حاج قاسم فرمانده نابغه; این شکست راهبردی و تاکتیکی به دشمن بود/ مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه تبیین شود.

ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800124

در این میزگرد ابعاد مدل حکمرانی و کنترل اسطوره مقاومت مورد بحث قرار گرفت.

شهید سلیمانی همواره نقش مهمی در فرماندهی میدان نبرد داشته و با بصیرت خود تاکتیک و تدبیر دشمن را خنثی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، نشست «ابعاد و حاکمیت شهید سلیمانی در میدان نبرد» با حضور جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان مدافع حرم، فرهیختگان، ابعاد و شخصیت برگزار شد. خصلت های سردار سردار حاج قاسم سلیمانی و سیاست و منش این شخصیت برجسته و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت.

در این دیدار سجاد صفا، روح اله نصیری و سید کمیل هاشمی حضور داشتند.

هنر حاج قاسم حضور استراتژیک و تاکتیکی در میدان جنگ بود

سجاد صفا از جانبازان مدافع حرم در این دیدار گفت: شهید سلیمانی شخصیتی شجاع و مدبر در میانه جنگ، متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و سربازی فداکار در راه ولی فقیه بود. انقلاب اسلامی».

صفا در ادامه اذعان می کند که شهید سلیمانی از مداحان ولایت فقیه بود و عمر پربرکت خود را در راستای فرامین مقام معظم رهبری سپری کرد و همواره برای خدمت به مردم و کشور روی صحنه بود. این او را به چهره ای برجسته تبدیل می کند.

این جانباز مدافع حرم در خصوص وسعت و مدل مدیریتی میدان نبرد حاج قاسم افزود: این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در میدان نبرد همه ابعاد و نقشه های راهبردی دشمن را ناکام گذاشت و از آن و در سطح تاکتیکی آگاه بودند. او همیشه در میدان جنگ حضور داشت و نیروهایش را رهبری می کرد و هنر بزرگ یک فرمانده این است که در هر دو میدان جنگ نقشی کلیدی داشته باشد.

صفا: وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خون حاج قاسم قویتر از وجود جسمانی خودش است، اذعان داشت: خداوند ذخایر خود را حفظ می کند و برای دینش وقت می گذارد و دلیل اینکه ایشان مانند سایر همکارانش شهید می شوند این بوده است. در دوران دفاع مقدس هم که شهید نبود.

2486e556 c705 4313 a6b2 f11c8dac2b45 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه گاهی شهادت بیشتر از حضور فیزیکی انسان تاثیر دارد، گفت: فاجعه ای که بعد از شهادت حاج قاسم رخ داد نشان می دهد که سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید محقق شد و باید گفت که حج قاسم به طور نامحسوس گفته بود که شهادتشان از آن خودشان است و گویا با وجود شخصیت تأثیرگذار و مفیدش وقت آن رسیده که خونش به راه خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت شهید سلیمانی به شهادت ختم شد، گفت: شهادت شهید سلیمانی علاوه بر نشان دادن پویایی و حیات انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره)، جهان اسلام را متحد کرد.

این رزمنده و جانباز مدافع حرم تاکید کرد: نهضت مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی روز به روز در منطقه و کشورهای اسلامی قدرتمندتر می شود. جهانی و حامیانشان نقش دارند.

صفا در پایان با اشاره به واقعه کربلا گفت: دشمن نیز بر این باور بود که رهبر و دانشمند انقلاب ضربه خورده است و با شهادت این سردار بزرگ می توانست به خواسته های خود برسد بی آنکه بداند یاران و دوستداران انقلاب. برعکس رفتند، عقایدشان جواب داد و بسیاری از کسانی که شاید خطوطشان از انقلاب دور بود، وارد خط انقلاب شدند و راه آن را ادامه دادند.

