هنرمندان باید به شخصیت شهید سلیمانی ادای احترام کنند

ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796302

زهرا تیموری گفت: حوزه هنری و هنرمندان تاثیر زیادی در شکل گیری مکتب حاج قاسم و گفتمان شخصیتی حاج قاسم سلیمانی و بنابراین هنرمندان در هر جایگاه هنری دارند، با اشاره به ابعاد شخصیتی این استاد بزرگوار. شهید سلیمانی باید به این امر خطیر دست یابد و دین را ادا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا تیموری یکی از اعضای شورای انجمن خوشنویسان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، انقلاب اسلامی گفت: معرفی و انتشار این هنر را می دانست و بر هنر خوشنویسی تاکید ویژه داشت. .


وی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهم در خصوص شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی از نظر هنری در رابطه با استقامت و شهادت این مرد بزرگ کاری انجام دهم، این سوال را مطرح می کند: معنویت و تواضع سردار سلیمانی است. معروف ترین ویژگی او شهید بزرگواری است که هنرمندان برای خلق آثار خود باید به او توجه بیشتری داشته باشند.

2(2) خبر خاکستری


این هنرمند خوشنویس کرمانی با اشاره به اینکه هنر یکی از ابزارهای موثر برای انتقال مفاهیم فرهنگی است، گفت: آثار تولید شده در ارتباط با این شهید عزیز جلوه ای از هنر مشغول بود و هر هنرمندی در قبال شهدا وظیفه ای دارد. گواهی را پاس کنید خوب

تیموری گفت: اگر آثار شهید حاج قاسم سلیمانی که شامل وصیت نامه است، سخنان این مرد در سطح وسیع و در دسترس همگان منتشر شود، به ثمر خواهد نشست و عموم مردم می توانند از مفاهیم غنی بهره مند شوند محتوای سردار دلا باید سود مضاعف دریافت کند.

وی با بیان اینکه خوشنویسی را می توان پیامی دانست و سخنان سردار سلیمانی را زینت هر اثر و ابزار بسیار خوبی برای رساندن پیام امروز جوانان دانست و تصریح کرد: پیام شهدا باید به مردم منتقل شود و خوشنویسان خوبی هستند. با این خط برای انتقال زیبا.

تیموری با بیان اینکه عرصه هنر و هنرمندان در شکل گیری مکتب حاج قاسم و گفتمان شخصیت حاج قاسم سلیمانی تاثیرگذار بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم به هنرمندان به عنوان قشر خاص و نخبه جامعه اعتقاد خاصی دارند، نقش مهمی بر عهده دارند. کار دشواری در عمق نفوذ و عشق حاج قاسم در بین اقشار مختلف مردم، از این رو هنرمندان در هر جایگاه هنری، با روی آوردن به ابعاد شخصیتی سردار، باید به این پرسش خطیر عمل کنند و دین خود را ادا کنند.

خوشنویس کرمانی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از طریق هنر و رسانه به خلق شخصیت می پردازند، گفت: ما می توانیم با ایجاد سازمانی که حوزه های مختلف هنری را در یک بازه زمانی و آثار با کیفیت در بر می گیرد، آثاری خلق کنیم. و می توانیم با گسترش برنامه های مختلف فرهنگی و دعوت از هنرمندان داخل و خارج از کشور این مهم را جهانی کنیم، شاید هنرمندان خارجی هم بتوانند از آن بهره ببرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دورانی هستیم که هجمه های رسانه ای و فضای مجازی جان جوانان را تهدید می کند و خوشنویسی با توجه به اینکه به مضامین ادبیات فارسی، قرآن و احادیث می پردازد، امری تزکیه برای جوانان است. “

3(2) خبر خاکستری


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید