هشدار هولناک اسطوره پرسپولیس به مدیران قرمزها

علیرضا محمد پیشکسوت پرسپولیسی در پاسخ به این سوال که آیا تیم فوتبال پرسپولیس می تواند عملکرد قدرتمندی در فصل نقل و انتقالات داشته باشد، گفت:

تیم فوتبال پرسپولیس اگر بازیکنان تاثیرگذار خود را حفظ کند کار بزرگی انجام داده است. همچنین 4-5 بازیکن خوب و جوان را به خدمت بگیرید تا تا حد امکان از عنوان خود دفاع کنید.

وی درباره جدایی چند بازیکن پیشکسوت پرسپولیس گفت:

رفتن از پرسپولیس برای هر بازیکنی خیلی سخت است. شنیدم سیامک نعمتی و کمال سوگام نیا از پرسپولیس جدا می شوند، برای تیم زحمت کشیدند و باید از آنها تقدیر کرد. در سرتاسر جهان مراسم وداع بزرگی را برای پیشکسوتانی که تیم های خود را ترک می کنند برگزار می کنند. باشگاه پرسپولیس بهتر است مراسمی مناسب برای تجلیل از این بازیکنان تدارک ببیند.

این کارشناس فوتبال درباره قانون سقف بودجه باشگاه ها گفت:

من اصلا قانون سقف بودجه برای باشگاه ها را قبول ندارم، این قانون برای فوتبال خیلی مسخره است. یک فوتبالیست هر چقدر هم درآمد داشته باشد برای او کافی نیست زیرا دوران اوج یک فوتبالیست حدود 10-15 سال است و در این سال ها باید آینده خود و خانواده اش را تامین کند تا زمانی که به کسی نیاز نداشته باشد. او بازنشسته شد که بسیاری از فوتبالیست های ایرانی پس از اتمام فوتبال خود با مشکل مواجه شدند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه قراردادها باید حساب شده باشد، گفت:

بازیکنی که کیفیت بالایی در فوتبال دارد باید قراردادهای خوبی هم بگیرد اما بازیکنان غیر ملی پوش نباید مبالغ نجومی و گیج کننده از باشگاه ها مطالبه کنند. بازیکن باید بابت کاری که انجام می دهد پول دریافت کند. همه پیشکسوتان فوتبال معتقدند که باید دست دلالان فوتبال را قطع کرد تا این فوتبال نفس بکشد. این دلالان هستند که تعداد بازیکنان بی کیفیت ایرانی و خارجی را زیاد می کنند و بدون هیچ زحمتی پول به جیب می زنند.

محمد افزود:

در فوتبال ایران دلال ها باعث می شوند برخی بازیکنان قراردادهای میلیاردی بگیرند. حتی اگر کیفیت فنی بازیکنی بالا رفته باشد، برای سال آینده قراردادش باید چند درصد افزایش پیدا کند. وقتی بازیکنی از تیمی به تیم دیگر می رود، حضور مدیر برنامه در فوتبال ایران چه لزومی دارد؟ وقتی بازیکنی از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود، نقش مدیر برنامه در انتقال بازیکن بسیار مهم است.

وی گفت: کار باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا سخت است.

عربستان نقل و انتقالات خیره کننده و نجومی در فوتبال جهان انجام داده است و در چند سال آینده تیم های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن نخواهند داشت. عربستان پیشرفت چشمگیری داشته و بهترین بازیکنان جهان را به تیم های خود جذب می کند. آنها جدای از جذب بازیکنان تاثیرگذار، امکانات و سخت افزارهای ایده آل و مناسبی را برای لیگ خود فراهم کرده اند.

این کارشناس فوتبال به حضور تیم ملی در مسابقات کافا اشاره کرد:

تیم ملی باید بازی های تدارکاتی بهتری نسبت به ازبکستان داشته باشد تا هر چه بهتر برای حضور در جام ملت های آسیا در ماه های آینده آماده شود. اگر می‌خواهیم روزهای خوبی را در جام ملت‌ها ببینیم، باید برای رویارویی با تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان که در جام جهانی نشان داده‌اند تیم‌های قدرتمند و با برنامه‌ای هستند، آمادگی لازم را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید