همایش بین المللی مادران فاطمیون در بندرعباس برگزار می شود


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895746

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا گفت: همایش بین المللی مادران فاطمیون به منظور تجلیل و معرفی شهید فاطمه نیک به عنوان الگوی برتر جهان اسلام آذرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در نشست «اطلاع رسانی و هم افزایی همایش بین المللی مادران فاطمیه، معارف حسینی، تمدن نوین اسلامی و بررسی حوزه های همکاری سازمان ها و نهادهای استان» با حضور حجت ال اسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: معرفی این همایش، آن است. اهداف، محورهای پژوهشی و قالب های فرهنگی و گستره همکاری هر یک از اعضا در برگزاری همایش، پیشنهادات برگزاری همایش و نمایشگاه همراه همایش از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان درباره عنوان این همایش گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محورهایی برای دو بخش پژوهشی و فرهنگی این همایش پیشنهاد شد. بخش پژوهش هشت محور است و قالب های مختلفی برای بخش فرهنگی تعریف شده است.



این استاد حوزه تشخیص داد: بخش ویژه همایش، شناخت و معرفی شهید والامقام ام الشهداء، شهید فاطمه برای ارائه بهترین الگوی جهان اسلام در سطح بین المللی است.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: این همایش ۱۸ آذرماه به مدت سه روز و نیم در شهرهای بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می شود. استانداری، شهرداری، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های علمی و فرهنگی و بخشداری هرمز مصوب شدند تا محله و میدان جزیزه هرمز و سایر شهرهای استان را به نام شهید فاطمه نیک مزین کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: این همایش با حضور سخنرانان و مهمانان بین المللی برگزار می شود که نیازمند همکاری همه جانبه سازمان ها و نهادهای دولتی است تا الگوی استان هرمزگان به خوبی معرفی شود.

استاد به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: ویژگی های تربیت نسل تمدن حسینی، اصول و روش های تربیت دینی نسل تمدن حسینی، الگوهای فاطمی و تربیت نسل تمدن حسینی، راه ها. تکریم تمدن حسینی مادران فاطمی: چالش ها و راهکارهای تربیت نسل حسینی، کارکردهای بزرگداشت مادران فاطمی برای تحقق تمدن نوین اسلام، نقش حجاب و عفاف مادر فاطمی در تربیت نسل تمدن ساز و تحولات جمعیتی و نسل تمدن ساز حسینی از مهمترین موضوعات این همایش است.


اندیشه تمدن باید در جامعه رشد کند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خصوص برگزاری این همایش با تاکید بر اینکه اندیشه تمدن سازی باید در جامعه توسعه یابد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نرم افزاری و زیربنای تمدن است. ; بنابراین نرم افزارهای تمدن سازی مانند معرفت، سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت باید منتشر شود تا سخت افزار تمدن نیز ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ارزش ها و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فضایل باید گسترش یابد. بنابراین ارزش ها به نسل بعد منتقل می شود وگرنه فراموش می شود و وقفه فرهنگی ایجاد می شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: برگزاری همایش بین المللی مادران فاطمی، معارف حسینی، تمدن نوین آسامی با موضوع شهیده فاطمه نیک بسیار ارزشمند است. چون به فرموده مقام معظم رهبری (رحمت الله علیه) شهید نماد است و باید معرفی شود.

عبادی زاده با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه دائمی همایش بین المللی ضروری است و باید به صورت سالانه برگزار شود، خاطرنشان کرد: همانطور که ابراهیم هادی ارائه و الگوبرداری شد، باید سیره شهیده فاطمه نیک نیز مورد توجه و ارائه قرار گیرد زیرا این شهید قابلیت تبدیل شدن را دارد.یعنی الگو و نماد شدن.

وی پیشنهاد کرد: استفاده از ظرفیت حمایتی نهادها و سازمان ها در راستای همایش و اختصاص کرسی به نام شهیده فاطمه نیک در تحقق اهداف این همایش کمک کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید