاباتی از بین نخواهیم برد، گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده منجر به شکل گیری گفتمان انتخاباتی خوب در استان شده است که نظرسنجی ها و نظرسنجی ها گواه آن است. که برگزار شده است (احتمالا شرکت در این دوره بیشتر از دوره قبل خواهد بود.

شعبانی یادآور شد: در این راستا 17 کاندیدا نیز به دلایلی از جمله تخریب اموال عمومی، چسباندن پوستر در اماکن غیرمجاز، دیوارنویسی و آسیب به اموال مردم به ویژه مواردی که جنبه مجرمانه داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خطاب به مردم استان کرمانشاه که محل سکونت یا کسب و کارشان توسط متقاضیان آسیب دیده است، گفت: مردم می توانند این موارد را به مراجع قضایی گزارش کنند، ضمن اینکه دستگاه های دولتی، عمومی و شهرداری نیز می توانند در این گونه موارد اقدام کنند. (تا زمانی که خسارت دریافت نکنید) شکایت کنید.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه تاکید کرد: حتی اسنادی که پس از انتخابات برای اینگونه تخلفات و خسارت به اموال عمومی و اشخاص به دست هیئت استان رسیده است; بررسی و رسیدگی خواهد شد.

208 نامزد برای 8 کرسی پارلمان با هم می جنگند

شعبانی ادامه داد: هشت کرسی نمایندگی شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه وجود دارد که در آخرین مرحله ثبت نام 294 نفر واجد شرایط تایید شدند، اما این آمار به دلیل انصراف و جابه جایی حوزه انتخابیه برخی با تغییراتی همراه بود. نامزدهای.

وی افزود: 95 کاندیدا در استان کرمانشاه انصراف دادند که از این تعداد 10 نفر در شهرستان های پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر، 34 نفر در کرمانشاه، 13 نفر در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانحرب، 5 نفر در سنقر و 5 نفر در شهرستان اسلام آباد و 25 نفر در دالاهو. و هشت نفر در ولسوالی های کنگاور، هرسین و صحنه.

شعبانی با اشاره به جابجایی تعدادی از کاندیداها گفت: یک نفر به حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود و روانسر اضافه شد، 6 نفر وارد حوزه انتخابیه کرمانشاه شدند و 2 نفر خارج شدند و 2 نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانحرب ماندگار شدند. و 2 نفر ورودی، یک نفر خروجی و چهار نفر ورودی در منطقه سنقر، 2 نفر ورودی در اسلام آباد و منطقه دالاهو و یک نفر خروجی در شهرستان کنگاور، هرسین و صحنه ثبت شده است.

وی افزود: بر این اساس در شهرستان های پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر 11 نفر، کرمانشاه 111 نفر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب 17 نفر، سنقر 26 نفر، اسلام آباد غرب و دالاهو 21 نفر هستند. ولسوالی ها و در ولسوالی های کنگاور، هرسین و صحنه، 22 نفر و مجموعا 208 نفر برای کسب هشت کرسی با یکدیگر رقابت می کنند.

برخی از کاندیداها در مهلت قانونی خود با درخواست کتبی و طی مراحل اداری، حوزه انتخابیه خود را جابه جا می کنند، مثلاً داوطلبی که در تهران ثبت نام کرده است، حوزه انتخابیه خود را به کرمانشاه منتقل می کند.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: 32 هزار عامل اجرایی در یک هزار و 670 شعبه اخذ رای در سراسر استان مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند که همه این افراد خود مردم هستند اعم از مجریه و ناظر.

وی گفت: تمامی فرآیندهای گذشته در کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان بررسی و تحلیل شد و اطلس امنیتی برای کرمانشاه تهیه شد و بر این اساس تصمیمات مقتضی اتخاذ شد که خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان شناسایی نشده است.

شعبانی افزود: با توجه به اینکه جایگاه امنیتی ما بسیار خوب است و ثبات امنیتی مطلوبی در استان وجود دارد، در ایام انتخابات تغییری در فعالیت های مرزی ایجاد نمی شود و روال عادی خواهند داشت.

وی افزود: تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارسی که شعبه اخذ رای هستند در روز آینده گرفته نشده است و در صورت اتخاذ تصمیم جدید از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: امسال با قانون جدید برخلاف دوره های گذشته مردم می توانند علاوه بر شناسنامه با گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و کارت ملی و همچنین در پادگان ها رای دهند. و زندان ها که با تشریفات می توان آن را تایید کرد.قانون خاصی را می توان بدون این اسناد رای داد.

وی در خصوص رای دادن با شناسنامه های قدیمی و فاقد کد ملی گفت: رای دهنده باید کارت ملی نیز همراه داشته باشد.