هفت راز برای طرح یکپارچه فروش خودروی خانگی

هفت راز برای طرح یکپارچه فروش خودروی خانگی

متقاضیان خرید خودروی داخلی در طرح فروش یکپارچه بزرگ که به فروش غیر قرعه کشی نیز معروف است، ابتدا باید یک حساب شخصی وارد کرده و 100 میلیون به آن واریز کنند. این پول تا زمان قرعه کشی برای تعیین مسیر و اعلام اولویت ها مسدود می ماند که احتمالاً تا پایان آوریل ادامه خواهد داشت.
بزرگترین فروش یکپارچه داخلی خودرو خارج از مرحله قرعه کشی که از روز شنبه 29 اسفندماه توسط ایران خودرو راه اندازی شد و تا سه شنبه 2 اسفند ادامه خواهد داشت، نام زیبایی دارد اما به نظر می رسد مدیران و طراحان آن تصمیم گرفته اند از نامحبوب استفاده کنند. عنوان پیش فروش. آن را دور از چشم قرار دهید. در عوض روی چیزهای جذابی مثل پیش پرداخت ۱۰۰ میلیون تومانی و فروش بدون برگزاری قرعه کشی مانور داده اند. فکر می کنید جایی کار نمی کند؟

شماره یک آیا واقعاً قرعه کشی نیست؟

طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی را از مدل فروش خودروهای وارداتی کپی کرده اند. بنابراین، هم غیر قرعه کشی است و هم قرعه کشی. در فروش خودروهای وارداتی متقاضیان ثبت نام کرده و به حساب نیابتی خود واریز می کنند و منتظر مشخص شدن خطوط و اولویت ها در قرعه کشی هستند. خوش شانس هایی که در جلوی صف انتظار هستند، این شانس را دارند که زودتر شروع به خرید ماشین کنند. متقاضیان طرح کلان فروش تلفیقی خودروهای داخلی، اگرچه از فرآیند قرعه کشی به معنای برد و باخت معاف هستند، اما همچنان برای تعیین اولویت باید قرعه کشی را پیگیری کرده و در صف انتظار تحویل خودرو قرار گیرند و دعا کنند. خدا در قلب شما برای شانس. اقبال دوستشان باشد. نتیجه قرعه کشی تا پایان فروردین 1402 مشخص خواهد شد.

شماره دو آیا به همه متقاضیان خودرو می رسد؟

متقاضیان خرید خودروی داخلی در طرح فروش یکپارچه بزرگ که به فروش غیر قرعه کشی خودرو نیز معروف است، ابتدا باید وارد حساب شخصی خود شده و مبلغ 100 میلیون تومان به آن واریز کنند. این پول تا زمان قرعه کشی برای تعیین ترتیب دریافت خودرو و اعلام اولویت ها مسدود می ماند که ممکن است تا پایان آوریل طول بکشد. متقاضیانی که تا پایان فرآیند فروش خودرو در چرخه باقی می مانند، باید قیمت خودرو را به نرخ روز در زمان تحویل تسویه کنند. به غیر از این آخری، بقیه وسوسه انگیز خواهند بود. قیمت خودروهای عرضه شده در این طرح نیز پایین است. به همین دلیل احتمال می رود تعداد متقاضیان شرکت در فروش تلفیقی خودروهای داخلی بیشتر از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باشد. گفته می شود ایران خودرو آماده تحویل 500 هزار دستگاه با این روش فروش است.

شماره سه آیا محدودیت های قدیمی هنوز پابرجا هستند؟

متقاضیان طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو در ابتدا شرایط و ضوابط معمول فروش در سیستم یکپارچه خودرو را می پذیرند. این بدان معناست که آنها باید حداقل 18 سال داشته باشند. داشتن گواهینامه رانندگی یکی از الزامات قانونی است که بر آن تاکید زیادی می شود. اگر فردی در حال حاضر شماره ثبت نام فعال داشته باشد، به طور خودکار از مسابقه حذف خواهد شد. گروهی که در 48 ماه گذشته اقدام به خرید محصول از ایران خودرو و سایپا کرده است نیز پشت این سد متوقف خواهد شد. طبق قانون اگر شخصی با استفاده از طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو اقدام به خرید خودرو کند، مجاز به واگذاری سند به دیگران نیست. این حداقل از نظر قانونی امکان پذیر نیست.

هفت راز طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی طرح فروش غیر قرعه کشی نام زیباتری برای پیش فروش است. یعنی قیمت نهایی خودرو بعدا مشخص خواهد شد

شماره چهار چه زمانی فرآیند تخصیص خودرو تعیین می شود؟

متقاضیان طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو از روز شنبه 29 اسفندماه ثبت نام می کنند. این مهلت تا روز سه‌شنبه ۲ اسفندماه ادامه دارد و بدون اینکه زمان و تاریخ ثبت‌نام بر سرنوشت افراد تأثیر بگذارد، به پایان می‌رسد. از ابتدا باید 100 میلیون تومان در حساب پروکسی قرار دهید. مرحله دوم از 26 تا 28 مارس برگزار می شود. در این مرحله متقاضیان می توانند با تماس با سامانه esalecar.ir و منتظر قرعه کشی خودرو مورد نظر خود را ثبت کنند. این قرعه کشی علاوه بر اولویت بندی متقاضیان، برنامه و زمانبندی تولید خودروی درخواستی را مشخص و به اطلاع متقاضی می رساند. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در تمام این مدت رقم 100 میلیون تومان در حساب پروکسی متعلق به خود افراد مسدود است و نباید به آن دست زد. اولويت‌ها ابتدا به خودرو مي‌رسند و ساير متقاضيان در نوبت در نوبت قرار مي‌گيرند. مشابه نحوه فروش خودروهای وارداتی، در طرح فروش بدون قرعه کشی ایرانخودرو، هرکسی می تواند پس از اعلام نتایج در زمان اعلام شده نسبت به تحویل خودرو اقدام کند. این کار با نهایی شدن درج در طرح فروش انجام می شود اما در این مرحله باید مانده مبلغ خرید تحویل داده شود. قیمت خودرو در طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو بر اساس قیمت روز تعیین می شود. افرادی که نمی خواهند با اعلام انصراف از طرح اقدام کنند، مبلغ مسدود شده را در حساب پراکسی شخصی خود آزاد می کنند.

شماره پنج شانس تحویل خودرو چقدر است؟

آمارها حاکی از آن است که از سال 1396 تا سال 1400 سالانه کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید می شد و حدود 700 تا 800 هزار دستگاه خودرو تولید می شد که 20 درصد آن در کارخانه ناتمام ماند. در سال 1401 وضعیت کمی بهتر شد و آمار می گوید تا همین اواخر خودروسازان موفق به تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو با رشد 40 درصدی شدند. این آمار توسط وزارت حریم خصوصی اعلام شده و احتمالاً تجمیع می شود.

شماره شش چه ماشین هایی موجود است؟

طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو با تحویل سه مدل پژو 207 شامل گیربکس دستی، گیربکس اتوماتیک و مدل مجهز به موتور TU3 علاوه بر دنا پلاس دستی و اتوماتیک، تارا دستی و اتوماتیک، بنزینی و گاز سورن پلاس، پارس ELX با موتور XUP و سفارشی سازی پارس با موتور XUP انجام می شود. سایپا نیز طرح مشابهی را اجرا می کند و شاهین جی، کوئیک آر دستی و اتوماتیک، کوییک اتوماتیک و کوییک اس را بدون قرعه کشی به فروش می رساند. گفته می شود کرمان خودرو با عرضه مینی ون دو کابین KMC، جک S5 و جک S3 به این پروژه ملحق می شود و مدیران خودرو نیز آریزو 6 پرو اکسلنت، آریزو فایو توربو، تیگو هشت پرو مکس، ایکس 22 و ایکس 55 پرو را عرضه خواهند کرد. Tigo Seven Pro Excellent و Tigo Eight. پرو معکوس می کند.

FMC فردا موتور بدون قرعه کشی و پیش فروش را در مدل های SX5 و T5 به همراه Soma M4 عرضه می کند. لاماری پارس موتور، تیارا ماکس موتور و دایون Y5 گروه خودروسازی ایلیا نیز در این طرح حضور خواهند داشت.

شماره هفت قیمت خودروها چه زمانی مشخص می شود؟

طرح فروش بدون قرعه کشی نام مناسب تری برای پیش فروش است. با این طرح، برخلاف فروش فوری، نمی دانید قیمت نهایی خودرو در زمان ثبت نام چقدر خواهد بود، زیرا کارخانه و مشتری توافق می کنند که رقم نهایی در روز تحویل محاسبه شود، بنابراین به بر اساس نرخ روزانه صحبت کنید. مبلغ پیش پرداخت برای مشتریان در این طرح کمتر است اما باید قیمت خودرو را به نرخ روز در زمان تحویل تسویه کنند. برخی می گویند با توجه به وضعیت بازار خودرو و میزان تورم، این غیرعادلانه است و برنامه ریزی را برای مشتری سخت می کند. اما از زاویه دیگری نیز می توان به موضوع نگاه کرد. به عنوان مثال، اگر فرض کنیم سال گذشته در این موقع از سال در طرح پیش فروش شرکت کرده و پژو 207 را با قیمت کارخانه 215 میلیون و 42 هزار تومان خریداری کرده اید، امسال ارزش کارخانه ای آن افزایش می یابد. به 215 میلیون و 996 هزار تومان می رسد. همین خودرو با افزایش یک میلیون تومانی امروز در بازار 670 میلیون تومان ارزش دارد که نسبت به قیمت بازار آزاد سال گذشته 318 میلیون تومان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید