هشدار برای یحیی! دیدار پرسپولیس و استقلال فینال لیگ برتر است

هشدار برای یحیی!  دیدار پرسپولیس و استقلال فینال لیگ برتر است

پرسپولیس در این هفته باید در کرمان به مصاف تیم مسی برود که برای سقوط به مرحله سقوط دست و پنجه نرم می کند. رضا نورمحمدی کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است دربی هفته بیست و هفتم مهمترین بازی فصل جاری است که قهرمان لیگ برتر را رقم خواهد زد.

وی در این خصوص به خبرروزی گفت: به نظر من دیدار استقلال و پرسپولیس فینال لیگ برتر امسال خواهد بود. شاگردان ریکاردو ساپینتو شرایط خوبی داشتند و در دیدارهای خود پیروز شدند و پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد. پرسپولیس مقابل ملوان به پیروزی شیرین 3 بر صفر دست یافت و پیش از آن مس رفسنجان را که تیم سختی است شکست داد. البته قبل از دربی پرسپولیس یک بازی مقابل مس کرمان دارند که سقوط کرده و چیزی برای از دست دادن ندارند.

وی ادامه داد: با این حال فکر نمی کنم پرسپولیس در کرمان امتیاز از دست بدهد. پرسپولیس بعد از شکست تلخ مقابل سپاهان اصفهان خودش را پیدا کرد و توانست نتایج خوبی بگیرد و فکر می کنم مس کرمان را در خانه خودش با یکی دو گل شکست داد. با این حال این تیم هم در حال سقوط است و چیزی برای از دست دادن ندارد. بازی مقابل چنین تیم هایی در نیم فصل بسیار سخت است و پسرهای پرسپولیس باید مراقب باشند که اشتباه نکنند.

مدافع چندی پیش پرسپولیس درباره عملکرد خط دفاعی این تیم در دیدارهای اخیر نیز اظهار داشت: مرتضی پورعلیگنجی در دیدار با سپاهان پس از برخورد با شهریار موگانلو مصدوم شد و نتوانست پرسپولیس را همراهی کند اما علی نعمتی صادقانه نشان داد عملکرد خوبی در کنار گلسیانی داشت و نگذاشت جای خالی این بازیکن احساس شود. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد که تجربه کافی در لیگ برتر را دارند و این در خط دفاعی هم صدق می کند. سازماندهی دفاعی پرسپولیس خوب است اما شاید مهمترین ویژگی آن حضور علیرضا بیرانوند باشد. به جرات می توانم بگویم اگر این بازیکن فصل گذشته در پرسپولیس بود، این تیم قهرمان لیگ بیست و یکم می شد. او فقط یک دروازه بان نیست و وزنه معنوی خوبی برای کل تیم است.

نورمحمدی به تمجید از مهدی عبدی و سعید صادقی پرداخت و افزود: خوشحالم که مهدی عبدی جوان را به تیم بازگشته و به خوبی بازی می کند. من برای شخصیت شیخ دیابات احترام خاصی قائل هستم اما این مهاجم خارجی پیر شده و نیست. به همان اندازه که قبلا موثر بود. در چنین شرایطی بهتر است جوانانی مثل مهدی عبدی و محمد عمری در تیم حضور داشته باشند زیرا به نفع فوتبال ایران است. من هم خوشحالم که سعید صادقی با گل برگشت. این بازیکن پتانسیل زیادی دارد و در صورت آمادگی حتی می تواند ستاره پرسپولیس در دیدار برابر مس کرمان و استقلال باشد.

برخی معتقدند سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد زیرا بازی های آسان تری دارد و رضا نورمحمدی در این خصوص گفت: مردان موریس به لطف تفاضل گل بهتر با 52 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و از این نظر امتیاز دارند. شرایط بهتری برای حمایت نسبت به دو تیم دیگر دارند.آنها برتری و در نهایت قهرمانی لیگ را دارند اما این شانس بیشتر روی کاغذ است. سپاهانی ها در پنج دیدار باقی مانده خود باید به مصاف مس رفسنجان، ملوان بندرانزلی، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان بروند که شاید حریفان ساده ای به نظر بیایند اما در واقعیت اینطور نیستند. همه این تیم ها با جان و دل برای آبروی خود می جنگند و مطمئنم که سپاهان در این دیدارها امتیاز از دست می دهد. پرسپولیس فقط باید کار خودش را بکند و هرگز به این مشکلات توجه نکند. اگر پرسپولیس خودش باشد و استقلال را شکست دهد قهرمان لیگ برتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید