هفته دوم لیگ برتر

لیگ برتر

در هفته دوم لیگ برتر امروز (دوشنبه) چهار دیدار برگزار می شود که مهمترین آن استقلال در فولادشهر میهمان ذوب آهن است.

طرفداران – پیکان / 4 بعد از ظهر

پس از نمایش قابل قبول هواداران مقابل استقلال در هفته اول لیگ برتر، نگاه این تیم تغییر کرده است. شاگردان رضا عنایتی در هفته دوم در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان پیکان خواهند بود. اما سرمربی تیم از این موضوع راضی نیست و همانطور که در نشست خبری قبل از بازی گفت به محرومیت میزبانی از سه بازی اول آنها در لیگ برتر اعتراض کرده است. اما در حال حاضر آنها نمی توانند در شهر قدس میزبان رقبای خود باشند و باید مسابقات خانگی خود را در کرج انجام دهند.

البته برگزاری مسابقه در کرج می تواند برای هواداران امری ضروری باشد زیرا ورزشگاه شهدای کود نیز ورزشگاه خانگی پیکان است و اگر قرار بود دیدار پیکان و هواداران در آن ورزشگاه برگزار شود، گویی حق میزبانی به پیکان داده شد. تیراندازان در عین حال می خواهند چمن ورزشگاه انقلاب کرج بریده شود تا بتوانند به راحتی روی زمین بازی کنند.

نکته جالب در این مسابقه تغییر داور است. با توجه به سوء ظن تاریخ ، داور وسط پیکان و هوادار کرونا ، موعود بنیادی فر به عنوان داور بازی انتخاب شد.

داور: موعود بنیادی فر – حمید سبحانی – یوسف مگروری – فرزاد منصوری

رهبر: حسین حنبان

تراکتور – صنعت نفت آبادان / ساعت 18.

پنجره نقل و انتقالات بسته دیدار دو تیم برای شروع لیگ بیست و یکم بود. با این حال پنجره صنعت آبادان قبل از اولین بازی خود در لیگ برتر باز شد اما پنج شنبه هفته گذشته پنجره تراکتورسازی باز شد و آنها موفق شدند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند.

هر دو تیم لیگ 21 را با شکست آغاز کردند اما شکست تراکتورسازی غیرمنتظره تر و دشوارتر بود. شاگردان فیروز کریمی در نیمه اول دیدار مقابل گل گهر چهار گل به ثمر رساندند تا نشان دهند وضعیت تراکتورسازی به هیچ وجه خوب نیست. البته امیدوارند با اضافه شدن نفرات جدید به محدوده تراکتورسازی شرایط بهتر شود. صنعت نفت که به دلیل بیماری عروق کرونر قلب منصوری نیست در هفته اول برای یک هدف ضرر کرد.

داور: روحلا شریفی – محمد راهی – حمیدرضا افشون – سعد وفاپیشه

رهبر: ایرج نظری

فجر سپاسی – گل گهر / ساعت 18.

تیم قدیمی فجر سپاسی در هفته دوم لیگ برتر باید میزبان آماده ترین تیم لیگ برتر باشد. در هفته اول لیگ برتر ، شاگردان پلیس روی چمن بی کیفیت در ورزشگاه شهدای ساری به زمین رفتند و در نهایت با یک گل مغلوب تیم نساجی شدند. تنها گلی که با اعتراض فجری ها همراه شد و به آفساید اعتقاد داشتند.

با این حال ، پس از یک پیش فصل عالی ، گلگران لیگ را به خوبی آغاز کردند و تراکتورسازی را با چهار گل شکست دادند تا برای مدعیان لیگ برتر خط و نشان بکشند. البته آنها به دلیل محرومیت از نیمکت در حال حاضر امیر گاله نویی را به عنوان سرمربی در اختیار ندارند. به نظر این بازی ، با توجه به انگیزه فجر برای کسب اولین پیروزی پس از بازگشت به لیگ برتر و درخواست دروازه بانان از آنها برای ادامه قدرت در این رقابت ها ، جذاب خواهد بود.

تیم داور: سید علی عسگر مومنی – دانیال باشنده – اسماعیل احمدی – احمد محمدی

رهبر: رحیم رحیمی محدم

ذوب آهن – استقلال / 18 ساعت

استقلال برای پیروزی در هفته دوم لیگ برتر باید دو طلسم را بشکند. اول طلسم عدم پیروزی در دو بازی متوالی در اولین هفته از پنج فصل اخیر لیگ برتر و دومی ناکامی استقلال در پنج سفر اخیر خود به فولادشهر است. این دو طلسم به خودی خود کار را برای شاگردان فرهاد مجیدی سخت می کند اما شاید حضور مهدی تارتار روی نیمکت آهنین برای استقلالی ها اهمیت بیشتری داشته باشد چرا که تیم های تاتار همیشه مقابل استقلال خوب بوده اند.

با این حال استقلال با توجه به انتقاداتی که به عملکرد او در هفته اول لیگ برتر می شود، در تلاش است تا توانایی های خود را به نمایش بگذارد. همه این موارد با هم نشان می دهد که شاگردان فرهاد مجیدی برای بازی با فولاد تحت فشار زیادی هستند. با این حال همه تیم های لیگ برتر حتی ذوب آهن به دنبال موفقیت استقلال هستند نه موفقیت در زمین، بلکه موفقیت خارج از زمین و مقابل سازمان لیگ فوتبال.

همه باشگاه های لیگ برتری امیدوارند که درخواست استقلالی ها برای تبلیغات سبز برای بازی های خانگی نیز به درد آنها بخورد و بتوانند حق تبلیغات سبز بازی های خانگی خود را بگیرند تا از این طریق درآمد زیادی کسب کنند.

ذوب آهن و استقلال هر دو بازیکنان خود را برای بازی امروز در اختیار دارند. یامگا ، بازیکن خارجی جدید استقلال نیز می تواند تیمش را در دیدار مقابل ذوب آهن همراهی کند.

داور: حسن اکرمی – جلیل شرانی – حسین مرادی – علی بای

سرپرست: علیرضا کهوری

هفته دوم لیگ برتر دیروز (یکشنبه) با دو بازی آغاز شد که نفت مسجدسلیمان با 3 گل مغلوب سپاهان شد. البته دومین مسابقه به دلیل عدم حضور پدیده مقابل رفسنجان کوپر برگزار نشد. دو دیدار زیر از هفته دوم لیگ برتر باقی مانده است:

چهارشنبه ، 26 نوامبر

آلومینیوم اراک – فولاد / 18 ساعت

پرسپولیس – نساجی / 18 ساعت.

دیدگاهتان را بنویسید