هشدار رعد و برق در تهران

هشدار رعد و برق در تهران

روز جدید: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا بسیار شدید، طوفان ناگهانی و خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران در خصوص افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید تا بسیار شدید و وقوع طوفان ناگهانی و خیزش گرد و غبار در مناطق مستعد و همچنین نفوذ گرد و غبار از استان های همجوار، کاهش هوا هشدار نارنجی صادر کرد. کیفیت و دید افقی به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه (2 تا 3 آبان) هشدار داده شد.

در نتیجه این خطر جوی، آسیب به سازه های موقت، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار، سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از خسارات ناشی از این خطر جوی، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های مختلف انتظامی، مقاوم سازی سازه های موقت از جمله داربست و گلخانه ها، عدم پرواز هواپیماهای سبک و عدم صعود به ارتفاعات را توصیه می کند.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید