همه چیز درباره لغو احتمالی قرارداد ستاره خونه به خونه با پرسپولیس

همه چیز درباره لغو احتمالی قرارداد ستاره خونه به خونه با پرسپولیس

بسیاری بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس را علیرضا بیرانوند می دانند. ادعایی که اغراق نیست و دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس در سال گذشته بود. علیرضا که پس از دو سال دوری از پرسپولیس به تیم سابقش بازگشت، نقش مهمی در موفقیت تیمش داشت و در چند بازی به تنهایی پرسپولیس را به پیروزی مقابل حریف رساند. اما پس از پایان فصل و قبل از ورود به اردوی تیم ملی، علیرضا از طریق وکیل خود درخواست فسخ قرارداد خود را با فدراسیون اعلام کرد و به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد در صورت عدم دریافت مطالباتش، قرارداد خود را با قرمزها لغو کند. چند روز آینده

نگرانی هواداران پرسپولیس
از زمانی که خبر فسخ قرارداد بیرانوند و اطلاعیه او به باشگاه پرسپولیس منتشر شد، موجی از نگرانی در بین هواداران پرسپولیس ایجاد شد. پرسپولیسی ها با دانستن اینکه علیرضا چه نقشی در تیمشان دارد، تحت هیچ شرایطی نمی خواهند او را از دست بدهند. به خصوص اینکه پرسپولیس فصل آینده قرار است در بازی های آسیایی شرکت کند و از دست دادن دروازه بانی مثل بیرانوند برای آنها گران تمام می شود.

بند فسخ ۲۵۰ هزار دلاری در قرارداد بیرانوند
علیرضا با قراردادی 3 ساله به پرسپولیس بازگشت و دو فصل از قراردادش با این تیم باقی مانده است. این در حالی است که قرارداد بیرانوند با پرسپولیس 250 هزار دلار فسخ دارد و او هر لحظه که بخواهد می تواند با پرداخت این مبلغ قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کند. اما در صورت عدم پرداخت مطالبات بیرانوند از سوی پرسپولیس در روزهای آینده، قرارداد علیرضا با پرسپولیس به صورت خودکار فسخ می شود و نیازی به پرداخت 250 هزار دلار نیست.

پیشنهاد عربستان برای جذب علی بیرو
بیرانوند پس از درخشش در این فصل با پیشنهادهای متعددی از عربستان مواجه شد. اخیرا یکی از عواملی که ارتباط خوبی با تیم های خلیج فارس دارد توانسته با بیرانوند تماس بگیرد. این نماینده مدعی است به دلیل بهبود روابط ایران و عربستان می تواند از این کشور برای بیرانوند پیشنهاد بدهد. به جز این ایجنت، افراد دیگری نیز به دنبال پیشنهاد خارجی به خصوص از عربستان برای دروازه بان شماره یک تیم ملی هستند. بزرگترین مانع بین آنها مربوط به قوانین جاری عربستان سعودی است. آن کشور هنوز مجوز حضور بازیکنان ایرانی در عربستان را صادر نکرده است و قانون قدیمی همچنان پابرجاست. این احتمال وجود دارد که طی چند هفته آینده این قانون تغییر کند و مجوز حضور بازیکنان ایرانی در عربستان صادر شود. در این صورت بیرانوند برای بازی در عربستان مشکلی نخواهد داشت. اگر بیرانوند به صورت قانونی قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کند، دیگر مجبور به پرداخت پول تسویه حساب نیست و می تواند بدون پرداخت 250 هزار دلار از پرسپولیس جدا شود.

تفاوت بیرانوند و پرسپولیس چیست؟
تفاوت اصلی بیرانوند و پرسپولیس در آپشن هاست. بیرانوند معتقد است همچنان 40 درصد از قراردادش را از پرسپولیس می خواهد اما باشگاه پرسپولیس معتقد است علیرضا کمتر از 30 درصد می خواهد. همین مشکل باعث شد بیرانوند و پرسپولیس اخطار بدهند و قرارداد را فسخ کنند.

تفاوت قابل حل است!
هرچند بیرانوند به باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد اخطار داد اما این مشکل قابل حل است. مدیران پرسپولیس که نمی خواهند ستاره تیمشان را از دست بدهند، قصد دارند به زودی با علیرضا و وکیلش مذاکره کنند و با پرداخت مطالبات بیرانوند از فسخ قراردادش جلوگیری کنند. اگر مدیران پرسپولیس این کار را نکنند، می دانند که حفظ بیرانوند برایشان سخت است و باید هزینه بیشتری بکنند. در صورت فسخ یک طرفه قرارداد، باشگاه پرسپولیس برای حفظ بیرانوند باید با او قرارداد جدیدی امضا کند و با توجه به درخشش علیرضا در این فصل و همچنین افزایش قیمت بازیکنان، نمی تواند این بازیکن را برای مدتی حفظ کند. همان مبلغی که قبلاً توافق شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید