دنیا مشتاق انعکاس ابعاد مکتب حاج قاسم است/ رسانه ها باید شخصیت شهید سلیمانی را به خوبی تبیین کنند.

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799027

سردار مولوی گفت: دنیا بازتاب ابعاد شخصیت و مکتب حاج قاسم است لذا رسانه ها باید شخصیت این شهید را به خوبی تبیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی مولوی حقیقی از همرزمان شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار حاورستان اظهار داشت: بعد از شهادت حاج کاسم دنیا دستخوش تحولات جدی شده است. برویم و دنیای مجازی برای معرفی شهید سلیمانی کمک زیادی کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های امروزی با 10 سال گذشته بسیار متفاوت هستند، گفت: کار رسانه های امروزی منعکس کننده تفکر مردم و کارمندان روزنامه، صدا و سیما نیست و حتی رسانه های مکتوب هم پشت دنیای مجازی هستند. . “

رسانه ها باید موضع خود را متناسب با موضوعات مطرح کنند

همرزم شهید سلیمانی افزود: این انتظار که افکار امروزی آگاهانه و تشنه حقیقت باشد، مستلزم تطبیق سریع مردم با مشکلات جامعه و اعلام موضع متناسب با مشکلات است.

سردار مولوی گفت: در روز شهادت سردار سلیمانی، فضای مجازی پیش از این در رسانه ملی حوادث ترور حاج کاسم را پوشش داد و این نشان از سرعت عمل در دنیای مجازی دارد.

رسانه ها افکار را با حقایق کنترل می کنند

وی یادآور شد: ما به عنوان فردی در جامعه ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس از رسانه هایمان انتظار داریم سریعتر، دقیق تر و با واقعیت های موجود نسبت به دهه اول انقلاب بر ذهن جامعه مسلط شوند. “

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: در واقعه شهادت حاج قاسم صدا و سیما خوب عمل کرد اما رسانه های مکتوب در مجموعه مجلات و روزنامه ها دیر به دست مردم رسیدند اما فضای مجازی آن خلاء را پر کرد.

دنیا مشتاق انعکاس ابعاد مکتب حاج قاسم است

سردار مولوی با بیان اینکه از رسانه ها می خواهیم مانند حاج قاسم به لحاظ صیانت و اخلاق و وحدت، مکتب حاج قاسم را پوشش دهند، گفت: اسلام و انقلاب یافته اند و جامعه امروز تشنه این واقعیت است و باید این عطش را به درستی تبیین کرد. رسانه های ما

حاج قاسم فرمانده ولایی و الگوی تمام دنیا

وی افزود: اگر امام راحل فرمودند شهید بهشتی یک ملت برای یک ملت بود; مکتب حاج قاسم به عنوان یک مکتب، یک ایمان، یک فرمانده ولایی و نمونه در سراسر جهان شناخته شد.

رفیق شهید سلیمانی با بیان اینکه الگوبرداری از حاج قاسم بر عهده متولیان امور رسانه اعم از فضای مجازی، فضای واقعی و رسانه ملی است، افزود: همه باید این مهم را به مردم ارائه دهند.

سردار مولوی یکی از ویژگی های حاج قاسم را در عرصه دفاعی دانست و افزود: مقاومت در برابر ظلم باید به درستی تبیین شود. حاج قاسم هرگز در میدان جنگ پشت سر دشمن نبود و در مقابل دشمن از سینه دفاع می کرد.

مدیریت صحنه های نبرد با اندیشه های اسلامی

وی با بیان اینکه حاج قاسم با حاکمیت و ابتکار مقاومت و ایستادگی خود را در برابر دشمن نشان داده است، خاطرنشان کرد: سردار دلها با اندیشه های اسلامی و انقلابی بر میدان جنگ حکومت کرد.

رفیق شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم در جایگاه مالک اشتر امام خامنه ای بود و این به حق در جبهه های جنگ در دفاع مقدس، جنوب شرق و جبهه مقاومت نشان داده شد و این باید در جامعه به درستی تبیین شود و این وفاداری به ولی و رهبری. است.

ولایتمداری شهید سلیمانی باید در جامعه به خوبی تبیین شود

مولوی گفت: حاج قاسم سلیمانی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها بود که درس ایثار و استقامت را در پیشگاه دوستان و در مقابل دشمن آموخت و بر اساس آن حضرت عمل کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم درس شجاعت و مردانگی را به دنیا داد و این باید به درستی تبیین شود، یادآور شد: راه تبیین شجاعت حاج قاسم رسانه ماست. تمام وجود حاج قاسم را توضیح دهید.

همرزم شهید سلیمانی تاکید کرد: رسانه هایی که امروز در دست بسیاری از مردم است، حاج قاسم را بین الگوبرداری و الگوبرداری از حاج قاسم و دوستدارانش پوشش دهند.

صاعصدر بهترین ویژگی حاج قاسم است

مولوی حاج قاسم ساعد صدر را یکی از بارزترین ویژگی های حاج قاسم می داند و یادآور می شود: سعی صدر در مواجهه با اشرار، یاغیان و اسیران بعثی نیز باید در جامعه به درستی تبیین شود.

وی گفت: مکتب و درس حاج قاسم که اوج معرفت و جریان زلال در صفا و ایمان او بود باید بتوانیم به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

رفیق شهید سلیمانی با بیان اینکه سخنان حاج قاسم که از آن بسیار یاد می کند می تواند او را بسم الله به قله معرفت برساند، خاطرنشان کرد: این شهید دلی سرشار از ایمان و عشق به همرزمان و همرزمانش داشت.

حمایت از همه مظلومان

مولوی یادآور شد: برای حاج قاسم فرقی نمی کرد مظلوم شیعه باشد یا سنی، حتی اگر از مذهب دیگری باشد، او را یاری می کرد زیرا مکتب حاج قاسم و راهش حفظ مظلوم است و آن هم همین است. درس قرآنی که حاج قاسم در این مدرسه تدریس می کرد، در همه جای دنیا دنبال آن بود و فریاد مظلومیت همه جا بلند شد و مردم فریاد می زدند که حاج قاسم آنجاست.

وی افزود: کردهای عراق برادران مسلمان ما بودند اما شرایط برای آنها تنگ بود و رئیس جمهور عراق دست به دامان حاج قاسم شد و با وجود اینکه رئیس جمهور عراق با اسرائیل رابطه دارد، حاج قاسم وارد مکتب اخلاقی و دینی شده است.

نسل جوان تشنه حقیقت حاج قاسم است

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان ما مشتاق شنیدن حقیقت شخصیت و فرمایش حاج قاسم به عشق اهل بیت و استقامت و مقاومت در برابر ظلم در فضای مجازی است، گفت: و برای انتقال به مردم بخش جهانی بدهی آنها به حاج قاسم در تبیین جایگاه حاج قاسم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید