هواداران متعصب تیم فوتبال پورتو پشت سر مهدی طارمی ایستادند

هواداران متعصب تیم فوتبال پورتو پشت سر مهدی طارمی ایستادند

اسپورتینگ لیسبون پس از از دست دادن قهرمانی مستطیل سبز با شش امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان لیگ برتر پرتغال پورتو، خارج از مستطیل سبز مرتکب بداخلاقی شد و گزارشی را در سایت رسمی خود منتشر کرد، مهدی طارمی ستاره ایرانی به پورتو روی آورده است. در گزارش مشمئز کننده سایت این باشگاه پرتغالی، با اشاره به پنالتی هایی که مهاجم تیم ملی کشورمان در مسابقات مختلف دریافت می کند، با عباراتی چون «پورتو به عنوان بهترین هنرمند از طارمی استقبال می کند»، «ماری جذاب واقعی» و ایرانی که همیشه آماده رفتن است “” و این اجرای نمایش سیرک است.”

پورتو دوسدرهاوس از هواداران پورتو با انتشار بیانیه ای با عنوان “طارمی، تو شاهزاده ایرانی ما هستی” اسپورتینگ لیسبون را محکوم کرد و از مهاجم 29 ساله خود دفاع کرد. پر از بیگانه هراسی است، چیز جدیدی نیست. این که هر روز نژادپرستی و خشونت های بی رویه در بین هواداران تکرار می شود چیز جدیدی نیست. اینکه رهبرانی وجود دارند که نفرت می کارند تازگی ندارد. اینکه لیگ هیچ کاری نمی کند و برای مقابله با این همه مشکلات به نشان دادن تی شرت اکتفا می کند چیز جدیدی نیست.

همانطور که هر روز از اخبار منفی شگفت زده می شویم، می بینید که یک باشگاه بزرگ وجود دارد – که کوچکتر می شود – و او تصمیم گرفت تمام بی شرمی خود را روی یک مقاله نظری که در سایت رسمی باشگاه منتشر شده است، سرمایه گذاری کند. فونت تیتو آرانتز (نویسنده باشگاه اسپورتینگ) مهدی طارمی را یک «مار جذاب جعلی و اصلی» می نامد. گویا این کافی نبود و چه کسی می‌داند چرا، ملیت مهاجم پورتو را به یاد آورد و گفت که او “مردی ایرانی است که همیشه آماده اجرای سیرک معمولش است.” ترکیب ملیت بازیکنان با ترفندهای سیرک به نظر من چون همه به هم اعتقاد داریم هر چیزی جز بی گناهیم.

در متنی که در سایت رسمی باشگاه اسپورتینگ منتشر شده، تیتو بارها از طارمی به عنوان «مرد قلابی» یاد می کند: «امروز یکشنبه مرد قلابی «با بهترین لباس آبی و سفید ظاهر شد!» «هواداران دوست ندارند» مارهای جذاب، حتی از ایران آمدن» با اشاره به شیرجهرو نوشت.

قبل از پیوستن طارمی به پورتو، علاقه لیسبون برای امضای قرارداد با او علنی بود. مهاجم پس از آن پیشنهاد بازی با پیراهن سبز و قرمز برای پوشیدن پیراهن آبی و سفید پورتو را رد کرد.

تیتو می گوید: «این ورزش بسیار ترسناک است. نه دوست عزیز تیتو! چیزی که باید از آن ترسید این نوع ایمان است. آنچه اسپورتینگ را می ترساند براگا و سانتا کلارا (تیم هایی که اسپورتینگ به آنها باختند) بودند. چیزی که اسپورتینگ را ترساند، از دست دادن 6 امتیاز آن دو بازی در 15 روز بود. وقتی صلاحیت کافی وجود نداشته باشد، ناامیدی به وجود می آید که در این نوع عقاید منعکس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید