هلال احمر به دلیل احتمال وزش باد شدید و بارندگی در حالت آماده باش قرار گرفت


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907513

معاون بهره برداری سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی امدادگران این سازمان به دلیل احتمال وزش باد و باران شدید در 10 استان کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربا با اشاره به هشدار روز گذشته سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در برخی استان ها و نفوذ سامانه بارشی در استان های مختلف کشور برای امروز چهارشنبه و پنجشنبه گفت: و گفت: اخطار نارنجی بود و پیش بینی می کرد در مناطق مستعد تگرگ شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی باشیم.

معاون بهره برداری سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بر این اساس امروز سه شنبه ۱۹ آبان ماه در لرستان، خوزستان، گلستان و جنوب استان مرکزی احتمال وزش باد شدید، رعد و برق و بارش باران وجود دارد. برای فردا چهارشنبه 20 آبان ماه همین وضعیت در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان وجود دارد و روز پنجشنبه 21 آبان ماه این وضعیت برای خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه محتمل است. استان های بویراحمد نیمه شمالی فارس، شرق خوزستان، نیمه شمالی بوشهر و جنوب اصفهان حکمرانی خواهند کرد.

مرادی پور گفت: بر اساس پیش بینی ها، امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر در این استان ها در حالت آماده باش بودند تا در صورت بروز خسارت های مالی و جانی احتمالی با سرعت و آمادگی بیشتری با حادثه دیدگان برخورد کنند. تجهیزات مربوطه نیز آماده شده است.

وی افزود: ضروری است افرادی که در معرض این خطرات هستند، احتیاط های لازم را انجام دهند و به هشدارهای لازم توجه کنند. از جمله این هشدارها عدم صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و… است.

دیدگاهتان را بنویسید