حاج قاسم بوی خدا می داد

روح اله نصیری با اشاره به اینکه ماموریت شهید سلیمانی به شهادت ختم شد، گفت: شهادت شهید سلیمانی علاوه بر نشان دادن پویایی و حیات انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره)، موجب اتحاد اسلام شد. جهان

وی افزود: شهید سلیمانی در طول زندگی خود با برکت و مجاهدت های فراوان منشأ خیرات و برکات بسیاری برای ملت های اسلامی شد و مایه مباهات جهان اسلام بود.

نصیری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها یک رزمنده تمام عیار نظامی، امنیتی و واقعی در مبارزه با دشمنان اسلام بود، بلکه ابعاد فردی خاص ایشان نیز معرفت، معنویت و اخلاق اسلامی خاص خود را داشت.

این رزمنده و جانباز مدافع حرم در ادامه اذعان داشت: یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید سردار سلیمانی توجه به مظلوم و کمک به آنان است؛ در این راستا باید به قدردانی از مظلومیت و یاری رسانیدن به مظلومیت و کمک به آنان باشد. محبوبیت این سرباز به حدی بود که میلیون ها نفر در سراسر کشور برای وداع با سردار دلا، یکی از مردان ذوب در استان، در مراسم تشییع وی شرکت کردند.

1dbdd08d 0e23 4eec 8af8 dc17ce18f307 خبر خاکستری

وی گفت: حاج قاسم در همه کارها و ظرافت خود بوی خدا می دهد و دعوت به پاکی و اخلاص همیشگی او یکی از دلایل اصلی محبوبیت و موفقیت او در میدان جنگ و در دل مؤمنان بوده است.

نصیری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با استفاده از دیپلماسی عمومی و نفوذ دشمن، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرد و به نفوذ و سلطه آمریکا در منطقه پایان داد.

جانباز مدافع حرم ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی دشمنان را از هجمه ملت ایران دور کرد و آرامش و امنیت را در کشور ایجاد کرد.

نصیری به قدرت راهبردی حاج قاسم در میدان نبرد اشاره کرد و گفت: دشمن حتی از نام او می ترسید و زمانی که نام حاج قاسم حتی در مکالمات بی سیم برده می شد، تکفیری ها متواری شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقام سختی حاصل شده است یا خیر، اذعان داشت: انتقام از خون حاج قاسم باید تا نابودی کامل اشرادیل ادامه یابد، اما انتقام واقعی با آمدن منجی عالم بشریت حاصل می شود.

مدرسه حاج قاسم باید برای مردم توضیح داده شود

هاشمی همچنین به شجاعت، اخلاص، وطن پرستی سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی اسوه صبر، استقامت و الگوی شجاعت، درایت، تواضع، تواضع و توسل به اهل بیت(ع) برای هر چیزی است. .

وی گفت: سرداردل نگاه فراکسیونی داشت و بی ادعا برای مبارزه و حفاظت از مردم کشور و مردم بی دفاع کشورهای منطقه تلاش می کرد.

هاشمی افزود: شهادت سردار سلیمانی با برگزاری مراسم باشکوهی برای این سردار سرافراز علاوه بر ارادت و عشق به شهید سلیمانی، فصل جدیدی در انقلاب اسلامی در کشور و منطقه و همچنین مردم ایران و سایر کشورها گشود. نشان داد که پیروان شهید سلیمانی و آرمند ائمه و ولی فقیه هستند.

4a633836 0e76 46f1 bf84 d17dc6a6046c خبر خاکستری

این شهید مدافع حرم گفت: شهید سلیمانی با برپایی مکتب عاشورا و امام حسین (ع) نماد مقاومت شد و حاج قاسم سلیمانی قهرمان، دلیر و مبتکر سپاه و انقلاب اسلامی بود. خاری در چشم دشمنان

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقام خون سردار دلا نه نظامی و نه فرهنگی انجام شده است. سلیمانی باید تلاش کند تا هر کدام را پیرو واقعی مکتب خود نه در گفتار بلکه در عمل بسازد که البته هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید